Αλέξανδρος ο Στρατηλάτης
|
|
margarita | Date: Τρίτη, 06-ΑΥΓ-2013, 11:46 PM | Message # 91 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Status: Offline
| ξέρεις ενα απο τα πιο τρελά μου ονειρα είναι να μυηθώ στα ελευσίνια μυστήρια η να εχω μυηθεί και να το θυμηθώ!!!!>:)
"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
|
|
| |
Πανδαιμονιον | Date: Τρίτη, 06-ΑΥΓ-2013, 11:54 PM | Message # 92 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Status: Offline
| Quote (margarita) κάπο εχω διαβάσει αλλα δεν θυμαμε και σίγουρα οτι η θήβα είχε σημαχήσει με τους πέρσες ???? οπου οι πέρσες ητάν απόγονοι του περσέα ????αρα έλληνες απόδημοι ???? Οχι η Θηβα ηταν η υπερδυναμη του Ελληνικου χωρου εκεινη την εποχη, για να κυριαρχισει επρεπε να συντριψει τους Θηβαιους ηταν στρατηλατης και ιδιοφυεια... Σε οτι και να εκανε... Απλα κανουμε ενα λαθος να προβαλουμε δικα στερεοτυπα για την εποχη εκεινη... Το ιδιο εγινε και με την πυρποληση της Περσεπολης... Τον κατηγορησαν... Αλλα ηταν στρατηγικο τεχνασμα... Προς παραδειγματισμο που λενε... Δεν χρειασθηκε να ξοδευσει πολυτιμες ανθρωπινες ζωες καπου αλλου..
Elke gek zijn gebrek
|
|
| |
margarita | Date: Τρίτη, 06-ΑΥΓ-2013, 11:56 PM | Message # 93 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Status: Offline
| κατάλαβα !!!!
"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
|
|
| |
Πανδαιμονιον | Date: Τετάρτη, 07-ΑΥΓ-2013, 0:02 AM | Message # 94 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Status: Offline
| Quote (margarita) ξέρεις ενα απο τα πιο τρελά μου ονειρα είναι να μυηθώ στα ελευσίνια μυστήρια η να εχω μυηθεί και να το θυμηθώ!!!!>:) Ποτε δεν ξερεις... Χεχεχεχχε
Elke gek zijn gebrek
|
|
| |
margarita | Date: Τετάρτη, 07-ΑΥΓ-2013, 0:29 AM | Message # 95 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Status: Offline
| ναι εχεις δίκιο ,εξ άλλου η υλοποίηση της σκέψης μας μπορεί να μας δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες και να πραγματοποιήσουμε τα ονειρά μας
"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
|
|
| |
Πανδαιμονιον | Date: Τετάρτη, 07-ΑΥΓ-2013, 0:30 AM | Message # 96 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Status: Offline
| Ο μύθος του Αλέξανδρου
Ο Μέγας Αλέξανδρος έριξε το φράχτη που χώριζε την Ευρώπη από την Ασία, έκανε την Ελλάδα να ταυτιστεί με την τότε Οικουμένη και μεταλαμπάδευσε τον Ελληνικό Πολιτισμό στην Ανατολή. Αμέσως μετά το θάνατό του έγινε μυθικό πρόσωπο, από την Ινδία μέχρι τον Ατλαντικό, ακολουθώντας διαφορετικά πρότυπα σε κάθε λαό. Οι Πέρσες φαντάστηκαν ότι ήταν γιος του Δαρείου, ενώ στην Αίγυπτο ότι ήταν γιος του Νεκτανεβώ του τελευταίου βασιλιά της Αιγύπτου. Στην Αραβοπερσική παράδοση ο Αλέξανδρος ονομάζεται Σικαντέρ στα περσικά και Ισκαντάρ στα αραβικά και έχει την προσωνυμία «Δίκερως» (Dhul-Qarnayn), λόγω της εμφάνισής του σε νομίσματα με κέρατα κριού, κατά το αιγυπτιακό πρότυπο αφού θεωρούνταν γιός του Άμμωνα. Υπάρχουν αρκετές φυλές στα μέρη που πέρασε ο Αλέξανδρος που περηφανεύονται ότι είναι απόγονοι στρατιωτών του Αλέξανδρου.
Ο Αλέξανδρος αναφέρεται, σύμφωνα με ερευνητές, με το όνομα Δίκερως και στο Κοράνι στην σούρα al-Kahf (Η Σπηλιά) (ΧVΙΙΙ, 82-110) ως μεγάλος βασιλιάς που κατασκεύασε πύλες (ίσως τις Κασπίες Πύλες) για να προστατέψει τους αθώους ανθρώπους από τους βάρβαρους Γωγ και Μαγώγ και επίσης αναφέρεται ότι ταξίδεψε ως το μέρος όπου δύει ο Ήλιος. Στοιχεία από την ιστορία σχετικά με το σφράγισμα των πυλών που αφηγείται το Κοράνι υπάρχουν και στα προγενέστερα έργα του Ψευδοκαλλισθένη, του Ιώσηπου, και του Ιερώνυμου. Επίσης στους στίχους 18:95 και 18:98 παρουσιάζεται ως μονοθεϊστής και ορισμένες φορές θεωρείται προφήτης του Ισλάμ αλλά αυτό δεν είναι γενικά αποδεκτό.Στους Βυζαντινούς ήταν δημοφιλείς οι ιστορίες για τον Αλέξανδρο, και μάλιστα τον είχαν φανταστεί και ως άγιο και ασκητή και να έχει ιδρύσει μοναστήρια στην έρημο. Πολλές παραδόσεις στην Ελλάδα δημιουργήθηκαν γύρω από τον Αλέξανδρο, και σε πολλές περιοχές διάφορα σημάδια του τόπου και ερείπια, επιδεικνύονταν σαν να «ήταν του Αλέξανδρου». Σε κρητικό τραγούδι ο Αλέξανδρος παρουσιάζεται να έχει ενώσει την Μαύρη Θάλασσα με την Μεσόγειο ανοίγοντας τον Βόσπορο. Πολύ διαδεδομένη επίσης είναι η παράδοση που παρουσιάζει την γοργόνα ως αδερφή του Αλέξανδρου να ρωτά τους ναυτικούς αν «ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος» και να δέχεται σαν απάντηση μόνο το «ζη και βασιλεύει». Κατά την τουρκοκρατία τον 18ο αιώνα ένα δημοφιλές ανάγνωσμα ήταν η «Φυλλάδα του Μεγαλέξαντρου».Στην Δύση ο Αλέξανδρος έγινε γνωστός από την μετάφραση του έργου του Ψευδοκαλλισθένη, τον 3ο αιώνα με το «Μυθιστόρημα του Αλεξάνδρου» δημιουργώντας ένα επικό κύκλο γύρω από το όνομά του. Από την λατινική μετάφραση αυτού προέκυψαν πολλές παραλλαγές σε όλη την Ευρώπη και γενικά τον χριστιανικό και ισλαμικό κόσμο του Μεσαίωνα. Τον 12ο αιώνα ο Αλβέριχος ντε Μπεζανσόν έγραψε επικά ποιήματα με κεντρικό πρόσωπο τον Αλέξανδρο και ο ιερέας Λάμπρεχτ ένα γερμανικό τραγούδι.Το ονομα και τα κατορθωματα του Μεγαλου Αλεξανδρου ειναι γνωστα σε καθε σημειο της οικουμενης. Εκτος ομως απο τα ιστορικα γεγονοτα, τη ζωη εχουν πλαισιωσει ορισμενα απιστευτα περιστατικα, θαυματα αλλα και παραδοξα φαινομενα που θα ταιριαζαν περισσοτερο σε καποιο παραμυθι της Ανατολης παρα στη βιογραφια ενος λεοντοκαρδου στρατηλατη.
