Οι Παρθενώνες που χάθηκαν
|
|
aposperittis | Date: Τρίτη, 15-ΝΟΕ-2011, 8:50 PM | Message # 1 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: Administrators
Messages: 4719
Status: Offline
| Οι περισσότεροι γνωρίζουν έναν. Στην πραγματικότητα οι αρχαίοι ναοί της Αθηνάς στον Ιερό Βράχο ήταν τρεις, ωστόσο μόνο μικρά κομμάτια τους διασώζονται ως σήμερα. Υπήρξε ο αρχαιότερος σημαντικός ναός στην Ακρόπολη. Ήταν δωρικός, περίπτερος και αν οι μεγάλοι καλλιτέχνες της εποχής δεν είχαν αρχίσει ακόμη να χρησιμοποιούν για τα έργα τους καθολικά το μάρμαρο, τα γλυπτά τους από πωρόλιθο που κοσμούσαν τα αετώματα του- ένα μέρος τους έχει διασωθεί ως σήμερα- έχουν κρατήσει ανέπαφα τα αρχαία χρώματα μεταφέροντας μας έτσι στον βαθύ κόσμο των μύθων και των τεράτων που γεννούσε η πλούσια φαντασία των ανθρώπων. Είναι ένας «άγνωστος»Παρθενώνας αυτός, χαμένος εδώ και δυόμισι χιλιετίες από προσώπου Γης, ο Εκατόμπεδος ναός όπως λεγόταν- επειδή είχε μήκος 100 ποδών-, ονομασία γνωστή από επιγραφή που αναφέρεται στη διαρρύθμιση του ιερού. Αλλά δεν είναι ο μόνος. Ο επισκέπτης που ανεβαίνει σήμερα στην Ακρόπολη για να θαυμάσει το αριστούργημα του Ικτίνου, του Καλλικράτη και του Φειδία, ακροθιγώς μόνον, ή συνηθέστερα καθόλου, γνωρίζει ότι πριν από αυτόν υπήρχαν και ένας και δύο και τρεις άλλοι Παρθενώνες! Μικρό μέρος του γλυπτού διάκοσμου από τους δύο, κυρίως, πρόδρομους του Παρθενώνα, τον Εκατόμπεδο και τον αρχαίο ναό, εκτίθεται στο Μουσείο Ακρόπολης. Όλος ο βράχος όμως είναι διάσπαρτος από θραύσματα τους, αρχιτεκτονικά μέλη που έμειναν επί αιώνες στον αρχαιολογικό χώρο και άλλα που ενσωματώθηκαν στα τείχη, εμφανή τα περισσότερα για τους ειδήμονες. «Θα μπορούσαμε να αναστηλώσουμε ένα μεγάλο μέρος του αρχαίου ναού της Αθηνάς με αυτά τα κομμάτια» λέει η κυρία Μαίρη Ιωαννίδου διευθύντρια της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως. Είναι δυνατόν όμως να ανασυντεθεί η μορφή ενός οικοδομήματος που έχει εξαφανιστεί; Η μελέτη των μνημείων της Ακρόπολης βασισμένη σε υπάρχοντα στοιχεία οδήγησε τον καθηγητή κ. Μανόλη Κορρέ στη σχεδιαστική αναπαράσταση του Εκατόμπεδου (περί το 570 π.Χ.), τον οποίο παρουσιάζει με λεπτομέρεια. Βασικό «υλικό» του τα θραύσματα αρχιτεκτονικών μελών και γλυπτών από πωρόλιθο, που αποκαλύφθηκαν στα νότια και ανατολικά του Παρθενώνα από τα οποία προκύπτει ο ρυθμός του ναού και άλλα χαρακτηριστικά του. «Το κτήριο αυτό πρέπει να το φανταστούμε ως έναν δωρικό ναό με έξι κίονες στις προσόψεις, με αέτωμα και με δώδεκα κίονες στις μακριές πλευρές, ενώ έστεκε μεταξύ Ερεχθείου και Παρθενώνα, προτού υπάρξει το Ερέχθειο» λέει ο κ. Κορρές. Πού βρίσκονταν όμως αυτά τα πώρινα αρχιτεκτονικά μέλη; Διάσπαρτα- όπως είναι και ο όρος που χρησιμοποιείται γι΄ αυτά- σε όλη την Ακρόπολη: Στα δυτικά του Παρθενώνα και ως τον ναό της Αθηνάς Νίκης βρέθηκαν τα μεγάλα κιονόκρανα και οι σπόνδυλοι του αρχαίου ναού, κοντά στο Ερέχθειο τα κιονόκρανα και τα γείσα του ενώ στην περιοχή του Αρρηφορίου υπάρχουν λίθοι από τα θεμέλιά του. Νοτιοανατολικά του Παρθενώνα εξάλλου εντοπίστηκαν