Πέμπτη, 23-ΜΑ-2024, 11:54 AM
Welcome Ξωτικό | RSS


[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Forum » Ελληνική Μυθολογία-Ιστορία » Ιστορίες Ελληνικής μυθολογίας και όχι μόνο » Ανάσταινε νεκρούς ο Ασκληπιός ; (.)
Ανάσταινε νεκρούς ο Ασκληπιός ;
ΘνητοςDate: Πέμπτη, 07-ΜΑΡ-2013, 9:41 PM | Message # 1
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
Ανάσταινε νεκρούς ο Ασκληπιός; γράφει η Νίκη Τσέκου



Ο Ασκληπιός ανάσταινε τόσο πολλούς νεκρούς , που το βασίλειο του Άδη άδειασε , αφού κανείς δεν πέθαινε. ΄Άδης, που δεν είχε
πια υπηκόους , διαμαρτυρήθηκε στον αδερφό του το Δία και ο Δίας έριξε έναν
κεραυνό και σκότωσε τον Ασκληπιό..Έτσι λέει η Μυθολογία και δύο εκδοχές
υπάρχουν; Ή η Μυθολογία λέει παραμύθια, ή ο Ασκληπιός ανάσταινε νεκρούς
πραγματικά. Η λογική μου λέει ότι , αν ο Ασκληπιός , γιατί δεν ανασταίνουν και
οι γιατροί νεκρούς σήμερα; Που πήγε αυτή η γνώση της αρχαιότητας; Οι μυθολογικές πηγές όμως επιμένουν. Η Μυθολογία αναφέρει και ονόματα, και λέει ότι από τον
Ασκληπιό είχε αναστηθεί ο Λυκούργος, ο Καπανεύς ,ο Τυνδάρεως ,ο Ιππόλυτος και
άλλοι. Ο Μύθος, σε παραλλαγές , μας λέει ότι ο Ασκληπιός ανάστησε και τον Γλαύκο
το γιο του βασιλιά της Κρήτης . Ένας Μύθος για τη νεκρανάστση του Γλαύκου, ήταν
γραφτό να ικανοποιήσει τη λογική μου και να δώσει απάντηση στο ερώτημά μου:
Ανάσταινε στ’ αλήθεια νεκρούς ο Ασκληπιός; Το κουβάρι άρχισε να ξετυλίγεται. Η
Μυθολογία λέει ότι ο Γλαύκος ήταν γιος του βασιλιά της Κνωσσού Μίνωα και της
Πασσιφάης. Ζούσε με τους γονείς του στα πολυτελή και δαιδαλώδη ανάκτορα της
Κνωσού, στην Κρήτη. Κάποια μέρα που έπαιζε στις αίθουσες του παλατιού, κυνήγησε
ένα ποντίκι και χάθηκε. Ο πατέρας του και η μάνα του τον αναζήτησαν και δεν τον
βρήκαν πουθενά. Τελικά το παιδί βρέθηκε πνιγμένο μέσα σε ένα πιθάρι γεμάτο με
μέλι. Οι Κρήτες, έλεγαν, ότι το παιδί το ανάστησε ο Ασκληπιός χρησιμοποιώντας «
ορισμένο» βότανο που του έδειξε ένα φίδι πάνω σε έναν τάφο.