Οι αναριθμητοι αυτοι λαικοι και μη θρυλοι, τοσο κατα το παρελθον οσο και στα τωρινα χρονια δεν ετυχαν της πρεπουσας προσοχης και μελετης. Σχεδον το συνολο των ιστορικων αλλωστε απορριπτουν καθε περιεργη>> αναφορα κατατασσοντας την στη σφαιρα των μυθευματων και φαντασιοπληξιων.Βλεπετε, η ανοδος και η αναπτυξη της αρχαιολογικης επιστημης κατα τον 20ο αιωνα αναγκασε τους επισυημονες αρχαιολογους να αναζητησουν μια περισσοτερο λογικη θουκιδιδεια γραμμη αντιληψης και εξετασης του παρελθοντος.Η μυθολογια λοιπον, που ως τοτε ζουσε στις ψυχες και το συλλογικο Ειναι των λαων, εκδιωχτηκε στην ξερη τριβη κι ενασχοληση καποιων λιγων πανεπιστημιακων, οδηγωντας μαζι της σε ανασκολοπισμο την παγκοσμια λαικη παραδοση.Και καπως ετσι, θυματα αυτης της σκληρης αντιμετωπισης βρεθηκαν ολα εκεινα τα συγγρφικα εργα που εκεναν λογο για μια διαφορετικη, πιο μαγικη, πλευρα του Αλεξανδρου. Και δεν ηταν λιγα αυτα, οπως θα δουμε παρακατω... Το βιβλιο απο οπου ξεκινησαν ολα! Ισως το πλεον γνωστο κειμενο σχετικα με τις παραξενες περιπετειες κι εμπειριες του Αλεξανδρου ειναι το εργο Βιος του Αλεξανδρου του Μακεδονος και Πραξεις που αποδιδεται σε καποιον Ψευδοκαλισθενη.Η γνησιοτητα αυτου του κειμενου και ο χρονικος εντοπισμος του στη γραμματολογια υπηρξε και παραμενει ενα αρκετα δυσχερες εργο για τους μελετητες.Ο αντικειμενικα διαπρεπεστερος ολων των ερευνητων Albin Lesky στο μνημειωδες εργο του Ιστορια της Αρχαιας Ελληνικης Λογοτεχνιας (1998), εκφραζει τη ρητη του βεβαιοτητα πως το εργο γραφτηκε απο τον αρχαιο ιστορικο και συγχρονο του Αλεξανδρου βιογραφο Καλλισθενη, γυρω στο 320π.Χ.Απο την αλλη ο Γερμανος ερευνητης Μερκελεμπαχ υποστηριζε οτι ο <βιος> αποτελει λογοτεχνικο παραγωγο πεντε συνιστωσων:1) Ενος αρχικου μυθιστορηματικου εργου που συνεγραψε ο ιδιος ο Καλλισθενης.2) Διαφορων πλαστων επιστολων μεταξυ Αλεξανδρου και Δαρειου.3) Αλλων πλαστωνεπιστολων που απευθυνει ο Αλεξανδρος στην Ολυμπιαδα και στον Αριστοτελη, οι οποιες αποτελουν τον πυρηνα των παραδοξων διηγησεων του εργου και ταυτοχρονα επηρεασαν το συγγραφικο εργο του Λορδου Ντανσανυ!4) Οι προσθηκες που παρενεβαλε ο Αιγυπτιος λογιος υπο την επονομασια Ψευδοκαλλισθενης.5) Και οι προσθηκες του ιεροδιακονου, του 5ου αιωνα Ευσταθιου.Ανεξαρτητα παντως απο την πραγματικη του πηγη, το ονομα του Ψευδοκαλλισθενη κυριαρχησε στη γραμματεια κυριως λογω της λατινικης μεταφρασης του 338 απο τον Valerious Polemius (γνωστο κι ως Ιουλιο Βαλεριο).Το εν λογω εργο τιτλοφορουταν Res gestae Alexandri Macedonis. Κι'αυτο ειναι το πραγματικο βιβλιο απο το οποιο ξεκινησαν ολα. Εντυπωσιακο ειναι δε το γεγονος πως οι ως τωρα ευρεθεισες παραλλαγες αυτου του εργου ειναι 80 και γραμμενες σε εικοσιτεσσερις διαφορετικες γλωσσες(!) απο την Μεγαλη Βρετανια ως και την Μαλαισια, φαινομενο μοναδικο στην παγκοσμια γραμματεια.
Η Εναλλακτικη Ζωη του Μεγαλου Αλεξανδρου Ο Νεκτανεβω, ο τελευταιος Φαραω της Αιγυπτου, θεος και βασιλιας -μαγος, εκδιωκεται απο τους αλλους θεους και καταφθανει στη Μακεδονικη γη οπου εμφανιζεται στο παλατι του Φιλιππου ως αστρολογοςΗ, Ολυμπιαδα, στειρα ως τοτε, ζητα τη συμβουλη του μαγου. Ο Νεκτανεβω λεει στη βασιλισσα πως οραματιστηκε τον θεο Αμμωνα στην κλινη της. Το ιδιο βραδυ πλαγιαζει μαζι της μεταμορφωμενος σε δρακονταῑερο Οφι και της αναγγελλει οτι ο γιος της θα κατακτηση την οικουμενη.
Εννεα μηνες αργοτερα, κατα τη διαρκεια της γεννας, γινεται σεισμος ενω ο ουρανος λαμπει απο αστραπες.Εν συνεχεια και μεγαλωνοντας ο νεαρος Αλεξανδρος μαθαινει πως ο αληθινος του πατερας ειναι ο Νεκτανεβω κι ενδυναμωμενος απ'αυτη του την πιστη καλει τους Ελληνες να επιτεθουν συνασπισμενοι κατα των Περσων.Προηγουμενος ομως κατευθυνεται στην Ιταλια! Οι ρωμαιοι στελνουν πρεσβεια και του προσφερουν πλουσια δωρα. Στο Καπιτωλιο τον υποδεχεται ο μεγας ποντιφικας, ο αρχιερεας του Διος.
Μετα τη διακηρυξη του ως υιος του Δια, κινειται προς την Καρχηδονα και την Βορεια Αφρικη, τις οποιες και υποτασσει κατω απο το Μακεδονικο ζυγο.Οι Ελληνες τοτε συνασπιζονται εναντιον του αλλα συντριβονται. Ανανεωμενος ετσι ο Αλεξανδρος απο τις επιτυχιες του, οδηγει το στρατο του στην Ασια, οπου μετα τις νικες του επι των περικων στρατευματων, καταφθανει στο παλατι της Σεμιραμιδος, οπου του γινεται μεγαλοπρεπεστατη υποδοχη.
Μη ευχαριστημενος με τις ως τοτε κατακτησεις του, συνεχιζει και κατευθυνεται προς το βασιλειο των Αμαζονων. Εκει η βασιλισσα θα του προσφερει 100 ταλαντα χρυσου και 500 γυναικες πολεμιστριες
Κατα την επιστροφη του ομως θα συναντησει στην ερυθρα θαλασσα, αλλοκοτα ακεφαλα πλασματα. Το εργο κλεινει καπου εδω, περιτεχνα με τη σκηνη του ψυχορραγηματος του Αλεξανδρου, κατα το οποιο πλειαδα φαινομενων εκαναν την εμφανιση τους, οπως η παρουσια ενος πυρινου αντικειμενου στον εναστρο ουρανο ενω ενας αητος τιναχτηκε απο τη θαλασσα προς τον ουρανο.