τα θραύσματα από τα κιονόκρανα του Εκατόμπεδου. Όπως λέει η αρχαιολόγος κυρία Ελίζα Σιουμπάρα, υπεύθυνη καταγραφής διάσπαρτων μελών της Ακρόπολης, «περισσότεροι από 20.000 διάσπαρτοι λίθοι με αρχαία επεξεργασία έχουν εντοπισθεί στην Ακρόπολη, ενώ υπάρχουν άλλα 10.000 άμορφα κομμάτια που δεν διασώζουν κάποια χαρακτηριστικά ώστε να αποσαφηνισθεί από πού προέρχονται». Από αυτά, σύμφωνα με την ίδια, 91 λίθοι έχουν αποδοθεί στον Προπαρθενώνα (τον πρώτο ναό), 30 στον Εκατόμπεδο της Αρχαϊκής εποχής και 500 στον Αρχαίο Νεώ, ενώ πολλά ακόμη έχουν αποδοθεί στα άλλα γνωστά μνημεία της Ακρόπολης. «Η παραμονή τους στο ύπαιθρο όμως ήταν καταστροφική καθώς ήταν εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες» λέει η κυρία Μαίρη Ιωαννίδου, συμπληρώνοντας ότι«χρώματα δεν διασώζονται, ει μη μόνον ελάχιστα, καθώς έχει προκληθεί μεγάλη φθορά στις επιφάνειές τους». (Σήμερα πάντως έχουν μεταφερθεί στην αποθήκη Βelvedere όπου κατασκευάστηκαν ειδικά ράφια.) Ωστόσο, καταπληκτικά κομμάτια, που διατηρούν χρώματα και φέρουν διακοσμητικό μοτίβο πλοχμού έχουν ταυτισθεί ήδη από το συνεργείο διάσπαρτων- περί τις 35 ταυτίσεις, συγκεκριμένα- και φυλάσσονται στην υπόγεια αποθήκη του παλαιού Μουσείου. «Είναι φανερό ότι θα ήταν δυνατόν η έκθεση του αετώματος Αρχαϊκού Ναού στο Μουσείο Ακρόπολης να συμπληρωθεί με τμήμα του θριγκού» καταλήγει η κυρία Ιωαννίδου. Ήρωες και μυθολογικά τέρατα Αφιερωμένος στην πολεμική υπόσταση της θεάς, στην πρόμαχο της πόλης Αθηνά Παρθένο, ήταν ο πρώτος αρχαϊκός ναός στην Ακρόπολη, ο Εκατόμπεδος, με έξι κίονες στις στενές πλευρές του και δώδεκα στις μακριές, στέγη που είχε μήκος 18 μ., τριγωνικά αετώματα και μαρμάρινες μετόπες. Σε αυτόν αποδίδεται το μεγάλο τριγωνικό αέτωμα από πωρόλιθο με τα λιοντάρια που κατασπαράζουν έναν ταύρο, ενώ εκατέρωθεν της παράστασης ο Ηρακλής παλεύει με τον θαλάσσιο δαίμονα Τρίτωναστη μία πλευρά και στην άλλη με τον λεγόμενο Τρισώματο δαίμονα,που κρατά στα χέρια του τα σύμβολα των τριών στοιχείων της φύσης: Νερό, φωτιά, αέρας. Στην κορυφή της σκάλας για την είσοδο στην Αίθουσα Αρχαϊκών του Μουσείου Ακρόπολης αυτός ο γλυπτός διάκοσμος με τον ήρωα και μυθολογικά τέρατα αποτελεί μια εντυπωσιακή εισαγωγή στον κόσμο της Αρχαϊκής εποχής. Θαμμένα επιμελώς μέσα στο χώμα από τους Αθηναίους, όταν θέλησαν να κατασκευάσουν νέο μεγαλύτερο ναό,βρέθηκαν αυτά τα γλυπτά το 1888. Αλλά οι λίθοι από τους τοίχους, τους κίονες και τα επιστύλια χρησιμοποιήθηκαν για την ανοικοδόμηση του νότιου τείχους της Ακρόπολης. Κατ΄ αντιστοιχία το ίδιο έπραξαν και όταν οι Πέρσες κατέστρεψαν τον επόμενο Αρχαίο Ναό της Αθηνάς Πολιάδος (525-500 π.Χ.),που κτίστηκε από μάρμαρο και με διακόσμηση,από την οποία διασώθηκαν τα επιβλητικά γλυπτά της Γιγαντομαχίας σε υπερφυσικό μέγεθος λαξευμένα σε παριανό μάρμαρο (Αίθουσα Αρχαϊκών του Μουσείου Ακρόπολης). Πολλά αρχιτεκτονικά μέλη του εντοιχίστηκαν στο βόρειο τμήμα του τείχους και καθώς είναι ορατά από την Αρχαία Αγορά θεωρείται ότι οι Αθηναίοι τα τοποθέτησαν επίτηδες εκεί ως υπόμνηση του χρέους απέναντι στην πατρίδα.