Διαβάζοντας το Μύθο ,στην αρχή άρχισα να αναζητώ το « ορισμένο» βότανο που χρησιμοποίησε ο Ασκληπιός για να αναστήσει τον Γλαύκο και η
αναζήτηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να γνωρίσω σπουδαία φυτά ως φάρμακα , αλλά
είχε και ως αποτέλεσμα να στραφεί η σκέψη μου στο φίδι, αφού στις περισσότερες
παραλλαγές του Μύθου, το φίδι ήταν αυτό που έφερε το βότανο που νεκρανάσταινε.
Το φίδι ήταν σύμβολο του Ασκληπιού, από την εποχή που ανάστησε τον Γλαύκο με το
βότανο το οποίο του υπέδειξε το φίδι. Μια άλλη εκδοχή της ανάστασης του Γλαύκου,
και της καθιέρωσης του φιδιού ως σύμβολο του Ασκληπιού, μας δίνει ο
συγγραφέας-λαογράφος Γιώργος Λεκάκης , ο οποίος μας λέει: «Το φίδι δεν
καθιερώθηκε τυχαίως ως σύμβολο της Ιατρικής και βοηθός του Ασκληπιού, στην
Επίδαυρο. Υπάρχει μια ιστορία πίσω από κάθε γεγονός. Όταν ο Μίνωας από την Κρήτη
έστειλε τον αγαπημένο νεαρό γιο του, Γλαύκο, νεκρό στο ασκληπιείο της Επιδαύρου,
όταν ακόμη αρχιεράτευε ο ίδιος ο Ασκληπιός, ο ισόθεος κλείσθηκε με τον νεαρό
νεκρό πρίγκιπα στο άβατον για να τον αναστήσει. Παρατήρησε, ότι στην βακτηρία (ή
κατ’ άλλους ρόπαλο) στο οποίο στηριζόταν, άρχισε να τυλίγεται ένα φίδι και να
ανέρχεται. Ο Ασκληπιός κτύπησε και σκότωσε το ερπετό. Τότε έκπληκτος είδε την
εξής σκηνή: Ένα άλλο φίδι πλησίασε τον σκοτωμένο όφι, τον δάγκωσε και τον
ανέστησε! Ο Ασκληπιός σκέφτηκε τότε πως η Φύση του έδωσε τη λύση: Ήταν το
δηλητήριο του φιδιού! Ο Ασκληπιός αμέσως πήρε το φαρμάκι και το έκαμε φάρμακο.
Παρασκεύασε με το δηλητήριο μια ουσία, την οποία έδωσε μετά στον νεκρό Γλαύκο
και τον ανέστησε!.. Έκτοτε το φίδι έγινε σύντροφος του Ασκληπιού… Ο Γλαύκος
επέστρεψε ζωντανός στην Κρήτη κι εμφανίσθηκε στον έκπληκτο πατέρα του προς δόξαν του Ασκληπιού…
Tα διάβαζα αυτά και η λογική μου επέμενε: Είναι δυνατόν να νεκρανάσταινε ο Ασκληπιός πραγματικά ή η
Μυθολογία λέει παραμύθια; Δεν ξέρω αν πιστεύετε ότι ο Ασκληπιός μπόρεσε να
νεκραναστήσει τον Γλαύκο που είχε πνιγεί στο μέλι, όπως λέει η Μυθολογία, αλλά
εγώ σήμερα ,πιστεύω πως, ναι! Μην παραξενεύεστε, και μην νομίζετε ότι έχω
παρανοήσει από την πολλή αγάπη μου στη Μυθολογία και την πίστη μου στη σοφία που
κρύβει! Ναι, το πιστεύω ότι ο Ασκληπιός ανάστησε το παιδί που είχε πνιγεί, και
με βοήθησε , να το πιστεύω αυτό, η άλλη μεγάλη αγάπη μου, η Ομοιοπαθητική!
Σκέφτηκα ότι το φίδι σε διάφορες Μύθους νεκρανάστασης έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Σκέφτηκα επίσης, ότι έχασε πολύ χρόνο ο Μίνωας ώσπου να βρει το παιδί , σύμφωνα
με το Μύθο. Έψαχνε μαζί με την Πασιφάη, να βρει το Γλαύκο σε ένα τεράστιο παλάτι
με δαιδαλώδη κατασκευή και ασφαλώς αυτό τους πήρε πολύ χρόνο. Και μετά, μέχρι να
πάρουν τη συμβολή του μαντείου των Δελφών, μέχρι να το πάνε στην Επίδαυρο στον
Ασκληπιό, πέρασε αρκετός χρόνος. Πως να αντέξει τόσες μέρες ένα πτώμα; Σκέφτηκα
λοιπόν: μήπως το παιδί δεν είχε πεθάνει ; Μήπως το παιδί είχε αυτό που λέμε:
νεκροφάνεια; Θυμήθηκα ότι στο REPERTORY SYΝTHESIS της Ομοιοπαθητικής ,υπάρχει το
σύμπτωμα : φαινομενικός θάνατος. Ανέτρεξα στη σχετική σελίδα και ανάμεσα στα
φάρμακα που έχει εκεί για το σύμπτωμα του φαινομενικού θανάτου βρήκα και ένα
φάρμακο που παρασκευάζεται από φίδι, τον Κρoταλία (Crotalus horridus)! Χαμογέλασα. Αυτό το φίδι, σκέφτηκα γιατρεύει φαινομενικό
θάνατο! Λες να εννοεί αυτό ο Μύθος; Σκεπτόμενη ότι ο Γλαύκος υποτίθεται ότι
πνίγηκε σε ένα υγρό, το μέλι, χάρηκα που είδα ότι παρακάτω, είχε στο REPERTORY
και το σύμπτωμα : «φαινομενικός θάνατος από πνιγμό σε υγρό». Φανταστείτε πως
αισθάνθηκα όταν είδα ότι το σύμπτωμα : «φαινομενικός θάνατος από πνιγμό σε
υγρό», το θεραπεύει μόνο ένα φάρμακο και το φάρμακο αυτό, παρασκευάζεται από το
δηλητήριο ενός άλλου φιδιού που είναι πολύ γνωστό στους Ομοιοπαθητικούς!!! Το
φίδι αυτό είναι η Λάχεσις. (LACHESIS MUTA). Ενθουσιάστηκα με την ανακάλυψή μου! Όμως, ο ενθουσιασμός μου κόπασε όταν σκέφτηκα ότι στην Ελλάδα
δεν έχουμε ούτε το φίδι Λάχεσις , ούτε τον Κροταλία! Πού βρήκε άραγε αυτά τα
φίδια ο Ασκληπιός στην αρχαία Ελλάδα για να θεραπεύσει φαινομενικό θάνατο; Και
τότε πρόσεξα ότι είχε μια παραπομπή στο Repertory , που έλεγε ότι σε άλλο
κεφάλαιο υπήρχαν τα φάρμακα που έχουν θεραπεύσει: «φαινομενικό θάνατο από
ασφυξία». Σκέφτηκα ότι ο πνιγμός προέρχεται από ασφυξία, και πήγα στη σελίδα που
μας παραπέμπει! Περιττό να σας πω πως αισθάνθηκα όταν ανάμεσα στα άλλα φάρμακα,
βρήκα και το φάρμακο :VIPERA ! Ο ενθουσιασμός μου επανήλθε , αυξημένος, γιατί η Vipera ,
είναι φίδι που το βρίσκουμε σε πολλές περιοχές της χώρας μας και μάλιστα το μόνο
δηλητηριώδες φίδι στην Ελλάδα ! Είναι η οχιά! Vipera berus λέγεται το φάρμακο
που θεραπεύει αυτό το σύμπτωμα και παρασκευάζεται από το δηλητηριώδες φίδι που
βρίσκουμε στη χώρα μας, με είναι το όνομα: Αστρίτης. Εκεί που ο ενθουσιασμός μου
έγινε έκπληξη, ήταν είδα ότι όταν πιο κάτω στο Repertory γράφει ότι το φάρμακο
VIPERA BERUS. Θεραπεύει φαινομενικό θάνατο από ασφυξία, σε παιδιά!!!!! Να λοιπόν, που ο Μύθος λέει αλήθεια! Ο Ασκληπιός μπορούσε να αναστήσει νεκρούς από φαινομενικό
θάνατο! Μπορούσε, αν χρησιμοποιούσε το δηλητήριο του φιδιού που υπάρχει στην
Ελλάδα, το δηλητήριο της Οχιάς ως ομοιοπαθητικό φάρμακο. Έτσι η λογική μου ικανοποιήθηκε. Η Μυθολογία δεν λέει
παραμύθια! Ο Ασκληπιός ανάσταινε «νεκρούς» με φάρμακο από Οχιά. Ανάστησε τόσο πολλούς νεκρούς ο Ασκληπιός, λέει η
Μυθολογία, ώστε ο Άδης διαμαρτυρήθηκε στον Δία και ο Δίας έριξε έναν κεραυνό και
σκότωσε τον θεό της Ιατρικής ! Έτσι πέθανε ο Ασκληπιός , που ο Όμηρος τον
αναφέρει ως σπουδαίο Ιατρό και όχι ως θεό. Θεό τον έκαναν αυτοί που θεράπευαν
στα ασκληπιεία οι οποίοι θεράπευαν μεν, θησαύριζαν δε, αφού για να θεραπεύσουν
πληρώνονταν αδρά από τους ασθενείς. Όποιος δεν πλήρωνε , θεραπεία δεν έβλεπε.
Φανταστείτε, όπως γράφει σε μια αναθηματική στήλη που βρέθηκε στο ασκληπιείο της
Επιδαύρου, ένας ασθενής που δεν έβλεπε, πήγε εκεί για να θεραπευτεί, ο Ασκληπιός
τον θεράπευσε , αλλά δεν πλήρωσε όσα τους είχαν ζητήσει και αυτοί οι ιατροί που
τον θεράπευσαν , τον ξανατύφλωσαν προς τιμωρία δική του και παραδειγματισμό των
άλλων , για να αναλογιστούν πως δεν θα τους κάνουν καλά οι ιατροί , αν δεν
πληρώσουν . Η Μυθολογία μας δίνει και μια άλλη εκδοχή του θανάτου του Ασκληπιού:
μας λέει ότι ο Ασκληπιός ανάσταινε νεκρούς, αλλά επειδή το είχε μονοπώλιο ,
εκμεταλλεύτηκε την ικανότητά του αυτή και θησαύριζε . Ο Δίας τον τιμώρησε . Τον
σκότωσε με έναν κεραυνό! Λέτε η Μυθολογία να λέει παραμύθια; Είναι δυνατόν να
θησαυρίζει ένας γιατρός από τον πόνο των ανθρώπων; Αν ο Δίας ερχόταν σήμερα στη
Γη ή έβλεπε από ψηλά τους σημερινούς γιατρούς ……….Η απάντηση δική σας. Εγώ απλά
ήθελα να απαντήσω στο ερώτημα: Ανάσταινε νεκρούς ο Ασκληπιός ή η Μυθολογία λέει
παραμύθια;