Ποσο αληθινα ειναι ολα αυτα; Το πρωτοτυπο εργο του Βαλεριου Πολεμιου σταματα εδω. Οποιεςδηποτε αλλες αναφορες παραδοξων γεγονοτων που αποδιδονται στον Αλεξανδρο, οφειλονται σε μεταγενεστερες παραλλαγες του εργου.Ποσο αληθινες ειναι αραγε αυτες οι διηγησεις;Ο Νεκτανεβω αποτελει μακρινο αποηχο-γνωστο στο μορφωμενο κοινο της αρχαιας Ελλαδας ηδη απο την εποχη του Ηροδοτου-του Φαραω Αμενμεχτ του πρωτου της 11ης δυναστειας, που γνωριζει την ιδια μοιρα με τον Νεκτανεβω, το διωγμο δηλαδη απο τους υπολοιπους αρχηγους--Φαραω.Οι δυο τους ομως, εχουνενα πολυ σημαντικο κοινο στοιχειο: ο Αμενμεχτ εισαγει τη λατρεια του Αμμωνα και την επιβαλει στο ιερατειο του Ρα! Ο Νεκτανεβω κανει λογο για τον Αμμωνα-Δια. Μαλισταο υιος του Αμενμεχτ, Σεσωστρις, θεωρειτε απο το ιερατειο των αιγυπτιακων Θηβων ως υιος του Αμμωνα.Αναφορα σ'αυτη την κραυγαλεα ομοιοτητα εκανε ο ιστορικος ερευνητης και πανεπιστημιακος Peter Green (Alexander of Macedon: A Historical Biography,1992).Στην αιγυπτιακη ιστορια ομως εντοπιζει και τη μορφη του δρακου, ο Γκρην!Ο Φαραω Αμενμεχτ ο τριτος χτιζει για πρωτη φορα ναο αφιερωμενο στον προστατη θεο-κορκοδειλο Σομπεκ, το 1834 π.Χ., στη σημερινη περιοχη Μεντινετ Μαντι. Αυτο που δεν ειναι ευρεως γνωστο ειναι η ερμηνεια του ονοματος του Σομπεκ.Ανατρεχοντας για μια ακομα φορα στον αιγυπτιολογο Alan Gardiner, διαβαζουμε απο που προερχεται η ονομασια Σομπεκ:... Ως μεταγενεστερη θεοτητα ο Σομπεκ δανειστηκε στοιχεια απο τη μορφη του ουρανιου Δρακοντα Αποφι... ειναι σχεδον σιγουρο πως οι Φαραω της 11ης-12ης δυναστειας αναγεννησαν τη λατρεια του Αποφι υπο το πρισμα ενος νεου, πιο λειτουργικου θεου!Οι αναφορες τωρα στις Αμαζονες, την Ιταλια και στο παλατι της Σεμιραμιδος ειναι συγγραφικα σκερφισματα του Λατινου μεταφραστη. Καμμια αντιστοιχη αναφορα δεν αποδεικνυει τα λεγομενα του Ιουλιου Βαλεριου!Οσον αφορα την εμφανιση ακεφαλων πλασματων στην Ερυθρα Θαλασσα, θα πρεπει να συμβουλευτουμε επιφυλακτικα το περσικο επος Σαχναμε.Στα πρωτα κεφαλαια αυτου του λογοτεχνικου αριστουργηματος ο βασιλιας -μαγος Ταχμουρας, ο νικητης των δαιμονων, δεχεται δυο ταπεινους ντεβ, που τον ικετευουν να μην τους σκοτωσει.Τα μυθικα πλασματα ντεβ σκιαγραφουνται αλλοτε ως κερασφορα κι'αλλοτε ως ακεφαλα τερατα. Σιγουρα οι λογιοι που ακολουθουσαν τη στρατια του Αλεξανδρου, ασχοληθηκαν με την καταγραφη των περσικων παραδοσεων, τις οποιες συμπεριελαβε και στο αρχικο του εργο ο Καλλισθενης.

Τελειωνοντας τη αναλυση, φτανουμε στο σημειο οπου κατα το ψυχορραγημα του Αλεξανδρου εμφανιζεται το ιπταμενο αντικειμενο στον ουρανο. Οπως ειναι φυσικο, ο νους μας θα ανατρεξειπερα απο την πτωση μετεωριτη και σε μια πιθανη εμφανιση ουφο!Και πραγματι, μια αντιστοιχη αναφοραυπαρχει στο βιβλιο Godw and Spacemen in Greece and Rome(1977) του Raymond Drake, οπου κανει λογο για ιπταμενες ασπιδες που ακολουθουσαν παντου την στρατια του Αλεξανδρου! Αξιζει να σημειωθει εδω, τη συχνη αναφορα οτι ουφο'ς βοηθησαν στην καταληψη της Τυρου απο τον Αλεξανδρο. Το εν λογω γεγονος μαλιστα αποδιδεται σε Λατινο ιστορικο ονοματι Αλμπερτο Φενολιο. Δυστυχως αυτο αποτελει μεγαλη ανακριβεια καθοτι ο Φενολιο δεν Λατινος ιστορικος αλλα... Ιταλος ουφολογος, της ιδιας εποχης με τον Ντραιηκ!
Αλλα ας μην περιοριζομαστε στις παραδοξοτητες του Ψευδοκαλλισθενη και του μεταφραστη του. Υπαρχουν πολλες ακομη περισοτερο αλλοκοτες ιστοριες που περιπλεκουν τη ζωη του Μακεδονα στρατηγου...
Ακομη πιο περιεργες εμπειριες Διασκευη του εργου του Καλλισθενη και της μεταφρασης του Ιουλιου Βαλεριου ειναι η Διηγησις Αλεξανδρου του Μακεδονος που εμφανιζεται τον 10ο αιωνα ως ιστορικο εργο κι'οχι μυθιστορια!Δεν γνωριζουμε τον συγγραφεα του αλλα σιγουρα τα οσα αναφερει μας δειχνουν επαφη με πηγες αγνωστες σε μας.στο εργο αυτο, ο Αλεξανδροςλαμβανει μερος στους Ολυμπιακους Αγωνες, στους οποιους και κερδιζει το γιο του Δαρειου στην ιπποδρομια! Επειτα καταλαμβανει κατα σειρα την Αθηνα και τη Ρωμη. Μαλιστα η Ρωμη παραδοθηκε ανευ πολεμου, προσκυνωντας σαν θεο το νεαρο βασιλια.Μετα απο ενα τρομερο αναχρονισμο... φορωντας δηλαδη το στεμμα της Κλεοπατρας, ο Αλεξανδρος φτανει μεχρι το μακρινο Νοτο, διπλεοντας ολο τον Ωκεανο ποταμο και αφου αντιμετωπισε γυναικες που ειχαν φτερα αετου και νυχια σαν δρεπανι, φτανει στην Αγγλια!