Καλύτερα να ανάψεις ένα κερί παρά να καταριέσαι το σκοτάδι!
|
|
| |
Αθηναίος | Date: Πέμπτη, 17-ΝΟΕ-2011, 0:45 AM | Message # 2 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Status: Offline
| Quote (aposperittis) Στην πραγματικότητα οι αρχαίοι ναοί της Αθηνάς στον Ιερό Βράχο ήταν τρεις, Μήπως δεν είναι τρεις οι Ναοί εκ των οποίων σώζεται μόνο ο ένας; Μήπως είναι τέσσερις και σώζονται οι δύο, ο ένας που βλέπουμε και ένας που δεν βλέπουμε;;
Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος, αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
|
|
| |
Θνητος | Date: Πέμπτη, 17-ΝΟΕ-2011, 0:47 AM | Message # 3 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Status: Offline
| Quote (Αθηναίος) και ένας που δεν βλέπουμε;; Υπογειος ?
ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
|
|
| |
Αθηναίος | Date: Πέμπτη, 17-ΝΟΕ-2011, 1:00 AM | Message # 4 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Status: Offline
| Φυσικά! Αν δεις τον Ιερό βράχο είναι σαν να έχουν υψώσει γύρω γύρω τείχη και το εσωτερικό να το έχουν "μπαζώσει" μέχρι την κορυφή των τειχών και επάνω εκεί να έκτισαν το ναό! Τα τείχη είναι πολύ υψηλά και είναι αδύνατον να έχει μπαζωθεί το εσωτερικό των τειχών.
Μην ξεχνάμε ότι στον Παρθενώνα υπήρχε πηγή με νερό, δώρο του Ποσειδώνα! Πού είναι τώρα η πηγή, οέο;;;; Έστω και χωρίς νερό;;;
Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος, αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
|
|
| |
margarita | Date: Πέμπτη, 17-ΝΟΕ-2011, 6:18 PM | Message # 5 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Status: Offline
| Επι της ουσίας, ο "μυστικος Παρθενώνας" όντως υπάρχει, αλλα δεν είναι ούτε τόσο μεγάλος, όσο ο γνωστος, ούτε ακριβες αντίγραφό του. Είναι μικρότερος, κι έχει αλληλοδιαδοχικες χρυσες αναλογίες μήκους-πλάτους-ύψους... κι αυτες με τη σειρα τους με τον γνωστο Παρθενώνα, που είναι περίπου 28.50 μέτρα μήκος επι 17.60 πλάτος επι 10.90 ύψος. Άρα, αυτος είναι 17.60 μήκος επι 10.90 πλάτος επι 6.70 ύψος. Κάτι σαν σημερινη συνοικιακη εκκλησία. Οι διαστάσεις, όμως, απο κάποιο μέγεθος και πέρα μπερδεύουν το μάτι (κι αν τό 'χει αυτο το χαρακτηριστικο ο Παρθενώνας!...), άσε που δεν αποκλείεται, αυτοι οι "ενορατικοι" που λέγαμε, να έχουν δει το "αστρικο ίχνος" του γνωστου Παρθενώνα. (Ως γνωστον, στο αστρικο επίπεδο δεν υπάρχουν δεσμευτικα όρια χώρου και χρόνου, ο δε υπέργειος Παρθενώνας έχει αφήσει εντονώτατο ίχνος!) Με τελικο αποτέλεσμα οι "ενορατικοι" να μιλάνε για τον γνωστο Παρθενώνα, και να τον παρουσιάζουν ως τον ...άγνωστο!
Να προσθέσω ακόμη πως αυτος ο "μυστικος" Παρθενώνας είναι μονόχωρος, ενω ο ..."ορίτζιναλ" είναι τετραμερης. (Πρόναος, ναος, ιερο, και Αρρηφόριο.)