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
margaritaDate: Πέμπτη, 07-ΜΑΡ-2013, 10:03 PM | Message # 2
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
το τελευταίο κομάτι του αρθρου δεν μου αρεσε ,απο που το τεκμηριώνει ολο αυτό !!!!!θα μας βγάλει και τον ασκληπιό λαδωμένο γιατρό !!!!δεν το δέχομαι !!!!

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΘνητοςDate: Πέμπτη, 07-ΜΑΡ-2013, 10:07 PM | Message # 3
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
Ε καλα ! δεν συνφωνω κι εγω σ'αυτο , αν και θα μπορουσε να ειναι και θεμα αποδειξης εμπρακτου σεβασμου η αμοιβη προς τα ασκληπεια και να παρεξηγηθηκε ! λεω ενα παραδειγμα .
Αλλα εχει ενδιαφερον αυτη η συνδεση ομοιοπαθητικης με τον μυθο .


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
margaritaDate: Πέμπτη, 07-ΜΑΡ-2013, 10:28 PM | Message # 4
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
το υπόλοιπο αρθρο είναι πολύ καλό !!!εκτος απο την τελευταία παραγραφο ....

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΑθηναίοςDate: Πέμπτη, 07-ΜΑΡ-2013, 11:44 PM | Message # 5
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Γενικά δεν μου άρεσε! Δεν τεκμηριώνεται τίποτα!!!

Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
margaritaDate: Παρασκευή, 19-ΙΟΥ-2013, 1:40 AM | Message # 6
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
Κυριακή, 14 Ιουλίου 2013

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΛΑΥΚΟΥ ΚΑΙ Ο ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ



Ο Γλαύκος ήτανγιος του Μίνωα και της Πασιφάης. Παιδί ακόμα,  κυνηγώντας ένα ποντικό  έπεσε σε ένα πιθάρι γεμάτο μέλι και πνίγηκε.
Μετά  έρευνες,  βρέθηκε το πτώμα του Γλαύκου με τη βοήθεια του Θεού Απόλλωνα.
Σύμφωνα με χρησμό,ο  μικρός Γλαύκος  θα μπορούσε να αναστηθεί από όποιον κατάφερνε
να περιγράψει το χρώμα μιας αγελάδας του κοπαδιού του Μίνωα, το χρώμα της
οποίας άλλαζε τρεις φορές τη μέρα.
Ο Μίνωας ζήτησεαπό τους σοφότερους συμβούλους του,  να
περιγράψουν το χρώμα του θαυμαστού αυτού ζώου. Τον γρίφο έλυσε  ο Πολύιδος, γιος του Κοιρανού, λέγοντας πως
το ζώο αυτό είχε το χρώμα του μούρου: άσπρο στην αρχή (άγουρο), κόκκινο
αργότερα και τελικά μαύρο (ώριμο).
Ο Μίνωας έκλεισετότε τον Πολύιδο μαζί με το πτώμα του Γλαύκου και τον διέταξε να ξαναδώσει τη
ζωή στον γιο του.
Καθώς ο Πολύιδοςκαθόταν απελπισμένος δίπλα στο πτώμα του μικρού Γλαύκου, είδε να προχωρά προς
αυτόν  ένα φίδι, φοβήθηκε φυσικά,  και το σκότωσε. Λίγο αργότερα όμως φάνηκε
δεύτερο φίδι που βλέποντας το πρώτο νεκρό, έφυγε για να επιστρέψει σε λίγο
έχοντας στο στόμα του ένα χόρτο, με το οποίο άγγιξε το νεκρό φίδι και αμέσως αυτό αναστήθηκε.  

Ο Πολύιδος άρπαξετότε το χόρτο, άγγιξε με αυτό τον νεκρό Γλαύκο και αυτός αναστήθηκε. Ο Μίνωας
όμως δεν έμεινε ευχαριστημένος,  και πριν
αφήσει τον Πολύιδο να επιστρέψει στην πατρίδα του, του ζήτησε να μάθει την
τέχνη στον Γλαύκο. Ο Πολύιδος υπάκουσε, αλλά φεύγοντας έφτυσε στο στόμα του
Γλαύκου, κάνοντάς τον να ξεχάσει όλα όσα είχε μάθει.
Σύμφωνα πάντως μεάλλη παράδοση, ο Γλαύκος αναστήθηκε από τον Ασκληπιό. Σύμφωνα με αυτή την
εκδοχή,  ο Μίνωας έστειλε απελπισμένος τον
νεκρό  γιο του Γλαύκο, στο ασκληπιείο της
Επιδαύρου,  στον Ασκληπιό.  Και αυτό διότι  θεωρούσαν τον Ασκληπιό θνητό ήρωα με
θεραπευτικές ικανότητες, που έφθαναν μέχρι και την επαναφορά των νεκρών στη
ζωή.
Ο Ασκληπιός ήτανγιος της Κορωνίδας και του Θεού Απόλλωνα. Ο Απόλλωνας θεός του φωτός, της
ιατρικής και της μουσικής,  ερωτεύτηκε
την Κορωνίδα, πριγκίπισσα της Θεσσαλίας.  Από τον ερωτά τους συνελήφθη ο Ασκληπιός, η
Κορωνίδα όμως σύναψε  σχέση με έναν θνητό
κατά την εγκυμοσύνη της.
Ένας κόρακας αποκάλυψε στον Απόλλωνα πως  η ερωμένη του επρόκειτο να παντρευτεί τον  θνητό. Ο Απόλλωνας τιμώρησε για τα κακά
μαντάτα τον κόρακα, αλλάζοντας το λευκό του φτέρωμα στο γνωστό μας μαύρο.
Κατόπιν τιμώρησε την ερωμένη του καίγοντάς τη, αν και σε άλλη εκδοχή του μύθου
ήταν η Άρτεμις που εξέθεσε την «άπιστη» Κορωνίδα (ή Αρσινόη). Πριν να
αποτεφρωθεί εντελώς η Κορωνίς, ο Απόλλωνας διέσωσε το έμβρυο που έφερε στη
μήτρα της από τις φλόγες.
Ο νεογέννητοςΑσκληπιός χρειαζόταν κάποιον για να τον μεγαλώσει. Έτσι ο Απόλλωνας τον άφησε
να μεγαλώσει και να εκπαιδευτεί δίπλα
στον  σοφό κένταυρο Χείρωνα,
εκπαιδευτή  πολλών ηρώων όπως ο
Αχιλλέας,  ο Ιάσωνας, ο Πηλέας κ.α.