Εκει ναυπηγει 12.000 μεγαλα καραβια και μ'αυτα ξεκινα το ταξιδι του για να καταλαβει την Ασια.Καπως ετσι φτανει στην Ιερουσαλημ οπου ως προφητης του Σαβαωθ(!) προθυμοποιειται να απελευθερωσει τους Ιουδαιους απο την τυραννια των ειδωλολατρων.Στην Περσια συναντα γυναικες αγριες και ψηλες με πλατος σαν τεραστιοι ταυροι, ενω παρακολουθει μυρμηγκια που εσερναν στη φωλια τους ολοκληρα αλογα!Πολεμιστες επισης με ανθρωπινο κορμι και κεφαλι σκυλου μαζι με κενταυρους αντιμετωπισαν τις στρατιες του Αλεξανδρου στη Γεδρωσια. Σ'αυτο το εργο εμφανιζεται και η πλεον διασημη παραδοξοτητα, η καταβυθιση του αλεξανδρου, με σκαφανδρο στον πυθμενα λιμνης, οπου αντικριζει γιγαντιαια οσο και αποτροπαια <Κθουλοειδει> πλασματα.
Αναμφιβολα, ολοκληρο το βιβλιο ειναι αποκυημα της φαντασιας, υπαρχουν ωστοσο δυο αξιοπροσεκτα σημεια:Το πρωτο εχει να κανει με τις γυναικες που ειχαν φτερα και αρπακτικα νυχια. Παραδοξως, δεν προκειται για φαντασιοπληξια!Η φυλη Dene της Βορειου και Κεντρικης Αμερικης που ελκει την καταγωγη της απο τους παναρχαιους Τολτεκους, διαθετει σκληροτραχηλες γυναικες επικεφαλης της φυλης, οι οποιες ντυνονται με τοτελετουργικο ρουχο του ουρανιου αετου, προστατη της καρποφοριας(Michael Brown, Tsewa's Gift: Magic and Meaning in an Amazing Society,1985).Συνδυαζοντας αυτο με το γεγονος πως ο Αλεξανδρος φαινεται να ταξιδευει προς το Νοτο και διαμεσου του Ωκεανου ποταμου-δηλαδη πιθανοτατα του Ατλαντικου Ωκεανου-τοτε ισως ο αγνωστος συγγραφεας να γνωριζε καποια υπερατλαντικη επαφη μεταξυ Παλαιου και νεου κοσμου..Οσον αφορα τη δευτερη αναφορα, αυτη σχετιζεται με την υποτιθεμενη καταβυθιση του Αλεξανδρου με σκαφανδροσε αβυσσαλεα λιμνη.Κι'αυτο ισως δεν ειναι μυθευμα:το 2006, το πανεπιστημιο Tohoku της Ιαπωνιας, καταβυθισε σκαφος μηκους μολις τεσσαρων μετρων εντος της λιμνης Shorabil του Ιραν, οπου εντοπισαν απολιθωματα <αχαρτογραφητων> μεχρι τωρα θαλασσιων μορφων! Ισως ιχνη αυτης της ερευνας να αναφαινονται και στο θρυλικο βαθυσκαφος του Αλεξανδρου... Τα 80 ρομαντζα του ΑλεξανδρουΤουλαχιστον 80 κειμενα εχουν διασωθει σημερα με θεμα τις απιθανες εμπειριες του Αλεξανδρου, το ταξιδι του στον Παραδεισο, τους διαλογους με βραχμανους, το θαυματουργο ανοιγμα της θαλασσας στην Κιλικια, την συναντηση του μ'ενα δεντρο που προφητευει και τις ηρωικες νικες του σε μαχες με αλλομορφα πλασματα.
Αναμεσα σ'αυτον τον λογοτεχνικο πλουτο -συνοπτικα ονομαζεται Ρομαντζα του Αλεξανδρου - διακρινουμε το ισπανικο Alexandreis, sive Gesta Alexandri magni (12ος αιωνανας) του Walter του Chatillon, το γαλλικο Roman d'Alexandre (12ος αιωνας) του Alexander de Barney, το σκωτσεζικο The buik of Alexander (1438) που αποδιδεται στον John Barbour, και πολλα αλλα.Τα περισσοτερα απο αυτα βεβαια στηριζονται στα δυο προαναφερομενα εργα, επεναλαμβανοντας συνηθως τα ιδια φανταστικα κατορθωματα.Δεν μπορουμε να αγνοησουμε ομως και την παρουσιαση του μεγαλου Αλεξανδρου στο ιδιο το Κορανι(σουρα 18:83-94) οπου σαν Dhul-Qarnayn (αυτος με τα δυο κερατα) χτιζει ενα τιτανιο τειχος για να προστατευσει την ανθρωποτητα απο τα πνευματα( Γωγ και Μαγωγ! Γιατι τοση φαντασια; Εν τελει, μια ευλογη απορια σχηματιζεται στο μυαλο; Τι εκανε τοσους διαφορετικους συγγραφεις να <εμπλουτισουν> τη ζωη του βασιλια στρατηλατη με τοσο πολυ φαντασια;Η απαντηση εντοπιζεται στο μνημειωδες πολεμικο και πολιτισμικο κατορθωμα του Αλεξανδρου, που οπως τοτε, ετσι και σημερα, παραμενει μοναδικο. Συναμα, και ισως πιο σημαντικο, ειναι ο τροπος με τον οποιο η ανθρωπινη λαικη φυση αντιμετωπιζει τις εξεχουσες προσωπικοτητες της ιστοριας.
Βλεπετε, η επικη ζωη και ο τραγικος θανατος του Αλεξανδρου τον ξεχωριζει απο τον κυκλο των καθημερινων ανθρωπων. Σαν πραγματικος θεος λοιπον που πρεπει να ηταν, θεωρειται αυταποδεικτο πως η ζωη του ηταν πλαισιωμενη απο το υπερφυσικο, οπως υπερανθρωπος ηταν ο ιδιος!Συνεπως η υπερβολη στο Ρομαντζο του Αλεξανδρου, δεν εχει σκοπο να αλλοιωσει τη μνημη του Μακεδονα, αλλα να ενισχυσει τα κατορθωματα του και να τον διαποτισει με το νεκταρ της πραγματικης αθανασιας, που ειναι ο μυθος. Γιατι οι μυθοι ειναι διαχρονικοι και πανανθρωπινοι. Και ο Αλεξανδρος, ως συμβολο πλεον παρα σαν καθημερινος ανθρωπος, μετατρεπεται σε διαχρονικη και πανανθρωπινη εικονα. Περισσοτερα για τους περιεργους θρυλους που καλλιεργηθηκαν γυρω απο το προσωπο του Αλεξανδρου στο βιβλιο του Richard Stoneman, Alexander the Great: A life in legend (Yale University Press, 2007) Το κειμενο ανηκει στον Αλεξανδρο Γιαννακο (Αρχαιολογο), απο το περιοδικο mystery τευχ. 50 Μαιος 2009. Αρκετες εικονες προερχονται απο το σαιτ του Ελληνικου Ινστιτουτου Βενετιας! kykeon.ning.com
Elke gek zijn gebrek
Message edited by Πανδαιμονιον - Τετάρτη, 07-ΑΥΓ-2013, 0:36 AM |
|
| |
Αθηναίος | Date: Τετάρτη, 07-ΑΥΓ-2013, 1:07 AM | Message # 97 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Status: Offline
| Quote (Πανδαιμονιον) απόδημοι ???? Οχι η Θηβα ηταν η υπερδυναμη του Ελληνικου χωρου εκεινη την εποχη, για να κυριαρχισει επρεπε να συντριψει τους Θηβαιους ηταν στρατηλατης και ιδιοφυεια... Σε οτι και να εκανε... Δεν έχεις δίκιο. Η ιστορία δεν είναι έτσι. Οι Θηβαίοι φταίνε και γι' αυτό και τιμωρήθηκαν από τον Αλέξανδρο! Διάβασε τί έγινε όταν έφτασε ο Αλέξανδρος έξω από την Θήβα και την πολιόρκησε!
Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος, αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
|
|
| |
Πανδαιμονιον | Date: Τετάρτη, 07-ΑΥΓ-2013, 1:35 AM | Message # 98 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Status: Offline
| Quote (Αθηναίος) Δεν έχεις δίκιο. Η ιστορία δεν είναι έτσι. Οι Θηβαίοι φταίνε και γι' αυτό και τιμωρήθηκαν από τον Αλέξανδρο!Διάβασε τί έγινε όταν έφτασε ο Αλέξανδρος έξω από την Θήβα και την πολιόρκησε! Ισως, οι Θηβαιοι ηταν υπερφιαλοι ουτως ή αλλως, αλλα δεν επαυαν να ειναι εμποδιο στην ενωποιηση του ελληνικου κοσμου, οραμα του Φιλιππου που το κατακαποιο τροπο το εκανε ο Αλεξανδρος... Αλλωστε ειχε πιο πριν συγκρουστει με τους Θηβαιους στη Χαιρωνεια και σαν επικεφαλης των ιππεων του Φιλιππου με ενα θαυμασιο στρατηγικο τεχνασμα εφερε την νικη... Οπως και να εχει η Θηβα εκεινη την εποχη ειχε τεραστια επιρροη στην νοτια Ελλαδα, επρεπε λοιπον να καταστραφει για να επιτυχει ο σκοπος του, που ηταν η ενωση του ελληνικου κοσμου.. Οποτε η καταστροφη δεν εγινε για οτι προηγηθηκε της μαχης στα τειχη της πολης...
Elke gek zijn gebrek
Message edited by Πανδαιμονιον - Τετάρτη, 07-ΑΥΓ-2013, 1:36 AM |
|
| |
Αθηναίος | Date: Τετάρτη, 07-ΑΥΓ-2013, 1:51 AM | Message # 99 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Status: Offline
| Επειδή έχω μελετήσει αρκετά τον Αλέξανδρο (και κάποια στιγμή όπως έχω υποσχεθεί πολλές φορές θα γράψω ένα άρθρο για τον Αλέξανδρο και τις άγνωστες πτυχές της ιστορίας του) θέλω να πω για την Θήβα και τους Θηβαίους ορισμένα πράγματα:
Κατ’ αρχάς οι "γενναίοι, ηρωικοί Θηβαίοι" (όπως λένε οι επικριτές του Αλέξανδρου) είναι εκείνοι που έπραξαν πρώτοι ακριβώς τα ίδια στις Πλαταιές λίγα χρόνια πριν, το 372, βεβηλώνοντας τον ιερό για τους Έλληνες χώρο όπου νικήθηκαν οι Πέρσες κατά τους Περσικούς Πολέμους, εξανδραπόδισε όλους τους Πλαταιείς αναγκάζοντας τους επιζώντες να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να βρουν άσυλο στην Αθήνα! Επίσης οι Θηβαίοι είναι απ' τους λίγους Έλληνες που κατά την εισβολή των Περσών στην Ελλάδα συμμάχησαν με τους Πέρσες. Ακόμη, μετά την ήττα των Αθηναίων στον Πελοποννησιακό πόλεμο, όταν οι Σπαρτιάτες ρώτησαν τη γνώμη των Θηβαίων για το πώς να μεταχειριστούν την ηττημένη Αθήνα, η απαίτηση των Θηβαίων ήταν να εξανδραποδιστούν όλοι οι Αθηναίοι!
Όσο για την καταστροφή της Θήβας απ' τον Αλέξανδρο, παραλείπονται σημαντικά στοιχεία:
1. Ο Αλέξανδρος δεν σκόπευε αρχικά να προβεί σε καταστροφή της πόλης. Όπως μας λέει ο Αρριανός είχε στρατοπεδεύσει έξω απ' την πόλη και άφησε μία περίοδο χάριτος ελπίζοντας ότι οι Θηβαίοι θα μετάνιωναν για τις ενέργειές τους και θα του έστελναν πρεσβεία. Άλλωστε η εξέγερση άρχισε όταν διαδόθηκε από κάποιους η ψευδής είδηση ότι ο Αλέξανδρος ήταν νεκρός και ήλπιζε ότι θα άλλαζαν τα πράγματα με την άφιξή του. Οι Θηβαίοι αντί για να στείλουν πρεσβεία έστειλαν ιππείς και ψιλούς οι οποίοι σκότωσαν ορισμένους Μακεδόνες.
Την επόμενη μέρα ο Αλέξανδρος οδήγησε τη στρατιά του παράλληλα στα τείχη, αλλά ούτε τότε επιτέθηκε. Παρέμενε κοντά στην Καδμεία όπως λέει ο Αρριανός "ελπίζοντας ακόμα να κερδίσει τη φιλία των Θηβαίων". Η προπαγάνδα όμως καλά κρατούσε στο εσωτερικό της Θήβας όπου είχαν τρυπώσει Θηβαίοι πολιτικοί εξόριστοι και παρακινούσαν τους πάντες σε πόλεμο.
2. Σύμφωνα με τον Αρριανό η αφορμή της μάχης δόθηκε απ' τον Περδίκκα, ο οποίος εισέβαλε και χτύπησε το χαράκωμα των Θηβαίων χωρίς του δώσει τέτοιες διαταγές ο Αλέξανδρος. Ακολούθησε ο Αμύντας, κι έτσι ο Αλέξανδρος για να μην τους αφήσει να κινδυνέψουν μόνοι τους, ακολούθησε.
3. Πάλι ο Αρριανός μάς αναφέρει ότι τις σφαγές τις έκαναν όχι τόσο οι Μακεδόνες, όσο οι Πλαταιείς, οι Φωκείς και οι άλλοι εξοργισμένοι Βοιωτοί. Οι Θηβαίοι είχαν κατορθώσει να συγκεντρώσουν το μίσος όλων των γειτόνων τους.
4. Οι ίδιοι οι Θηβαίοι, κατά τον Αρριανό, θεώρησαν αργότερα ως θεϊκή οργή αυτά που τους συνέβησαν. Τα θεώρησαν ως τιμωρία για την προδοσία τους κατά τους περσικούς πολέμους, για την κατάληψη και τον ολοκληρωτικό εξανδραποδισμό των Πλαταιών με τις οποίες είχαν συνάψει συνθήκη, την ερήμωση της πεδιάδας των Πλαταιών -όπου έγινε η τελειωτική νίκη κατά των περσών- και την ψήφο τους υπέρ του εξανδραποδισμού της Αθήνας.
5. Η απόφαση για καταστροφή της Θήβας και τον εξανδραποδισμό τους ήταν απόφαση όλων των συμμάχων και όχι μόνο των Μακεδόνων. Ο Αλέξανδρος διέταξε να μην πειραχτεί το σπίτι του ποιητή Πίνδαρου και οι απόγονοί του. Επίσης οι σύμμαχοι αποφάσισαν να ξαναχτίσουν και να οχυρώσουν τον Ορχομενό και τις Πλαταιές (που είχαν καταστραφεί απ' τους Θηβαίους).