Μέσα του όντως έχει ένα μεγαλούτσικο άγαλμα της Θεας, αλλα όχι χρυσελεφάντινο, το οποίο μοιάζει με τη λεγόμενη "Αθηνα του Βαρβακείου".
Επίσης, όντως υπάρχουν εκει μέσα φωτιστικα σώματα (όχι καντήλια - όχι ηλεκτρικα) με "περίεργες" ικανότητες... πχ λίγο παίζεις με τη γωνία τοποθέτησής τους, και φωτίζουν ή όχι το άγαλμα της Θεας με φωτισμο κυριολεκτικα εξώκοσμο. Τέλος, όλος ο ναος είναι βαμμένος σε σκούρο κεραμιδι, το αρχαιοελληνικο χρώμα, που χρησίμευε ως (καλαίσθητο) ουδέτερο φόντο, για ν' αναδείξει τα αγάλματα. Εξαίρεση αποτελει το ταβάνι, που είναι διακοσμημένο σαν έναστρος νυχτερινος ουρανος.
- Κι εσυ, πού τα ξέρεις όλ' αυτα; -...Απο 'κει που τα ξέρουν και οι άλλοι! Με τη διαφορα ότι εγω γνωρίζω ισχυρότατες τεχνικες για το πώς να μη δέχομαι ...παράσιτα!...
Ξέρω κι άλλα... Πως εκει μέσα θα παντρευτω για ...τρίτη φορα με την ...ίδια γυναίκα, με γάμο αρχαιοελληνικο!... (Ήδη έχω τελέσει πολιτικο και θρησκευτικο, και ...μυαλο δεν έβαλα! :-) ) Αλλα, δυστυχως, αγαπητο μου αναγνωστικον κοινον, μην περιμένετε να σας καλέσω! Οι παριστάμενοι θα είναι λίγοι, και μάλλον άσχετοι με τα σόγια και τους φίλους, που συνηθίζουμε να καλούμε στους γάμους - και θα δείτε παρακάτω τον λόγο.
Μας έμεινε, λοιπον, να ξεκαθαρίσουμε πού ακριβως βρίσκεται ο ναος και πού βρίσκεται η είσοδός του. Για την ακριβη τοποθεσία του, ακόμη κι αν ήξερα, δεν θα σας έλεγα. Πάντως, δεν βρίσκεται εκει όπου τον ...τοποθετουν! Επίσης, ούτε η είσοδός του βρίσκεται στον Ελαιώνα! (Γι' αυτο λύσσαξαν μερικοι-μερικοι, να φτιάξουν γήπεδο του Παναθηναϊκου εκει πέρα; Μπας και βρουν οι μπουλντόζες την είσοδο... "τυχαία"; Πουλλλλάκια μου!!! Είκοσι γήπεδα να φτιάξετε, είσοδο ντέν έκει γκιά σάς! Γιόκ είσοντο!)
Τούτων ειπωθέντων, να πούμε και το κυριώτερο: Εκει μέσα δεν μπαίνει όποιος-όποιος! Είναι αλήθεια ότι υπάρχει "κληρονομικο" (πνευματικο, όχι βιολογικο) δικαίωμα στη φύλαξη της εισόδου, αλλα δεν είναι αυτο εμπόδιο. Όπως δεν είναι εμπόδιο το να μπείτε σε μία σημερινη εκκλησία, εαν υπάρχει ο ιερέας ή ο νεωκόρος εκει κοντα. Το "εμπόδιο", αν μπορούμε να το πούμε έτσι, είναι πως πρώτα πρέπει να περάσετε αρχαιοελληνικου τύπου "καθαρμο"!
Ν' απαντήσουμε, τώρα, και στο ποιοι τον φτιάξανε: πιθανολογω οι ίδιοι κατασκευαστες, που φτιάξανε και τον γνωστο Παρθενώνα. Ή, τουλάχιστον, μια υπο-ομάδα απ' αυτους, που κράτησε και το μυστικο. (Δεν γνωρίζω, όμως, πώς κράτησαν το μυστικο οι όποιοι εργάτες - και πόσοι απ' αυτους χρησιμοποιήθηκαν.) Γιατί το λέω αυτο; Διότι είναι γνωστο ότι ο Φειδίας κατηγορήθηκε πως υπεξαίρεσε ένα μέρος του χρυσου, που του έδωσαν οι Αθηναίοι για να διακοσμήσει τον Παρθενώνα, και πέθανε στη φυλακη υπόδικος. Ο ίδιος έλεγε μέχρι τέλους πως ήταν αθώος, αλλα μάλλον ήθελε να πει πως δεν τον πήρε για τον εαυτο του. Τόσο ηλίθιος δεν ήταν, να γουστάρει να πιει κώνειο! (Ούτε, όμως, οι αρχαίοι Αθηναίοι ήταν τόσο ηλίθιοι, ώστε να μη μπορουν να υπολογίζουν ποσότητα χρυσου! Την κατάλαβαν μια χαρα την έλλειψη!) Και μάλλον ήθελε να ζητήσει να τον παρατήσουν ήσυχο, μια που σίγουρα η κατασκευη του μυστικου Παρθενώνα δεν ήταν δικη του πρωτοβουλία. Σίγουρα ήταν πρωτοβουλία του ιερατείου! "- Τα παράπονά σας αλλου!", ήθελε να πει ο έρμος, αλλα πώς να το πει...