Ο Ασκληπιός έφερετα προσωνύμια  «ηπιόδωρος» που σημαίνειαυτός που δωρίζει την γαλήνη, «ηπιοδότης» που σημαίνει αυτός που προσφέρει  καταπράυνση των πόνων, και «ηπιόφρων»  που σημαίνει αυτόν που  παρέχει αγάπη, στοργή και την ηρεμία.   Το Ασκλ- παράγεται από την λέξη
ασκάλαβο που σημαίνει φίδι, σαύρα, ερπετό. Το –ήπιος είναι κατά τον Πλούταρχο
το δεύτερο συνθετικό και φυσικά σημαίνει ότι η λέξη ήπιος εννοεί, δηλαδή ο
ήρεμος, ο πράος. Αυτή λοιπόν η λεκτική παραγωγή δίνει ως αποτέλεσμα «ο όφις που
θεραπεύει, καταπραΰνει».Τόση μεγάλη ήταν ηπίστη στον Θεό Ασκληπιό, ώστε τον ονόμαζαν «Σωτήρα» όπως αυτός αναγραφόταν σενομίσματα και επιγραφές.  Ο Ασκληπιός
απεικονίζεται γενειοφόρος με μακριά μαλλιά ακουμπισμένος σε βακτηρία
(ρόπαλο)  γύρω από την οποία είναι τυλιγμένο
το φίδι, σύμβολο του θεραπευτή - θεού,
έμβλημα σωφροσύνης και μυστικής γνώσης. Επανερχόμενος στονμύθο ο Ασκληπιός  έτυχε  να παρατηρήσει,  πως  στο
ρόπαλο στο οποίο στηριζόταν, τυλίχθηκε περιέργως ένα φίδι.  Ο Ασκληπιός
φοβούμενος το σκότωσε. Τότε ένα άλλο φίδι πλησίασε το  σκοτωμένο, το δάγκωσε και το σκοτωμένο φίδι
επανήλθε στην ζωή.Ο Ασκληπιός  κατάλαβε τότε πως το δηλητήριο του φιδιού, θαμπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε κατάλληλες, ελεγχόμενες δόσεις ως φάρμακο! Ο Ασκληπιός πήρετον Γλαύκο στο Εγκοιμητήριο ή Άβατον, όπου κατακλίνονταν οι ασθενείς
περιμένοντας να εμφανιστεί στον ύπνο τους
για να τους υποδείξει τον τρόπο θεραπείας τους.  Με το δηλητήριο του φιδιού,  ο Ασκληπιός παρασκεύασε μια ουσία, την οποία
έδωσε στον νεκρό Γλαύκο και τον ανάστησε!.. Έκτοτε το φίδι έγινε σύντροφος και
σύμβολο του Ασκληπιού… Ο Γλαύκοςεπέστρεψε ζωντανός στην Κρήτη κι εμφανίσθηκε στον έκπληκτο πατέρα του προς δόξα
του Ασκληπιού… Λέγεται μάλισταπως κατόπιν τούτου,  ο Ασκληπιός ανάστησε
και άλλους  νεκρούς,  (τον Καπανέα, τον Λυκούργο, και τον
Ιππόλυτο  γιο του Θησέα), ώστε ο Άδης
διαμαρτυρήθηκε στον Δία,  και αυτός  έριξε έναν κεραυνό και σκότωσε τον θεό της
Ιατρικής !
Δεν είναι φυσικά τυχαίο,  πως το φίδι που
τυλίγεται γύρω από το ρόπαλο  μοιάζει
πολύ με το κηρύκειο του Θεού Ερμή, για αυτό τον λόγο  το κηρύκειο του Ερμή καθιερώθηκε και ως
σύμβολο της Ιατρικής. Είναιχαρακτηριστικό πως  μετά τον  θάνατο της Μέδουσας από  τον Περσέα, το   αίμα της  δόθηκε από την Θεά της Σοφίας

Αθηνά,  στον Ασκληπιό.
 
 

Με αίμα  της Μέδουσας  από την αριστερή  της αρτηρία, ο Ασκληπιός μπορούσε να σκοτώσεικαι με αίμα από τη δεξιά της αρτηρία μπορούσε να  θεραπεύσει. Αυτό αναπαραστάθηκε στο σύμβολο
του κηρυκείου. Ο συμβολισμός όμως του Κηρυκείου δεν περιορίζεται σε αυτή μόνοτην ερμηνεία. Σύμφωνα με τον Πέτρο  Γράβιγγερ, το Κηρύκειο του Ερμή με τα δυοσυνεστραμμένα φίδια γύρω από μια κατακόρυφη ράβδο παριστάνει την πτώση της
πρωταρχικής ύλης στη σταθμητή ύλη της γέννησης και την κατοπινή επιστροφή της
στην αρχική πηγή από την οποία αυτή απέρρευσε. Τα δυο φίδια συμβολίζουν τα δυο
ρεύματα του πρωταρχικού Χάους, το πέρας-άπειρο, φως-σκοτάδι ή άρρεν-θήλυ (το
φίδι στα αριστερά είναι το «θηλυκό» ενώ στα δεξιά το «αρσενικό) . Ο κεντρικός
λοιπόν άξονας είναι αυτός που διαχωρίζει και συγχρόνως συμβιβάζει τα αιωνίως
αντίθετα και αντιστοιχεί στον Άξονα του Κόσμου.