Αναμφίβολα παραμένει μελανό σημείο η καταστροφή της Θήβας. ΔΕΝ ΗΤΑΝ όμως η βούληση του Αλέξανδρου! Η ιστορία όμως είναι πολύ διαφορετική, και πολύ πιο σύνθετη απ' την άποψη ότι…. οι αιμοδιψείς, ανθέλληνες, φασίστες Μακεδόνες κατέστρεψαν την ελεύθερη, ευτυχισμένη, δημοκρατική, ενάρετη Ελλάδα...
Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος, αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
|
|
| |
Πανδαιμονιον | Date: Τετάρτη, 07-ΑΥΓ-2013, 2:42 AM | Message # 100 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Status: Offline
| Quote (Αθηναίος) Αναμφίβολα παραμένει μελανό σημείο η καταστροφή της Θήβας. ΔΕΝ ΗΤΑΝ όμως η βούληση του Αλέξανδρου! Η ιστορία όμως είναι πολύ διαφορετική, και πολύ πιο σύνθετη απ' την άποψη ότι…. οι αιμοδιψείς, ανθέλληνες, φασίστες Μακεδόνες κατέστρεψαν την ελεύθερη, ευτυχισμένη, δημοκρατική, ενάρετη Ελλάδα... Το ιδιο κειμενο εχουμε υπ'οψιν και οι δυο... Δεν εχω σε υποληψη ουτε την αθηναϊκη δημοκρατια ουτε τους Θηβαιους... Απλα, η γμωμη μου ειναι οτι ο Αλεξανδρος σαν στρατηγικη ιδιοφυεια για να αποφυγει ενα μακροχρονιο πολεμο και φθορα με την Νοτια Ελλαδα που ουτως ή αλλως ειχε ηδη μηδισει(ναι, ναι, ακομη και αυτη η ιδια η Σπαρτη) εκανε το λεγομενο μη χειρον βελτιστο, καταστρεφει την Θηβα (δεν τους συμπαθουσε κανεις τοτε) παραδειγματιζει τους υπολοιπους(δεν ηταν και δυσκολο), οι Λακωνες ξεροκεφαλοι οπως παντα εμειναν στα εδαφη τους, για να εισπραξουν ενα "πλην Λακεδαιμονιων" απο την ιστορια(να πουμε ομως και την αληθεια, ο Αγησιλαος ισως ηταν το προτυπο του Φιλιππου), ενωνει τον ελληνικο κοσμο και αποφευγει περαιτερω αιματοχυσιες... Μαλιστα, δειγμα του ηθους του ανδρος ειναι οτι μετα το γεγονος αυτο κατεφυγε προσκυνητης στους Δελφους... Τωρα βεβαια για τα αποτελεσματα που εφεραν οι εκστρατειες του στην μετεπειτα πορεια, δεν φταιει αυτος ο ιδιος, ειναι πολλοι παραγοντες αυτοι που διαμορφωνουν το ιστορικο γιγνεσθαι... Ας πουμε οτι ηταν παρα πολυ μπροστα για την εποχη του, δεν φταιει αυτος που η εποχη του δεν ηταν ετοιμη για το εγχειριμα του... Τα ιδια λεμε στην ουσια...
Χαιρε φιλτατε Αθηναιε(θα τριζουν τα οστα του Δημοσθενη χαχαχαχα)... Ειναι απολαυση οι παραθεσεις σου...Added (07-ΑΥΓ-2013, 2:42 AM) ---------------------------------------------
Ξεχασα το χαιρετισμο ρε μαμωτο...
Elke gek zijn gebrek
|
|
| |
Θνητος | Date: Τετάρτη, 07-ΑΥΓ-2013, 6:07 PM | Message # 101 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Status: Offline
| Quote (Αθηναίος) Αναμφίβολα παραμένει μελανό σημείο η καταστροφή της Θήβας. ΔΕΝ ΗΤΑΝ όμως η βούληση του Αλέξανδρου! Η ιστορία όμως είναι πολύ διαφορετική, και πολύ πιο σύνθετη απ' την άποψη ότι…. οι αιμοδιψείς, ανθέλληνες, φασίστες Μακεδόνες κατέστρεψαν την ελεύθερη, ευτυχισμένη, δημοκρατική, ενάρετη Ελλάδα...
ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
|
|
| |
margarita | Date: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 4:01 PM | Message # 102 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Status: Offline
| http://autochthonesellhnes.blogspot.com/2013....pref=fb
"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
|
|
| |
Αθηναίος | Date: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 11:20 PM | Message # 103 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Status: Offline
| Από τις πολύ καλές αναφορές στον Αλέξανδρο!
Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος, αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
|
|
| |
Πανδαιμονιον | Date: Δευτέρα, 12-ΑΥΓ-2013, 11:23 PM | Message # 104 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Status: Offline
| Οι φιλοσοφικές αντιλήψεις του Μεγαλέξανδρου Είναι γνωστό ότι έχουν γραφτεί πολλά βιβλία για τον Αλέξανδρο, χρησιμοποιώντας σαν κυριότερες πηγές τον Πλούταρχο και τον Αρριανό. Εχουν διατυπωθεί πολλές και διαφορετικές "ερμηνείες" για τη ζωή και το έργο του Αλέξανδρου. Αυτές οι ερμηνείες, ανάλογα με την πολιτική τοποθέτηση, τη θρησκευτική αντίληψη, την ψυχολογική και τη χρονική απόσταση του συγγραφέα, ποικίλουν σε τεράστιο βαθμό. Ετσι άλλοι τον θεοποιούν και άλλοι τον κατακρίνουν. Σε αυτό το άρθρο θα τονίσουμε τις πράξεις και τα λόγια του Αλέξανδρου που αποδεικνύουν, ότι εκτός από ανίκητος Στρατηγός, τρομερός πολεμιστής και άξιος Βασιλιάς ήταν και ένας φιλόσοφος, πιο πολύ στην πράξη παρά στα λόγια. Ο μαθητής του Πλάτωνα, Αριστοτέλης, αναλαμβάνει τη φιλοσοφική διαμόρφωση του 13χρονου Αλέξανδρου, στο Ιερό των Νυμφών, στην τοποθεσία Μίεζα, κοντά στα Στάγειρα, μαζί με μιά ομάδα νέων. Και όπως μας γράφει ο Πλούταρχος και ο Αρριανός: Φαίνεται ότι ο Αλέξανδρος δεν διδάχθηκε μόνο την Ηθική και την Πολιτική επιστήμη, αλλά και τις απόρρητες και βαθύτερες διδασκαλίες που οι άνδρες τις αποκαλούσαν ακροαματικές και εποπτικές και δεν τις διέδιδαν σε πολλούς. Από τον Αριστοτέλη είναι που αποκτά γνώσεις Ιατρικής, έτσι ώστε να θεραπεύει τους φίλους του όταν αρρώσταιναν και να γράφει συνταγές για θεραπεία και δίαιτα. Ο Λυσίμαχος και ο Λεωνίδας είναι που σφυρηλάτησαν έναν ολιγαρκή και σκληραγωγημένο Αλέξανδρο, που είχε συνεχώς κάτω από το προσκεφάλι του την "Ιλιάδα" του Ομήρου.