Τώρα, το τί χρειάζεται αυτος ο δεύτερος ναος... Πιθανολογω πως χρειάζεται σε μία συγκεκριμένη τεχνικη της "θεουργίας", που είναι να έχεις ένα αντικείμενο, για να εστιάζεις την πνευματικη σου ενέργεια επάνω του. Κάπως σαν τους αθλητες, που παίρνουν φόρα. Παρ' ότι, λοιπον, στη σημερινη εποχη ο διαλογισμος και η θεουργία με τη βοήθεια αντικειμένων θεωρούνται ξεπερασμένες τεχνικες, μπορει κάποιοι δικοι μας αρχαιοελληνικου τύπου ιερεις να θεώρησαν αυτον τον τρόπο πιο εύκολο, ή ότι τους βοηθάει να μη σπαταλάνε πνευματικη ενέργεια στα "προκαταρκτικα". Κι έτσι, κατασκευάστηκε ολόκληρος ναος!
...Προφανως για μεγάλα έργα...
Πχ να προστατεύεται η πόλη και η Ελλάδα ολόκληρη.
Εδω, όμως, προκύπτει ένα άλλο ερώτημα, που δεν μπορω να το αποφύγω: Γιατί μέχρι σήμερα δεν είδαμε και πολλη "προστασία" αυτου του είδους; Να Τουρκοκρατία είχαμε, να Κατοχη απο Γερμανους είχαμε, να κυβερνήσεις με συμπεριφορα λίαν επιεικως χαρακτηριζόμενη προδοτικη κι ανθελληνικη, να λαθρομετανάστες σήμερα... Και ποιος ξέρει πού θα φτάσουμε! Όντως, δεν είχαμε αρκετη προστασία, αλλα δεν γνωρίζω την απάντηση. Πιθανολογω ότι έχει να κάνει με -δυσερμήνευτες, ή τελείως ανερμήνευτες απο τον "μέσο" άνθρωπο- συμπαντικες καταστάσεις, γι' αυτο και δεν μπορω να βρω λογικη απάντηση.
(Και αλήθεια, υπάρχει ακόμη μία κατρακύλα, σημαντικώτερη της σημερινης - την οποία δεν απέτρεψε κανένας Παρθενώνας, υπέργειος ή υπόγειος: Γιατί η αρχαία Ελλάδα "πέθανε" μετα την ελληνιστικη εποχη; Τόση δύναμη είχαμε! Ποια η ανάγκη να δώσουμε έδαφος δύο χιλιετιων σε εχθρους και βάρβαρα πιθήκια; Μάλλον οι συμπαντικου μεγέθους καταστάσεις, που λέγαμε... Προσωπικα τό 'ψαξα, αλλα "καθημερινη" λογικη απάντηση δεν βρήκα.)
Θα τελειώσω, όμως, τη σημερινη ανάρτηση κάπως αισιόδοξα: Αυτες οι "συμπαντικες καταστάσεις" ήδη άλλαξαν στις μέρες μας, με αποτέλεσμα ο "μυστικος" Παρθενώνας ν' αρχίσει να ...παίρνει στροφες! "Κάποιοι", λοιπον, πολυ πρόσφατα τοποθέτησαν πάνω στην ασπίδα της Θεας ένα "πραγματάκι", λίγο μεγαλύτερο απο μια ανθρώπινη γροθια, χρώματος σκουροπράσινου...Added (2011-11-17, 6:15 PM) --------------------------------------------- πιθανον ο υπογειος Παρθενωνας να προυπηρχε αιωνες πριν την οικοδομηση αυτου της επιφανειας ως αναθηματικος χωρος και ιερο κατω απο την Ακροπολη...