Η καθοδική καιανοδική αντίστοιχα κατεύθυνση των δυο φιδιών συμβολίζει επίσης τις δυο πύλες
των ηλιοστασίων και κατ' επέκταση τα δυο λειτουργήματα του Ερμή σαν
αγγελιαφόρου των θεών στους ανθρώπους και σαν ψυχοπομπού, που επαναφέρει δηλαδή
τις ψυχές στη πηγή από την οποία προήλθαν. Όπως ο Θύρσος του Διόνυσου, έτσι και
το Κηρύκειο του Ερμή φαίνεται να αναφέρεται στο Δένδρο της Ζωής και στο νευρικό
σύστημα του ανθρώπου κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης, το οποίο πρέπει να
κυριαρχήσει ο μύστης.Τα φτερά  στην κορυφή του άξονα, συμβολίζουν την ατομικήσυνείδηση που ενώνεται με την κοσμική, όταν η ενέργεια ρέει ανεμπόδιστα σε όλο
το σώμα μέχρι που ενεργοποιεί το ενεργειακό κέντρο της κορυφής και αυτή η
διαδικασία φέρνει την πραγματική & ολοκληρωμένη ίαση.Τρείς  είναι οι βασικές ιδιότητες των φιδιών, που συμβάλουν στη χρησιμοποίηση τους,  ως σύμβολο της ιατρικής ή του ελιξιρίου της
ζωής. Η  απόρριψη κατά τακτά διαστήματα
του παλιού δέρματος του φιδιού και η εμφάνιση  του νέου, η εκούσια νάρκη όμοια προς την ύπνωση
στην οποία πέφτουν, και τέλος  το
δηλητήριό του, το οποίο σε κατάλληλες, ελεγχόμενες δόσεις μπορεί να αποτελέσει
ιατρικό και φάρμακο. Αυτό συμβολίζει η ράβδος του Ασκληπιού.
Οι «Όφεις» που κατείχαν το μυστικό της αθανασίας ήταν ένα αλληγορικό όνομα γιατους αρχαίους μυημένους ή «Δράκοντες της Σοφίας», οι οποίοι θεωρούνταν ότικατέχουν τα μυστικά της Αθανασίας. Η
υπερνίκηση του θανάτου, προϋποθέτει τη γνώση των μυστηρίων του
υπνωτισμού. Οι απόκρυφες αυτές γνώσεις
διδάσκονταν κατά τις μυητικές τελετές Αιγυπτιακών μυστηρίων που λάμβαναν
χώρα στις υπόγειες στοές των Πυραμίδων.  Όπως προαναφέρθηκε, οι θεραπείες στα Ασκληπιεία (υπήρχαν
περίπου τριακόσια)  λάμβαναν χώρα στο
Εγκοιμητήριο,  όπου σημαντικό ρόλο στην
θεραπεία των ασθενών,  έπαιζαν τα όνειρα
που έβλεπαν οι ασθενείς, μετά από ειδικές τελετουργίες. Όταν οι ασθενείςπροσέρχονταν στο ιερό αναζητώντας θεραπεία, δεν τους επιτρεπόταν αμέσως η
είσοδος, παρά μόνο μετά τον εξαγνισμό τους. Της  διαδικασίας των τελετουργιών προϊστατο οΠρωθιερέας ή Μεγάλος Ιερέας και τον βοηθούσαν οι Πυροφόροι, που εκτελούσαν χρέη
διακόνου και βοηθών στις ιατρικές εργασίες, οι Ιερομνήμονες και οι θεράποντες
νοσοκόμοι που ονομάζονταν Ασκληπιάδες. Ανάμεσά τους υπήρχαν και γυναίκες οι
οποίες ανήκαν στην τάξη των Νακόρων ή Ζακόρων. Ο Γαληνός αναφέρει πως  πριν από τον Ασκληπιό, η ιατρική ήταν
απολύτως εμπειρική,  και πως  μόνο δια των
φυτών εθεραπεύοντο οι άνθρωποι, ενώ αυτός την ανύψωσε σε θεία επιστήμη.Ο προσερχόμενος  ασθενής στα Ασκληπιεία,  πριν από την εγκοίμηση,  έπρεπε να ακολουθήσει ένα προκαταρκτικόστάδιο. Μέρος της προετοιμασίας αποτελούσαν η νηστεία, λουτρά ζεστά και κρύα,
παρακολούθηση θεατρικών πράξεων, μουσικών δρώμενων, ανάγνωση στη βιβλιοθήκη,
γυμναστική, μαλάξεις, εισπνοή διαφόρων αναθυμιάσεων, πιθανώς χρήση ορισμένων
ψυχοτρόπων ουσιών. Συζητήσεις με τους ιερείς και γιατρούς του Ασκληπιείου,
ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις.



Προκειμένου για τοΑσκληπιείο της Επιδαύρου για το οποίο έχουμε περισσότερες πληροφορίες, ο
προσκυνητής – ικέτης μετά τα Προπύλαια, ακολουθούσε την ιερά οδό, που οδηγούσε
στο ναό του Ασκληπιού. Μετά το ναό, ο ικέτης έπρεπε να σταθεί στην Ιερή Κρήνη,
το νερό της οποίας χρησίμευε για τον καθαρμό του σώματος (συμβολική ψυχική
κάθαρση), και συμβολικό ψυχικό εξαγνισμό. Εν συνεχείαπήγαινε στο βωμό να προσφέρει τη θυσία. Μετά την θυσία μέσα στο ιερό έβλεπε τα
αναθήματα και τις επιγραφές αυτών που είχαν θεραπευτεί. Μετά τις προσευχές,
τους εξαγνισμούς και τις θυσίες,  ο ασθενής
έπρεπε να περάσει από θρησκευτικές
δοκιμασίες για να ενισχυθεί η πίστη του και η ψυχή του να είναι έτοιμη να
πλησιάσει το Θεό. Εκεί περίμεναν με αγωνία τον αριερέα να μπει από την είσοδο
της ανατολής και να φωνάξει τρεις φορές: « Ασκληπιέ θαυματουργέ, σεπεριμένουμε». Μετά από αυτήν τηνπροετοιμασία, η οποία ανάλογα με τη περίπτωση διαρκούσε μικρότερο ή περισσότερο
χρονικό διάστημα, έφτανε η μεγάλη ώρα της εγκοίμησης. Την κατάλληληημέρα, την οποία έκριναν οι ιερείς-θεραπευτές του Ασκληπιού, ο ασθενής
οδηγούνταν στο Αβατον ή στον θάλαμο της Εγκοίμησης. Το κτίριο είχε  έναν τμήμα του βυθισμένο  μέσα στη γη
ένας θάλαμος που έμοιαζε σαν μήτρα. Εκεί λάμβανε χώρα η θεραπευτική
ύπνωση ενώ ο ασθενής ήταν ξαπλωμένος πάνω στο δέρμα ζώου. Κατά την διάρκεια του
ύπνου του θα λάμβανε για ένα θεραπευτικό όνειρο –σύμβολο, την ‘επιφάνεια’ του
θεού. Ο Θεός άγγιζε ή περιποιούταν το πάσχον σημείο ή έδινε συμβουλές.
Ο Λουκιανός αναφέρει ότι οι μετέχοντες στην θεραπευτική διαδικασία έπαιρναν
όρκο σιωπής ότι δεν θα φανέρωναν τα ιατρικά ή άλλα μυστικά τους. Μόνον οι
ανώτεροι στην ιεραρχία ασκούσαν την ιατρική, οι άλλοι περιορίζονταν στις
θρησκευτικές θεραπείες,  οι οποίες
παρουσίαζαν στενές σχέσεις με τα Ελευσίνια μυστήρια. Ο ύπνος λοιπόν καιτο όνειρο ήταν το μέσον για τη θεραπεία. Πολλές φορές στα αρχαία μυστήρια ο
ύπνος ήταν μέσα στο τυπικό και αποτελούσε ένα είδος συμβολικού προσωρινού
θανάτου, κατά τη διάρκεια του οποίου ο μυούμενος περνούσε σημαντικές εμπειρίες
και μετά επέστρεφε ανανεωμένος, ξαναγεννημένος. Την άλλη μέρα, οι ασθενείς
εξιστορούσαν τι είδαν στον ύπνο τους στους ιερείς, και ανάλογα με το όνειρο,
τους δινόταν κάποια αγωγή για να ακολουθήσουν. Ήταν πολλές οι φορές όμως που ο
ασθενής ξυπνούσε εντελώς θεραπευμένος και σε κάποιες περιπτώσεις, η θεραπεία
έφτανε στα όρια του θαύματος, μετά   από μακροχρόνιες ασθένειες. 