Είναι γνωστό πως την εποχή εκείνη στον Ελλαδικό χώρο οι πόλεις ήταν χωρισμένες μεταξύ τους και λειτουργούσαν αυτόνομα σαν μικρά κράτη. Αποτέλεσμα ήταν οι συνεχείς πόλεμοι μεταξύ των πόλεων. Μόνο κάτω από την απειλή κάποιας εχθρικής δύναμης, π.χ. των Περσών, ενώνονταν για να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο. Ο Αλέξανδρος κατάφερε να ανακηρυχθεί σε ηλικία 20 χρονών Αρχηγός των Ελλήνων, πλην των Λακαιδεμονίων. Να ενώσει όλες τις Ελληνικές πόλεις κάτω από μία αρχή, μία εξουσία, έτσι ώστε το εκστρατευτικό σώμα που θα περνούσε τον Ελλήσποντο να αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο, ένα αρμονικό σώμα το οποίο θα είχε ένα κεφάλι, ένα μυαλό, τον Αλέξανδρο.
Στη συνέχεια κατάφερε να ενώσει όλους τους λαούς τους οποίους κατέκτησε κάτω από μία αρχή.
Και όπως γράφει ο Πλούταρχος: Δίδαξε τους Υρκανούς να κάνουν νόμιμους γάμους, τους Αραχωσίους να καλλιεργούν την γή των, τους Σογδιανούς έπεισε να τρέφουν και όχι να φονεύουν τους γέροντες γονείς των, τους Πέρσες να σέβονται τις μητέρες των και να μην τις νυμφεύονται. Επεισε τους Ινδούς να λατρεύουν τους Θεούς της Ελλάδας, τους Σκύθες να θάβουν τους νεκρούς των αντί να τους τρώγουν. Ετσι ο Μέγας Αλέξανδρος κατάφερε να εξημερώσει την Ασία και να διαδώσει τον Ελληνικό πολιτισμό από τον Ελλήσποντο ώς την Ινδία. Κατάφερε να εφαρμόσει το πολιτειακό σύστημα του Ζήνωνος, του Ιδρυτή της στωικής φιλοσοφίας.
Δηλαδή, να μην κατοικούν οι άνθρωποι κατά πόλεις χωρισμένες, με διαφορετικούς νόμους, αλλά να θεωρούνται όλοι οι άνθρωποι συμπολίτες ( αν και από διαφορετικά έθνη ) και πολίτες του ίδιου κράτους και να υπάρχει μία τάξη και ένα δίκαιο για όλους.
Αυτό ο Ζήνων το διατύπωσε σαν ένα όνειρο για επίτευξη, σαν μια διδασκαλία προς εφαρμογή, την Φιλοσοφική Πολιτεία. Ο Μέγας Αλέξανδρος το εφάρμοσε στην πράξη.
Δεν ακολούθησε τη συμβουλή του Αριστοτέλη, να φέρεται στους Ελληνες σαν Βασιλιάς και στους υπόλοιπους σαν τύρρανος. Αλλά, θεωρώντας τον εαυτό του ως απεσταλμένο του θεού και ρυθμιστή εθνών, ένωσε όλους τους λαούς, με την πειθώ ή με τη βία και κατάφερε τη συνύπαρξη ανθρώπων με διαφορετικά ήθη και έθιμα, θρησκεία και νοοτροπία, έτσι ώστε να θεωρούν σαν συγγενείς τούς αγαθούς και τους κακούς σαν ξένους. Προωθούσε την αντίληψη ότι η διάκριση Ελληνας από βάρβαρο δεν στηρίζεται στα διαφορετικά ρούχα, στη διαφορετική καταγωγή και στα διαφορετικά έθιμα. Αλλά υποστήριζε ότι Ελληνας είναι ο ενάρετος, ενώ βάρβαρος είναι ο κάκιστος. Ο Μέγας Αλέξανδρος λοιπόν θέλησε να καταλάβουν οι άνθρωποι πως οι διαφορές μεταξύ των λαών είναι τελείως επιφανειακές και πρέπει να υπάρχει σεβασμός και κατανόηση στα διαφορετικά ήθη και έθιμα, στα διαφορετικά πιστεύω και όπως γράφει ο Πλούταρχος:
"Ο Αλέξανδρος πίστευε ότι όλοι οι άνθρωποι βασιλεύονται από το θεό γιατί η υπάρχουσα στον καθένα δύναμη "του άρχειν και εξουσιάζειν " είναι θεία. Οτι ο θεός είναι κοινός πατέρας όλων, αλλά κυρίως αναγνωρίζει σαν δικά του παδιά τους άριστους".
Ιδρυσε και θεμελίωσε περίπου 70 πόλεις, οι οποίες αποτέλεσαν κέντρα ανάπτυξης και διάδοσης του Ελληνικού πολιτισμού. Θαυμαστό παράδειγμα είναι η Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, μία πόλη που έμελλε να γίνει με την αρχική ώθηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου πνευματική μήτρα της Ελληνιστικής περιόδου. Είδε σε "όνειρο" το σημείο όπου έπρεπε να χτιστεί η πόλη και έδωσε διαταγές να γίνουν τέτοια έργα τα οποία θα αποτελούσαν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί και να γίνει μία πόλη αντάξια του Ιδρυτή της. Δικαιολογημένα λοιπόν μπορεί να παρομοιαστεί με έναν Θησέα, Ιδρυτή της Αθήνας, με έναν Περσέα, Ιδρυτή των Μυκηνών, με τον Ρωμύλο και το Ρώμο, Ιδρυτές της Ρώμης.Ο Πλούταρχος γράφει: και διέταξε να χαράξουν το σχέδιο της πόλης προσαρμόζοντάς το στην τοποθεσία. Και επειδή δεν υπήρχε λευκό χώμα, πήραν αλεύρι και σχημάτισαν στη μαύρη γή μία κυκλική καμπύλη της οποίας την περιφέρεια όριζαν ευθείες βάσεις που, ξεκινώντας σαν από στρόγγυλο κράσπεδο και σχηματίζουν χλαμύδες και ίσες στο μέγεθος συνέπιπταν μεταξύ τους.
Ο τρόπος σχεδίασης και ορισμού του σημείου ίδρυσης της πόλης φανερώνει γνώσεις και εφαρμογή αντιλήψεων Ιδρυτή πόλης που συναντάμε μόνο σε ίδρυση Ναών ή Ιερών πόλεων.Εκεί δεν παίρνονται υπόψη μόνο γεωγραφικοί παράγοντες, αλλά και οδηγίες που έχουν σχέση με την Ιερότητα του χώρου. Είναι γνωστό πως στην ακολουθία του Αλέξανδρου βρισκόταν πλήθος ανθρώπων του πνεύματος. Από τον μάντη Αρίστανδρο μέχρι τον γυμνόσοφο Κάλανο. Ο Αλέξανδρος είχε μεγάλη εκτίμηση στους φιλοσόφους και τους συμπεριφερόταν ανάλογα.Ο
Ο Πλούταρχος γράφει σχετικά: "Είναι ίδιον ψυχής φιλοσόφου να αγαπά την σοφία και μάλιστα να θαυμάζει σοφούς άνδρας. Κανείς άλλος από τους Βασιλείς δεν έμοιασε τον Αλέξανδρο ως προς αυτό.
Είναι γνωστή η Αγάπη του για τον Αριστοτέλη και η εκτίμηση που είχε για τον μουσικό Ανάξαρχο. Στον Πύρρωνα τον Ηλείο, όταν τον είδε για πρώτη φορά, του έδωσε 10.000 χρυσά νομίσματα, στον Ξενοκράτη, μαθητή του Πλάτωνα, έστειλε 50 τάλαντα δώρο, τον Ονησίκριτο, μαθητή του Διογένη, διόρισε άρχοντα των κυβερνητών του στόλου.