οπου Ακροπολη ενας λοφος που εχουμε ενδειξεις κατοικησης του απο το 2500 π.Χ. και οπου γυρω στο 1200 π.Χ. αποβαινει ο "ιερος βραχος", το θρησκευτικο κεντρο γυρω απο το οποιο κτιζεται η νεωτερη πολη...
προφανως και ο ιερος βραχος θα ειχε καποιο ιερο και μπορει να ηταν το ιερο που ψαχνουμε...
ενδεχομενως οταν κτισθηκε ο Παρθενωνας να ανακαινιστηκε και το υπογειο ιερο με τα λεφτα που μας ανεφερε ο εργολαβος οτι υπεξαιρεσε ο Φειδιας...
απο κει και περα το αν παραμενει ο υπογειος ναος μεχρι σημερα και με συντηρητες του καποια αδελφοτητα θα ηταν ενα ζητημα που πολυ θα μ'ενδιεφερε να μαθω...
εστω και λογω εντοπιοτητας, βλεπετε το σπιτι που γεννηθηκα ηταν στα ριζα του Ιερου Βραχου...
βεβαια ξερω οτι δεν θα αξιωθω...
αναρωτιεμαι αν ο Ελγιν εκτος των αλλων που σουφρωσε απο την Ακροπολη δινοντας πεσκεσι στους Τουρκους 35000 λιρες, πηρε στη λουφα και αντικειμενα απο τον υπογειο χωρο...
ο οποιος για καποιο λογο μου εχει κατσει πως λεγοταν Ερεχθειο και πως η ονομασια του Ερεχθειου της επιφανειας δοθηκε στο νεοτερο ναο τιμης ενεκεν...
ενδιαφερον εχει οτι ο Ερεχθεας ειχε τεσσερεις κορες εκ των οποιων η μια λεγοταν Χθονια...
ακουστε και το αλλο το ανατριχιαστικο, ο Ερεχθεας σκοτωθηκε απο το Δια κατα παραγγελια του Ποσειδωνα με κεραυνο η σε αλλο μυθο απο τον Ποσειδωνα και την Τριαινα του...απο τα πολλα χτυπηματα της Τριαινας το κεφαλι του Ερεχθεα χωθηκε σε ενα χασμα της Γης...
ο Ποσειδωνας ειχε εξοργισθει με τον Ερεχθεα γιατι στη μαχη μεταξυ Ελευσινιων και Αθηναιων σκοτωσε το γιο του Ευμολπο...
τρομερα πραγματα με τοσες προεκτασεις που σε πιανει πονοκεφαλος.. Added (2011-11-17, 6:16 PM) --------------------------------------------- Άνδρες οι Αθήνες έστειλαν, καλοκτισμένη πόλις. Κι ήταν η χώρα του υψηλού στο φρόνημα Ερεχθέως. Τον γέννησαν η δότρα Γη και του Διός η κόρη η Αθηνά τον έθρεψε, και στον λαμπρόν ναόν της τον έθεσε, και με κριούς και ταύρους κάθε χρόνο τ’ αγόρια των Αθηνών ευφραίνουν την ψυχή τους.
Ιλιάδος Ραψωδία Β, στ. 546-551
και αρα στα χρονια του Ομηρου και ισως παλιοτερα υπηρχε Ναος της Αθηνας στην Αθηνα που σχετιζοταν με τον Ερεχθεα...
δηλαδη τουλαχιστον τρεις αιωνες πριν την ανεγερσι του Ερεχθειου...
αρα σωστα το ενστικτο μου οδηγηθηκε στο να πιστευει οτι το Ερεχθειο σαν ονομα αντανακλουσε κατι πολυ μα πολυ παλιοτερο απο το Ναο της κλασσικης εποχης...
επισης η αφηγηση του Ομηρου για τον Ερεχθεα που ειχε μανα τη Γη και που ανατραφηκε απο την Αθηνα θυμιζει την αφηγηση για τον Εριχθονιο...
ετσι κι αλλιως ο Ερεχθεας φερεται αλλου ως γιος του Εριχθονιου...
αν τελικα ισχυει οτι Ερεχθεας ισον Εριχθονιος τοτε εχουμε ακομη μια ενδειξη για υπογειο Ερεχθειο, οχι μονο για το συνθετικο χθονιος του Εριχθονιος αλλα και για αλλους λογους...
ο Εριχθονιος ισως θυμουνται καποιοι παλιοι με τι ειχα πει οτι αντιστοιχει στη φυσιολογια του αορατου σωματος του ανθρωπου...