 

H έννοιατης ίασης για τα Ακσληπειία  αφορούσε μία
ευρύτερη σε σχέση με την σημερινή έννοια της θεραπείας πρακτική. Σε αντιστοιχία
με την σύγχρονη ολιστική ιατρική,  υπήρχε
η αντίληψη του ανθρώπου ως  ένα
ενεργειακό πλέγμα, αρμονικά ενταγμένο,  και αλληλοεξαρτόμενο τμήμα της κοσμικής τάξης.
Σε αυτότο πλαίσιο η  Ίαση προυπόθετε   την αποκατάσταση
συνολικότερα των δυσλειτουργιών,  τόσο στην
ψυχή όσο και στο σώμα. Αυτό περιλάμβανε  την επαφή με αυτό που ο ψυχίατρος Roberto Assagioli,
ο θεμελιωτής της Ψυχοσύνθεσης, ονομάζει «ανώτερο ψυχοπνευματικό» μέρος τουανθρώπου. Η αποκατάσταση της υγείας επιτυγχανόταν με την υπερ-ατομική αντίληψη,
μια προσπάθεια σύνδεσης με το κοσμικό γίγνεσθαι και το Όλον. Η σύγχρονη ομοιοπαθητική, η ινδική
Αγιουβέρδα ή η κινέζικη ιατρική,  αποτελούν αντίστοιχες  προσεγγίσεις  που αναγνωρίζουν τον άνθρωπο σαν ένα
ενεργειακό όν και την ασθένεια σαν ένα μπλοκάρισμα ή αγκύλωση ροής της
ενέργειας. Η ολιστική ιατρική αναγνωρίζει καθαρά την σημασία της αντιμετώπισης
των ασθενειών μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο σχέσεων και αλληλεπίδρασης της
σωματικής, της συναισθηματικής, της νοητικής και ευρύτερα της ψυχικής ενέργειας.



Η εγκοίμηση συνεπώς ήταν ένας μυητικός τρόπος θεραπείας που
εφαρμοζόταν με αρκετή επιτυχία στα αρχαία θεραπευτήρια. Για όσους ήθελαν να
προχωρήσουν περισσότερο στις τεχνικές αυτές, πίσω από τα κατά τόπους ιερά
υπήρχαν τα Μυστήρια, τα οποία πρόσφεραν σ' έναν μικρό αριθμό  ανθρώπων τη δυνατότητα της Μύησης, δηλαδή του
περάσματος σ' ένα ανώτερο επίπεδο συνείδησης.
Την θεραπευτικήτέχνη του Ασκληπιού συνέχισαν , οι γιοι του, Μαχάονας και Ποδαλείριος. Ο
Μαχάονας  σύμφωνα με τον Όμηρο, θεράπευσε
τον Μενέλαο, όταν ο τελευταίος είχε τραυματιστεί σε μάχη κατά τον τρωικό
πόλεμο, από το βέλος ενός Τρώα πολεμιστή. Η σύζυγος του Ασκληπιού η  Επιόνη, ανακούφιζε τον πόνο, η κόρη του Υγεία
ήταν η θεά της υγείας, η κόρη του Πανάκεια, αντιπροσώπευε την ίαση και ο γιος
του, Τελεσφόρος την ανάρρωση. Οι αναγνώστες μας προτίμησαν επίσης


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
alkistisDate: Παρασκευή, 19-ΙΟΥ-2013, 2:05 AM | Message # 7
Ο βασιλιάς των μελών
Group: Special User
Messages: 1316
Awards: 7
Reputation: 4
Status: Offline
Quote (margarita)
το υπόλοιπο αρθρο είναι πολύ καλό !!!εκτος απο την τελευταία παραγραφο ....
Συμφωνω με το Θνητο και μενα μου φανηκε ενδριαφερουσα η συγκριση αν και λιγο.."ενθουσιωδης(?)