Πλήθος άλλων προσφορών και δωρεών αποδεικνύουν όχι μόνο την γεναιόδωρη φύση του Μ.Αλέξανδρου γενικά, αλλά την γεναιοδωρία του ειδικά προς τους φιλόσοφους. Μιά γεναιοδωρία που πήγαζε από μιά ψυχή που έδινε περισότερη αξία στα πνευματικά αγαθά από ότι στα υλικά. Οταν ξεκίνησε την εκστρατεία για την Ασία δώρισε όλα τα υπάρχοντά του και κράτησε για τον εαυτό του μόνο " Ελπίδα"".
Μετά τη νίκη επί του Δαρείου και αφού ανακυρήχθηκε Βασιλιάς της Ασίας, ήρθαν στην κατοχή του στρατού τόσα πλούτη, που οι Μακεδόνες άρχισαν να ζούν μέσα στην πολυτέλεια. Αποτέλεσμα ήταν η μαλθακή ζωή των στρατιωτών και ιδιαίτερα των Αξιωματικών του Αλέξανδρου.
Αποφάσισε λοιπόν, λίγο πρίν την εκστρατεία για την Ινδία, να δωρίσει όλα τα πλεονάζοντα υλικά αγαθά και να κάψει όλα όσα του ήταν εμπόδιο για την εστρατεία.Το ίδιο έκαναν και οι Αξιωματικοί του αφού έβλεπαν το παράδειγμα ενός ανθρώπου που όχι μόνο τους έλεγε ποιό ήταν το σωστό, αλλά αυτός πρώτος το εφάρμοζε.Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η καθημερινή ζωή του. Οταν δεν πολεμούσε, ακόμα και κατά τη διάρκεια που βρισκόταν σε πορεία, αυτός εκπαιδευόταν στα όπλα, ανεβοκατέβαινε από άρματα και άλογα, πήγαινε κυνήγι και γενικά βρισκόταν σε μιά διαρκή εγρήγορση. Κάτι που συνέβαινε και κατά τη διάρκεια της μάχης.
Στο Γρανικό ένα σπαθί, κόβοντας την περικεφαλαία του, έφτασε μέχρι το τριχωτό του κεφαλιού του. Στην Γάζα δέχθηκε ένα βέλος στον ώμο. Στη Μαράκανδα ένα βέλος έσπασε το κόκαλο της κνήμης του. Στην Υρκανία χτυπήθηκε από λίθο, χάνοντας την όρασή του για πολλές ημέρες. Στη μάχη του Ισσού πληγώθηκε από ξίφος στο μηρό. Στη χώρα των Μαλλών ένα βέλος τρύπησε το στήθος του και δέχτηκε χτύπημα από λοστό στο κεφάλι. Και για όλους αυτούς τους τραυματισμούς ήταν πολύ υπερήφανος. Τους θεωρούσε σαν απόδειξη της ανδρείας του και της γενναιότητάς του. Αν και Βασιλιάς έμπαινε πρώτος στην μάχη, δίνοντας το παράδειγμα στους στρατιώτες του. Ενας Βασιλιάς που δεν ήξερε μόνο να διατάζει αλλά και να εκτελεί ο ίδιος τις διαταγές που έδινε. Θεωρούσε πως η μεγαλύτερη νίκη που μπορεί να πετύχει κάποιος είναι η νίκη στον εαυτό του για να μπορεί να τον ελέγχει. Αποτέλεσμα αυτής της νίκης του Αλέξανδρου είναι η εγκράτειά του προς τις ηδονές.
Δεν δέχθηκε καμία γυναίκα δίπλα του παρά μόνο αυτήν που είχε παντρευτεί. Αν και πολλές φορές οι φίλοι του τον παρότρυναν να γευτεί την ηδονή με διάφορες γυναίκες. Ηταν τόσο εγκρατής και μεγαλόψυχος που ανάγκασε τον Δαρείο, τον Βασιλιά που ουσιαστικά κατέστρεψε, να δηλώσει: Θεοί, προστάτες της γέννησης των ανθρώπων και της τύχης των Βασιλέων, δώστε να μην εγκαταλείψω την τύχη των Περσών, αλλά αφού νικήσω να ανταμείψω τις ενέργειες του Αλέξανδρου, τις οποίες νικημένος δέχθηκα από αυτόν στους πιό αγαπημένους μου.
Αν όμως έφτασε κάποιος χρόνος μοιραίος, από θεία εκδίκηση και μεταβολή να πάψει η βασιλεία των Περσών, κανείς άλλος άνθρωπος ας μην καθήσει στον θρόνο του Κύρου πλήν του Αλέξανδρου. Αυτή τη δήλωση την έκανε αφού έμαθε την μεγαλόψυχη συμπεριφορά του Αλέξανδρου προς την οικογένειά του που είχε αιχμαλωτίσει.
Ο Αρριανός γράφει πως ο Αλέξανδρος εγκαθιστούσε τη Δημοκρατία ως πολίτευμα σε κάθε χώρα που κατακτούσε. Μιά Δημοκρατία που βοηθούσε στη λειτουργία των τοπικών θεσμών κάθε πόλης, κάτω όμως από μιά κοινή Αρχή. Καταργούσε τους υπερβολικούς φόρους και κατάφερνε να κατακτά εκπολιτίζοντας και όχι καταστρέφοντας.
Το μόνο που κατέστρεφε ήταν το παλιό, αυτό που είχε φθαρεί και δεν δεχόταν να αλλάξει προς το καλύτερο. Εδινε περισότερη σημασία στις ουσιαστικές δυνάμεις του ανθρώπου, όπως τη σοφία, τη δικαιοσύνη, τη μεγαλοψυχία, την Ανδρεία, ανεξάρτητα αν αυτός ήταν εχθρός ή φίλος. Ετσι όταν καταλάβαινε πως ο κυβερνήτης της πόλης που κατακτούσε ή ο βασιλιάς του έθνους το οποίο νικούσε είχε αυτές τις αρετές, τον διόριζε πάλι άρχοντα, ανεξάρτητα αν είχε παραδοθεί ή νικηθεί μετά από μάχη. Δίκαια λοιπόν ο Πλούταρχος γράφει: Εάν δε μέγιστος έπαινος της φιλοσοφίας είναι ότι σκληρά και αμόρφωτα ήθη εξημερώνει και εξευγενίζει, ο Αλέξανδρος φαίνεται ότι εξεπολίτισε τόσους λαούς αγρίους και ατίθασους που δικαίως δύναται να θεωρηθεί φιλόσοφος.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ. "Ηθικά. Περί της Αλεξάνδρου Τύχης ή Αρετής". Εκδόσεις Ζαχαρόπουλος ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ"Βίοι παράλληλοι. Αλέξανδρος" Εκδόσεις Πάπυρος ΑΡΡΙΑΝΟΣ"Αλεξάνδρου Ανάβασις". Εκδόσεις Ζαχαρόπουλος
ellinikoarxeio.com Από το yahoohttp://www.kalyterotera.gr
Elke gek zijn gebrek
|
|
| |
margarita | Date: Τρίτη, 13-ΑΥΓ-2013, 0:07 AM | Message # 105 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Status: Offline
| πολύ ωραίο αρθρο !!!! Added (13-ΑΥΓ-2013, 0:07 AM) ---------------------------------------------
Quote (Πανδαιμονιον) Θεωρούσε πως η μεγαλύτερη νίκη που μπορεί ναπετύχει κάποιος είναι η νίκη στον εαυτό του για να μπορεί να τον ελέγχει
"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
|
|
| |