κι αυτο το κατι στους θρυλους ειναι παντα κρυφο, θαμμενο, υπογειο...υπαρχουν "λαικοι θρυλοι" που αυτο το κατι βρισκεται στον πατο ενος πηγαδιου Added (2011-11-17, 6:18 PM) --------------------------------------------- Ο "μυστικος Παρθενώνας" έχει κι αυτος το "ιερο" του προς ανατολας
"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
|
|
| |
Αθηναίος | Date: Παρασκευή, 18-ΝΟΕ-2011, 0:32 AM | Message # 6 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Status: Offline
| Quote (margarita) Διότι είναι γνωστο ότι ο Φειδίας κατηγορήθηκε πως υπεξαίρεσε ένα μέρος του χρυσου, που του έδωσαν οι Αθηναίοι για να διακοσμήσει τον Παρθενώνα, και πέθανε στη φυλακη υπόδικος. Ο Φειδίας έφυγε από την Αθήνα και πήγε στην Ολυμπία όπου έφτιαξε εργαστήριο και δημιούργησε το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Διός. Δεν πέθανε σε καμιά φυλακή.
Quote (margarita) Τώρα, το τί χρειάζεται αυτος ο δεύτερος ναος... Μήπως σχετίζεται με το γεγονός ότι η Θεά Αθηνά νίκησε τον Εγκέλαδο;
Αυτά τα λίγα για το καλό άρθρο (αν και έχω μερικές αντιρρήσεις ακόμα).
Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος, αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
|
|
| |
margarita | Date: Παρασκευή, 18-ΝΟΕ-2011, 1:44 AM | Message # 7 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Status: Offline
| Quote (Αθηναίος) Ο Φειδίας έφυγε από την Αθήνα και πήγε στην Ολυμπία όπου έφτιαξε εργαστήριο και δημιούργησε το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Διός. Δεν πέθανε σε καμιά φυλακή Added (2011-11-18, 1:41 Am) --------------------------------------------- Ακόμα όμως δεν ξέρουμε αν αληθεύει αυτό, παρά τη διεξοδική ιστοριογραφική έρευνα. Δεν το ήξερε ούτε ο Πλούταρχος, που συνοψίζει ως εξής τα πάθη του Φειδία στον «Βίο» του Περικλή, απ’ όπου και μεταφράζω: «Kαιρός όμως να περάσουμε στην πιο βαριά κατηγορία κατά του Περικλή. Ο γλύπτης Φειδίας είχε αναλάβει να πλάσει το άγαλμα της Aθηνάς. Kαι κάποια στιγμή, σαν για να δοκιμάσουν τη στάση του λαού απέναντι στον Περικλή, έπεισαν κάποιον Mένωνα, συνεργάτη του Φειδία, να καθίσει στην αγορά ικέτης και να ζητήσει να του δοθεί η άδεια να καταγγείλει τον τεχνίτη. H αίτησή του έγινε δεκτή και πήρε το δικαίωμα να κατηγορήσει τον Φειδία στην εκκλησία του δήμου. Πλην όμως καμιά κλοπή δεν αποδείχτηκε. O Φειδίας, πράττοντας όπως τον είχε συμβουλέψει εξαρχής ο Περικλής, είχε επενδύσει το χρυσάφι στο άγαλμα. Πανεύκολο ήταν λοιπόν να το βγάλουν και να το ζυγίσουν. Kι αυτό ακριβώς συνέστησε ο Περικλής στους κατηγόρους του. Mα η δόξα βάραινε τον Φειδία, γιατί γεννούσε τον φθόνο. Tον κατηγόρησαν λοιπόν ότι στην Αμαζονομαχία, που την είχε απεικονίσει πάνω στην ασπίδα τής θεάς, τρύπωσε και τη δική του μορφή, να σηκώνει, γέροντας φαλακρός, μια πέτρα με τα δυο του χέρια. Kαι πρόσθεσε και μια πανώρια εικόνα του Περικλή να μάχεται μιαν Aμαζόνα. Kαι η ομοιότητα φαινόταν, παρότι το χέρι που ύψωνε το δόρυ μπροστά στο πρόσωπο του Περικλή ήταν επιτήδεια φιλοτεχνημένο ώστε να την κρύβει. Tέλος, τον έκλεισαν στη φυλακή τον Φειδία. Kι εκεί αρρώστησε και πέθανε. O θάνατός του ήρθε από δηλητήριο, λένε μερικοί. Tου το έδωσαν οι πολέμιοι του Περικλή για να τον διαβάλουν. Aντίθετα, ο μηνυτής του ο Mένωνας ευτύχησε. Yστερα από πρόταση του Γλύκωνα τον απάλλαξαν από τους φόρους κι ο δήμος πρόσταξε τους στρατηγούς να μεριμνούν για την ασφάλειά του». Added (2011-11-18, 1:42 Am) --------------------------------------------- δεν διαφωνω μαζί σου δεν ξέρω αν τα λέει σωστά το κείμενο Added (2011-11-18, 1:44 Am) --------------------------------------------- το δυσθηρατον αληθες της ιστοριας
"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
|
|
| |
Θνητος | Date: Παρασκευή, 18-ΝΟΕ-2011, 11:06 AM | Message # 8 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Status: Offline
| Εγω τεινω να πιστεψω οτι ο υπγειος Παρθενωνας ειναι κρυσταλικος.
ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
|
|
| |
margarita | Date: Παρασκευή, 18-ΝΟΕ-2011, 6:40 PM | Message # 9 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Status: Offline
| Quote (Θνητος) Εγω τεινω να πιστεψω οτι ο υπγειος Παρθενωνας ειναι κρυσταλικος. τι ενοεις θνητε μου?
"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
|
|
| |
Θνητος | Date: Παρασκευή, 18-ΝΟΕ-2011, 10:05 PM | Message # 10 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Status: Offline
| Οτι ειναι φταγμενος απο κρυσταους , αν οχι εξολοκληρου σιγουρα κατα ενα μεγαλο ποσοστο.
ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
|
|
| |
margarita | Date: Παρασκευή, 18-ΝΟΕ-2011, 10:15 PM | Message # 11 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Status: Offline
| υπονοείς απο υλικά προηγμένα ?
"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
|
|
| |
Θνητος | Date: Παρασκευή, 18-ΝΟΕ-2011, 10:16 PM | Message # 12 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Status: Offline
| Απο κρυσταλους (ζαφειρια/ διαμαντια / αμεθυστους κλπ )
ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
|
|
| |
Αθηναίος | Date: Παρασκευή, 18-ΝΟΕ-2011, 10:56 PM | Message # 13 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Status: Offline
| Quote (margarita) δεν διαφωνω μαζί σου δεν ξέρω αν τα λέει σωστά το κείμενο Το κείμενο του Πλουτάρχου είναι του 100 μ.Χ. Υπάρχουν κι άλλες αναφορές σχεδόν σύγχρονες του Φειδία που αναφέρουν ότι το να κατηγορηθεί ο Φειδίας ήταν ένα κόλπο του Περικλή που τον κατηγορούσαν κι αυτόν για σπατάλες και υπεξαίρεση, ώστε ο Φειδίας να αποδείξει ότι το χρυσό ήταν όσο του είχαν χορηγήσει πάνω στο άγαλμα. Πράγματι ο Φειδίας, προνοητικός ων, είχε φροντίσει τα χρυσά τμήματα να είναι κινητά (και για να τα αφαιρούν αν γινόταν κάποια επιδρομή εχθρών) και αφαιρώντας τα απέδειξε ότι δεν είχε κάνει υπεξαίρεση! Ο Περικλής δεν πρόλαβε να δικαστεί για τις σπατάλες γιατί έγινε ο Πελοποννησιακός πόλεμος!
Το ότι πήγε μετά στην Ολυμπία είναι αυταπόδεικτο από το εργαστήριό του που έχει βρεθεί και φυσικά από το Χρυσελεφάντινο άγαλμα του Διός! Υπάρχει μια εκδοχή ότι κι εκεί κατηγορήθηκε και κλείστηκε στην φυλακή όπου και πέθανε, αλλά δεν υπάρχει καμιά απόδειξη γι' αυτό!
Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος, αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
|
|
| |
margarita | Date: Παρασκευή, 18-ΝΟΕ-2011, 11:27 PM | Message # 14 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Status: Offline
| Quote (Θνητος) Απο κρυσταλους (ζαφειρια/ διαμαντια / αμεθυστους κλπ ) εγω πιστευω οτι υπάρχει και οτι εκει εχουν κρυψει οπλα προηγμένης τεχνολογίας οπως στην ελευσίνα για να χρησιμοποιηθούν οταν ερθει η ωρα
"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
|
|
| |
Θνητος | Date: Παρασκευή, 18-ΝΟΕ-2011, 11:55 PM | Message # 15 |
 Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Status: Offline
| Να θυμισω οτι τα πρωτα λεηζερ κατασκευασυηκαν με κρυσταλους !
ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
|
|
| |