Μαργαριτα μου πολυ ωραιο, αλλα θα το τελειωσω αυριο..!


"Η συνείδηση είναι το βάθος του ανθρώπου. Η Αγάπη είναι το πλάτος του..."
 
margaritaDate: Παρασκευή, 19-ΙΟΥ-2013, 7:35 PM | Message # 8
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
Ἰητὴρ πάντων, Ἀσκληπιέ, δέσποτα Παιάν, θέλγων ἀνθρώπων πολυαλγέα πήματα νούσων, ἠπιόδωρε, κραταιέ, μόλοις
κατάγων ὑγίειαν καὶ παύων νούσους, χαλεπὰς κῆρας θανάτοιο, αὐξιθαλής,
ἐπίκουρ᾽, ἀπαλεξίκακ᾽, ὀλβιόμοιρε, Φοίβου Ἀπόλλωνος κρατερὸν θάλος
ἀγλαότιμον, ἐχθρὲ νόσων, Ὑγίειαν ἔχων σύλλεκτρον ἀμεμφῆ, ἐλθέ, μάκαρ,
σωτήρ, βιοτῆς τέλος ἐσθλὸν ὀπάζων.

Added (19-ΙΟΥ-2013, 7:35 PM)
---------------------------------------------
ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟς ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΥΜΝΟ ΓΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ????


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"

Message edited by margarita - Παρασκευή, 19-ΙΟΥ-2013, 7:36 PM
 
ΘνητοςDate: Παρασκευή, 19-ΙΟΥ-2013, 7:37 PM | Message # 9
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
wink

ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
alkistisDate: Παρασκευή, 19-ΙΟΥ-2013, 7:41 PM | Message # 10
Ο βασιλιάς των μελών
Group: Special User
Messages: 1316
Awards: 7
Reputation: 4
Status: Offline
wink

"Η συνείδηση είναι το βάθος του ανθρώπου. Η Αγάπη είναι το πλάτος του..."
 
margaritaDate: Παρασκευή, 19-ΙΟΥ-2013, 7:51 PM | Message # 11
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΑΙΣΘΑΝΕΣΑΙ ΜΟΝΑΞΙΑ !!!! B)

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
alkistisDate: Παρασκευή, 19-ΙΟΥ-2013, 8:00 PM | Message # 12
Ο βασιλιάς των μελών
Group: Special User
Messages: 1316
Awards: 7
Reputation: 4
Status: Offline
happy

"Η συνείδηση είναι το βάθος του ανθρώπου. Η Αγάπη είναι το πλάτος του..."
 
aposperittisDate: Παρασκευή, 19-ΙΟΥ-2013, 11:37 PM | Message # 13
Ο βασιλιάς των μελών
Group: Administrators
Messages: 4719
Awards: 16
Reputation: 39
Status: Offline
Ώ συ Ασκληπιέ, ιατρέ των πάντων, ώ δέσποτα Παιάν πού μαγεύεις τα εκ των νόσων παθήματα των ανθρώπων, πού προξενούν μεγάλους πόνους, συ πού καταπραΰνεις με τα δώρα σου ο ισχυρός, είθε να έλθης φέρων εις ημάς την υγείαν, και καταπαύων τις βαρείες ασθένειες και τον ολέθριον θάνατον, συ ώ νέε, πού συντελείς εις την αύξησιν και απομακρύνεις τα κακά ο καλότυχος συ το ισχυρό βλαστάρι, το πολυτίμητο του Φοίβου Απόλλωνος, ο εχθρός των νοσημάτων, πού έχεις άμεμπτον σύζυγον την Υγείαν έλα, μακάριε, σωτήρα μας, δίδων εις ημάς καλόν τέλος του βίου.

Ἰητὴρ πάντων, Ἀσκληπιέ, δέσποτα Παιάν, θέλγων ἀνθρώπων πολυαλγέα πήματα νούσων, ἠπιόδωρε, κραταιέ, μόλοις κατάγων ὑγίειαν καὶ παύων νούσους, χαλεπὰς κῆρας θανάτοιο, αὐξιθαλής, ἐπίκουρ᾽, ἀπαλεξίκακ᾽, ὀλβιόμοιρε, Φοίβου Ἀπόλλωνος κρατερὸν θάλος ἀγλαότιμον, ἐχθρὲ νόσων, Ὑγίειαν ἔχων σύλλεκτρον ἀμεμφῆ, ἐλθέ, μάκαρ, σωτήρ, βιοτῆς τέλος ἐσθλὸν ὀπάζων.

Γατάκια.... χαχααχχααχαχαχαχαχα


Καλύτερα να ανάψεις ένα κερί παρά να καταριέσαι το σκοτάδι!
 
ΑθηναίοςDate: Παρασκευή, 19-ΙΟΥ-2013, 11:41 PM | Message # 14
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Μιάαααουουου......

Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
margaritaDate: Παρασκευή, 19-ΙΟΥ-2013, 11:43 PM | Message # 15
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
ΤΙ ΠΑΘΑΤΕ ΑΓΌΡΙΑ ???

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
Forum » Ελληνική Μυθολογία-Ιστορία » Ιστορίες Ελληνικής μυθολογίας και όχι μόνο » Ανάσταινε νεκρούς ο Ασκληπιός ; (.)
  • Page 1 of 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Search: