Σάββατο, 30-ΝΟΕ-2024, 10:24 AM
Welcome Ξωτικό | RSS


[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
ΑΓΧΕΣΜΟΣ
ΘνητοςDate: Πέμπτη, 31-ΙΑΝ-2013, 1:09 AM | Message # 1
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline


Πηγη , http://enneaetifotos.blogspot.gr/2013/01/blog-post_7858.html


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
ΑθηναίοςDate: Πέμπτη, 31-ΙΑΝ-2013, 1:21 AM | Message # 2
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Άλλη μια κλοπή!!! Oo Oo Oo

Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
ΘνητοςDate: Πέμπτη, 31-ΙΑΝ-2013, 1:31 AM | Message # 3
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
το ποσα που μας κλεψαν και δεν ξερουμε , με "τρομαζει" !!
:p


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
margaritaDate: Πέμπτη, 31-ΙΑΝ-2013, 7:33 PM | Message # 4
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
η γνώση θνητέ μου διώχνει τον φόβο ,θλίψη και πόνος ναι !!!Βιασμός ναι!!!!εκνευρίστηκα πολύ πάλι ..... %)

Added (31-ΙΑΝ-2013, 7:22 PM)
---------------------------------------------
πάντως δεν ήξερα τίποτα γι αυτό που αναφέρει το βίντεο

Added (31-ΙΑΝ-2013, 7:33 PM)
---------------------------------------------
είναι συγκλονιστικό !!!


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΘνητοςDate: Παρασκευή, 11-ΟΚΤ-2013, 1:28 PM | Message # 5
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline

Added (27-ΑΥΓ-2013, 10:48 AM)
---------------------------------------------
Η ΑΠΟΝΑΖΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΒΑΣΤΙΚΑΣ (& Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΠΑΤΗ ΤΟΥ ΝΑΖΙΣΜΟΥ)11:04 μ.μ. | Αναρτήθηκε απόvisaltis.netΜε τον Φαλμεράιερ, για να πειστούμε ότι είμαστε ξένοι στον τόπο μας.
Με την ινδοευρωπαική απάτη για να “μάθουμε” ότι την κλασική αρχαιότητα
την δημιούργησε η “άρεια φυλή” που όλως τυχαίως ζει στην Γερμανία.

Σήμερα, είμαστε οι απατεώνες που πρέπει να χάσουμε την Γη μας και μα την πάρουν
οι γνήσιοι απόγονοι των… ανύπαρκτων! Οι Ούνοι που όπως αποδεικνύεται
δημιούργησαν το συμπλεγματικό τους παραμύθι για να δικαιολογήσουν την
θηριωδία τους. Οπως ακριβώς οι Τούρκοι με το παραμύθι της Εργενεκον.
Ακόμα και τα σύμβολα τους, κλεμμένα και μολυσμένα στα χέρια τους…


Η αποναζιστικοποίηση της σβάστικας

Από το http://www.greececulture.net  

Η σβάστικα είναι στην πραγματικότητα ένα αρχαίο ελληνικό σύμβολο. Στη
βιβλιογραφία αναφέρεται ως γαμμάδιο. Πήρε αυτή την ονομασία, επειδή
μοιάζει με τέσσερα Γ ενωμένα. Αναφέρεται επίσης ως τετράγαμμα ή
τετρασκέλιο.

Για πρώτη φορά συναντάμε αυτό το σύμβολο στον ελλαδικό χώρο στη διακόσμηση ενός αγγείου που
χρονολογείται στην 5η χιλιετία π.Χ. -νεολιθική εποχή- και εκτίθεται στο
Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας. Το αγγείο αυτό έχει μεγάλη σημασία
για την ελληνική ιστορία και θα εξηγήσουμε γιατί:
Για πολλούς ερευνητές ο ελληνικός πολιτισμός ξεκινά κατά τη μυκηναϊκή
εποχή (1600- 1100 π.Χ.). Πρόκειται για την «ηρωική εποχή» των ανακτόρων
των Μυκηνών και της Πύλου και της τρωικής εκστρατείας. Από τη μυκηναϊκή
εποχή έχουμε γραπτά κείμενα, τις πινακίδες της γραμμικής Β. Τα σύμβολα
της γραφής γραμμική Β διαφέρουν από τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου.
Ίσως η γραμμική Β να είναι μια πρώιμη μορφή του ελληνικού αλφαβήτου. Το
βέβαιο είναι ότι όπως και το ελληνικό αλφάβητο έτσι και η γραμμική Β
αποδίδει την ελληνική γλώσσα. Με την αποκρυπτογράφηση της γραμμικής Β
αποδείχθηκε ότι οι άνθρωποι της μυκηναϊκής εποχής έγραφαν και άρα
μιλούσαν ελληνικά. Έτσι, πέραν πάσης αμφιβολίας, ο μυκηναϊκός πολιτισμός
είναι ελληνικός πολιτισμός.

Από τη νεολιθική εποχή -η οποία προηγήθηκε της μυκηναϊκής- δεν έχουμε
γραπτά κείμενα. Επομένως πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι οι
άνθρωποι της μακρινής εκείνης εποχής μιλούσαν ελληνικά; Δε μπορούμε.
Όμως, αν και δε μας άφησαν γραπτά κείμενα, οι άνθρωποι της
νεολιθικής εποχής χρησιμοποιούσαν κάποια σύμβολα στην
τέχνη τους, τα οποία πέρασαν από γενιά σε γενιά στους ανθρώπους της
μυκηναϊκής εποχής. Τα σύμβολα αυτά μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο πολιτισμός της μυκηναϊκής εποχής
«συνεχίζει» τον πολιτισμό της νεολιθικής εποχής. Έτσι, με βάση αυτά τα
σύμβολα, με έμμεσο τρόπο, μπορούμε να αναγάγουμε τις απαρχές του
ελληνικού πολιτισμού όχι στο μυκηναϊκό πολιτισμό αλλά 3 χιλιετίες
νωρίτερα, στη νεολιθική εποχή.
Ένα από τα εν λόγω σύμβολα είναι και το τετρασκέλιο που βρίσκεται στη διακόσμηση του νεολιθικού αγγείου της Ολυμπίας.

Είναι αλήθεια ότι σύμβολα παρόμοια με το τετρασκέλιο χρησιμοποιήθηκαν
και από άλλους πολιτισμούς, όπως τον ινδικό. Πρόκειται για σύμπτωση ή
για πολιτιστικό δάνειο; Και αν πρόκειται για πολιτιστικό δάνειο, ποιος
λαός «δανείστηκε» αυτό το σύμβολο από ποιόν; Δεν είμαστε σε θέση να
απαντήσουμε με βεβαιότητα. Πάντως είναι εξαιρετικά απίθανο να «ήρθε»
αυτό το σύμβολο στον ελλαδικό χώρο από κάπου αλλού δεδομένου ότι
χρησιμοποιείται εδώ –όπως αποδεικνύεται από το αγγείο της Ολυμπίας- ήδη
από τη 5η χιλιετία π.Χ. και ότι δεν έχουμε στοιχεία ότι αυτό το σύμβολο
χρησιμοποιούταν από άλλους λαούς κατά τη μακρινή εκείνη εποχή.

Το τετρασκέλιο χρησιμοποιήθηκε από τους Έλληνες από την 5η χιλιετία π.Χ. μέχρι σήμερα χωρίς διακοπή. Πρόκειται για ένα από τα πιο
χαρακτηριστικά σύμβολα της λαϊκής μας τέχνης.

Σε κάποια φάση της μακράς ιστορικής διαδρομής του το τετρασκέλιο
ταυτίστηκε με τη θεά Αθηνά και έγινε σύμβολο της. Η θεά Αθηνά είναι η
θεά της σοφίας. Συγχρόνως, ως θεά προστάτιδα της πόλης των Αθηνών, είναι
πολεμική θεά. Το τετρασκέλιο σχετίζεται με την ιδιότητα της θεάς Αθηνάς
ως θεάς της σοφίας: Δεν είναι στατικό σύμβολο, μοιάζει να
περιστρέφεται. Η περιστροφή του συμβολίζει τον κύκλο της ζωής και τον
κύκλο των εποχών. Συμβολίζει την αέναη κίνηση και τη διαρκή μεταβολή των
πραγμάτων. Υπάρχουν και άλλες εκδοχές. Κάποιοι πιστεύουν ότι το
τετρασκέλιο σχετίζεται με τον ήλιο. Πρόκειται για ένα σύμβολο μεγαλοφυές
στην απλότητά του.

Ως σύμβολο της θεάς Αθηνάς το τετρασκέλιο δε θα μπορούσε να λείπει από
τη διακόσμηση του κατεξοχήν ναού της θεάς, του Παρθενώνα. Ο Παρθενώνας
φέρει στο ανώτερο τμήμα του διακόσμηση με τετρασκέλιο στον τύπο του
μαιάνδρου, δηλαδή σε συνεχές μοτίβο. Όταν οι Γερμανοί ύψωσαν τη σημαία
τους στα τείχη της Ακροπόλεως, λίγα μέτρα από τον Παρθενώνα, το
τετρασκέλιο από σύμβολο της ελευθερίας, της δύναμης και του μεγαλείου
και της πόλης- κράτους των Αθηνών μετατράπηκε σε σύμβολο της υποταγής
των Αθηναίων αλλά και όλων των Ελλήνων.

Η ειρωνεία δε σταματά εδώ:
Παρατηρώντας τα τείχη της Ακροπόλεως από τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου
παρατηρούμε ότι υπάρχουν ενσωματωμένα σε αυτά αρχιτεκτονικά μέλη ναών,
όπως σφόνδυλοι κιόνων (τμήματα κιόνων). Γιατί συμβαίνει αυτό; Ας κάνουμε
μια αναδρομή στο χρόνο.

Το 480 π.Χ. οι Πέρσες προελαύνουν από βορρά στον ελλαδικό χώρο. Η
στρατιωτική ηγεσία της πόλης- κράτους των Αθηνών κρίνει ότι οι Αθηναίοι
πρέπει να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να οργανώσουν αλλού την άμυνά
τους. Έτσι, οι Πέρσες εισβάλλουν στην έρημη πόλη και τη λεηλατούν.
Πυρπολούν τους ιερούς ναούς της Ακροπόλεως και του Σουνίου. Οι Αθηναίοι
βρίσκονται σε κοντινή απόσταση και βλέπουν τις φλόγες από την
καταστροφή. Ακολουθεί η μάχη των Θερμοπυλών και η ναυμαχία της
Σαλαμίνας. Ο Πέρσης εισβολέας εκδιώκεται. Μετά τη νίκη, οι Αθηναίοι
επιστρέφουν στην πόλη τους και αντικρίζουν τους κατεστραμμένους ναούς.
Αποφασίζουν να οικοδομήσουν νέους λαμπρότερους ναούς στις ίδιες θέσεις.
Τί θα γινόταν όμως με τους κατεστραμμένους ναούς και τα κατεστραμμένα
αγάλματα; Ήταν δυνατόν να πεταχτούν; Δεν επρόκειτο για σκουπίδια,
επρόκειτο για ιερά μνημεία. Οι Αθηναίοι αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν
για τους νέους ναούς ό,τι εδύνατο να ξαναχρησιμοποιηθεί. Εν συνεχεία
ενσωμάτωσαν αρχιτεκτονικά μέλη των κατεστραμμένων ναών στα νέα τείχη που
οικοδόμησαν στην κορυφή του λόφου της Ακροπόλεως. Έτσι, βλέποντας αυτά
τα τείχη από την πόλη τους οι Αθηναίοι δε θα ξεχνούσαν ποτέ τί σημαίνει
κατακτητής. Τέλος, έθαψαν στον ιερό βράχο ό,τι περίσσεψε πριν ξεκινήσουν
την οικοδόμηση των νέων ναών. Στις μέρες μας η αρχαιολογική σκαπάνη
έφερε στο φως όσα με ευλάβεια έθαψαν οι Αθηναίοι τότε. Τα ευρήματα των
ανασκαφών του ιερού βράχου εκτίθενται στο Μουσείο της Ακροπόλεως.

Η ειρωνεία είναι ότι ο Γερμανός κατακτητής ύψωσε τη σημαία του στα τείχη
της Ακροπόλεως, τα οποία είχαν οικοδομηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να
θυμίζουν στους πολίτες της Αθήνας τί σημαίνει κατακτητής.

Το τετρασκέλιο είναι ελληνικό σύμβολο αλλά από τη δεκαετία του τριάντα
και μετά δεν το νοιώθουμε έτσι. Οι αναμνήσεις από το δεύτερο παγκόσμιο
πόλεμο είναι ακόμη νωπές. Ελπίζω ότι κάποια στιγμή το τετρασκέλιο θα
συνδέεται στη συνείδησή μας με τον πολιτισμό μας και όχι με τη ναζιστική
Γερμανία, όπως συμβαίνει σήμερα.

Το http://www.greececulture.net είναι ένα site για τους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας.
ANAΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:http://olympia.gr//

Added (11-ΟΚΤ-2013, 1:28 PM)
---------------------------------------------
Ὁ ἀρχαιότερος μετεωλογικὸς καὶ ὡρολογικὸς σταθμὸς παγκοσμίως εἶναι οἱ Ἀέρηδες.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: No comments

O Πύργος των Ανέμων ή Ωρολόγιο του Ανδρονίκου του Κυρρήστου.
O Πύργος των Ανέμων ή Ωρολόγιο του Ανδρονίκου του Κυρρήστου.
Πόσες φορές δέν ἔχουμε περάσῃ ἀπό αὐτήν τήν γειτονιά τῶν Ἀθηνῶν;
Πόσες ἀπό αὐτές ὅμως ἔχουμε σταθῇ γιά νά παρατηρήσουμε, νά θαυμάσουμε
καί νά διδαχθοῦμε ἀπό τά μνημεῖα;
Περιφρονημένα κι αὐτά, ὅπως κι ὅλα τὰ ἄλλα, ἀπὸ τὴν πλειοψηφία τῶν
κατοίκων τοῦ Ἑλλαδοκαφριστᾶν.
Μὰ ἔχει τόσα νὰ μᾶς πῇ… Κι ἄλλα τόσα νὰ μᾶς μάθῃ…
Οἱ Ἀέρηδες, ζωντανοὶ ἀκόμη καὶ σήμερα, φροντίζουν καὶ τώρα νὰ μᾶς
διδάξουν πολλὰ γιὰ τὴν Φύσι καὶ τοὺς κανόνες της.
Εἴματε ἱκανοί νά διδαχθοῦμε ἤ ὄχι;
Φιλονόη
Ο αρχαιότερος μετεωρολογικός σταθμός
Ο Πύργος των Ανέμων
Έχει δώσει το όνομά του σε μια ολόκληρη γειτονιά. Ψηλός – φτάνει τα 12μ.
– και καμωμένος από πεντελικό μάρμαρο, δεσπόζει στην καρδιά του πρώτου
εμπορικού κέντρου της Αθήνας, στη Ρωμαϊκή Αγορά, στην Πλάκα. Το όνομά
του; Αέρηδες.

Κι αν όλοι γνωρίζουν τον οκταγωνικό Πύργο κάτω από την Ακρόπολη, πόσοι
ξέρουν πως θεωρείται ο αρχαιότερος μετεωρολογικός και ωρομετρικός
σταθμός του κόσμου και πως έχει χαραγμένα τα μεγαλύτερα γνωστά ηλιακά
ρολόγια της αρχαιότητας που έχουν βρεθεί σε κάθετους τοίχους;

Μοναδικός στον κόσμο, ο Πύργος των Ανέμων ή Ωρολόγιο του Ανδρονίκου του
Κυρρήστου – από το όνομα του κατασκευαστή του, αστρονόμου, που καταγόταν
από τη μακεδονική Κύρρο – εκτιμάται ότι χτίστηκε το 47 π.Χ. για να
εξυπηρετεί τους εμπόρους που ήθελαν να υπολογίσουν σε πόσο χρόνο θα
έφταναν τα προϊόντα τους στην αγορά.

Χαμένος σήμερα, στην κορυφή του στεκόταν ένας χάλκινος Τρίτωνας που
περιστρεφόταν και έδειχνε με το ραβδί του ποιος από τους οκτώ ανέμους
που απεικονίζονταν ανάγλυφα σε κάθε πλευρά του Πύργου φυσούσε εκείνη τη
στιγμή. Ακόμη κι αν κάποιος δεν μπορούσε να διαβάσει τα ονόματά τους, τα
οποία αναγράφονταν, αρκούσε να τους κοιτάξει για να εξακριβώσει την
ταυτότητά τους. Δεν είναι τυχαίο που ο αρχαίος γλύπτης αποτύπωσε τον
Βοριά ως γέροντα με ένα κοχύλι στο χέρι για να παραπέμψει στον ήχο που
κάνει όταν φυσά στις σπηλιές της Αττικής. Ακολουθώντας τη φορά του
ρολογιού, δίπλα βρίσκεται ο Καικίας (βορειοανατολικός άνεμος),
ηλικιωμένος κι αυτός, που κρατά μια ασπίδα γεμάτη χαλάζι. Τον ακολουθεί ο
Απηλιώτης – ανατολικός, έρχεται από τον ήλιο, όπως λέει και το όνομά
του -, νέος με τα χέρια γεμάτα στάχυα και φρούτα, καθώς φέρνει βροχή
πολύτιμη για τους γεωργούς.

Επόμενος είναι ο αποπνικτικός Εύρος, ο νοτιοανατολικός άνεμος με τη
μορφή γέροντα και ο μοναδικός που έχει άδεια χέρια. Με μια
αναποδογυρισμένη υδρία ακολουθεί ο Νοτιάς, καθώς ο νέος αυτός άνδρας
φέρνει πολλές βροχές. Τον διαδέχεται ο νοτιοδυτικός Λίβας, στιβαρός,
κρατά στα χέρια του την πρύμνη ενός πλοίου, σημάδι ότι είναι
καλοτάξιδος.

Γυμνός και με τον μανδύα του γεμάτο ανοιξιάτικα λουλούδια εμφανίζεται ο
δυτικός άνεμος Ζέφυρος, που είναι ευχάριστα ζεστός, για να κλείσει ο
κύκλος με τον πιο αντιπαθητικό, τον βορειοδυτικό Σκίρωνα – όπως ο ληστής
που σκότωσε ο Θησέας και είχε την έδρα του στη σημερινή Κακιά Σκάλα,
επειδή πίστευαν ότι έπνεε από εκεί -, ντυμένο με βαριά ρούχα και ένα
αγγείο αναποδογυρισμένο στο χέρι, καθώς ψυχρός τον χειμώνα και καυτός το
καλοκαίρι αρρωσταίνει τους ανθρώπους.

Κάτω από κάθε φτερωτό ανάγλυφο άνεμο υπήρχε κι ένα ξεχωριστό ηλιακό
ρολόι. Ο χρόνος όμως δεν σταματούσε όταν έπεφτε η νύχτα ή όταν υπήρχε
συννεφιά. Για τον λόγο αυτό οι δυο πόρτες του Πύργου ήταν πάντα ανοιχτές
ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση στο υδραυλικό ρολόι που υπήρχε στο
εσωτερικό του, όπως μαρτυρούν οι τριών διαφορετικών κατηγοριών εγκοπές
που έχουν εντοπιστεί στο δάπεδό του.

Πότε ακριβώς σταμάτησε ο Πύργος να λειτουργεί ως ρολόι, δεν είναι
γνωστό, αλλά οι ανασκαφές έδειξαν πως στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες
είχε μετατραπεί σε εκκλησία (ή σε βαπτιστήριο γειτονικής εκκλησίας) και
μετά σε μουσουλμανικό μοναστήρι (τεκέ) δερβίσηδων, οι οποίοι παρέμειναν
στο κτίριο έως και το 1821, προστατεύοντας το μνημείο από τις λεηλασίες
των ευρωπαίων αρχαιολατρών επισκεπτών. Τέλος, το 1843 έγινε χώρος
φύλαξης αρχαιοτήτων, τα οποία το 1847 μεταφέρθηκαν στο νεότευκτο τότε
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
http://www.archaiologia.gr/
http://filonoi.gr

ΠΗΓΗ: http://www.blog.minoas.info/2013....AA++%29
Ὁ ἀρχαιότερος μετεωλογικὸς καὶ ὡρολογικὸς σταθμὸς παγκοσμίως εἶναι οἱ Ἀέρηδες.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: No comments

O Πύργος των Ανέμων ή Ωρολόγιο του Ανδρονίκου του Κυρρήστου.
O Πύργος των Ανέμων ή Ωρολόγιο του Ανδρονίκου του Κυρρήστου.
Πόσες φορές δέν ἔχουμε περάσῃ ἀπό αὐτήν τήν γειτονιά τῶν Ἀθηνῶν;
Πόσες ἀπό αὐτές ὅμως ἔχουμε σταθῇ γιά νά παρατηρήσουμε, νά θαυμάσουμε
καί νά διδαχθοῦμε ἀπό τά μνημεῖα;
Περιφρονημένα κι αὐτά, ὅπως κι ὅλα τὰ ἄλλα, ἀπὸ τὴν πλειοψηφία τῶν
κατοίκων τοῦ Ἑλλαδοκαφριστᾶν.
Μὰ ἔχει τόσα νὰ μᾶς πῇ… Κι ἄλλα τόσα νὰ μᾶς μάθῃ…
Οἱ Ἀέρηδες, ζωντανοὶ ἀκόμη καὶ σήμερα, φροντίζουν καὶ τώρα νὰ μᾶς
διδάξουν πολλὰ γιὰ τὴν Φύσι καὶ τοὺς κανόνες της.
Εἴματε ἱκανοί νά διδαχθοῦμε ἤ ὄχι;
Φιλονόη
Ο αρχαιότερος μετεωρολογικός σταθμός
Ο Πύργος των Ανέμων
Έχει δώσει το όνομά του σε μια ολόκληρη γειτονιά. Ψηλός – φτάνει τα 12μ.
– και καμωμένος από πεντελικό μάρμαρο, δεσπόζει στην καρδιά του πρώτου
εμπορικού κέντρου της Αθήνας, στη Ρωμαϊκή Αγορά, στην Πλάκα. Το όνομά
του; Αέρηδες.

Κι αν όλοι γνωρίζουν τον οκταγωνικό Πύργο κάτω από την Ακρόπολη, πόσοι
ξέρουν πως θεωρείται ο αρχαιότερος μετεωρολογικός και ωρομετρικός
σταθμός του κόσμου και πως έχει χαραγμένα τα μεγαλύτερα γνωστά ηλιακά
ρολόγια της αρχαιότητας που έχουν βρεθεί σε κάθετους τοίχους;

Μοναδικός στον κόσμο, ο Πύργος των Ανέμων ή Ωρολόγιο του Ανδρονίκου του
Κυρρήστου – από το όνομα του κατασκευαστή του, αστρονόμου, που καταγόταν
από τη μακεδονική Κύρρο – εκτιμάται ότι χτίστηκε το 47 π.Χ. για να
εξυπηρετεί τους εμπόρους που ήθελαν να υπολογίσουν σε πόσο χρόνο θα
έφταναν τα προϊόντα τους στην αγορά.

Χαμένος σήμερα, στην κορυφή του στεκόταν ένας χάλκινος Τρίτωνας που
περιστρεφόταν και έδειχνε με το ραβδί του ποιος από τους οκτώ ανέμους
που απεικονίζονταν ανάγλυφα σε κάθε πλευρά του Πύργου φυσούσε εκείνη τη
στιγμή. Ακόμη κι αν κάποιος δεν μπορούσε να διαβάσει τα ονόματά τους, τα
οποία αναγράφονταν, αρκούσε να τους κοιτάξει για να εξακριβώσει την
ταυτότητά τους. Δεν είναι τυχαίο που ο αρχαίος γλύπτης αποτύπωσε τον
Βοριά ως γέροντα με ένα κοχύλι στο χέρι για να παραπέμψει στον ήχο που
κάνει όταν φυσά στις σπηλιές της Αττικής. Ακολουθώντας τη φορά του
ρολογιού, δίπλα βρίσκεται ο Καικίας (βορειοανατολικός άνεμος),
ηλικιωμένος κι αυτός, που κρατά μια ασπίδα γεμάτη χαλάζι. Τον ακολουθεί ο
Απηλιώτης – ανατολικός, έρχεται από τον ήλιο, όπως λέει και το όνομά
του -, νέος με τα χέρια γεμάτα στάχυα και φρούτα, καθώς φέρνει βροχή
πολύτιμη για τους γεωργούς.

Επόμενος είναι ο αποπνικτικός Εύρος, ο νοτιοανατολικός άνεμος με τη
μορφή γέροντα και ο μοναδικός που έχει άδεια χέρια. Με μια
αναποδογυρισμένη υδρία ακολουθεί ο Νοτιάς, καθώς ο νέος αυτός άνδρας
φέρνει πολλές βροχές. Τον διαδέχεται ο νοτιοδυτικός Λίβας, στιβαρός,
κρατά στα χέρια του την πρύμνη ενός πλοίου, σημάδι ότι είναι
καλοτάξιδος.

Γυμνός και με τον μανδύα του γεμάτο ανοιξιάτικα λουλούδια εμφανίζεται ο
δυτικός άνεμος Ζέφυρος, που είναι ευχάριστα ζεστός, για να κλείσει ο
κύκλος με τον πιο αντιπαθητικό, τον βορειοδυτικό Σκίρωνα – όπως ο ληστής
που σκότωσε ο Θησέας και είχε την έδρα του στη σημερινή Κακιά Σκάλα,
επειδή πίστευαν ότι έπνεε από εκεί -, ντυμένο με βαριά ρούχα και ένα
αγγείο αναποδογυρισμένο στο χέρι, καθώς ψυχρός τον χειμώνα και καυτός το
καλοκαίρι αρρωσταίνει τους ανθρώπους.

Κάτω από κάθε φτερωτό ανάγλυφο άνεμο υπήρχε κι ένα ξεχωριστό ηλιακό
ρολόι. Ο χρόνος όμως δεν σταματούσε όταν έπεφτε η νύχτα ή όταν υπήρχε
συννεφιά. Για τον λόγο αυτό οι δυο πόρτες του Πύργου ήταν πάντα ανοιχτές
ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση στο υδραυλικό ρολόι που υπήρχε στο
εσωτερικό του, όπως μαρτυρούν οι τριών διαφορετικών κατηγοριών εγκοπές
που έχουν εντοπιστεί στο δάπεδό του.

Πότε ακριβώς σταμάτησε ο Πύργος να λειτουργεί ως ρολόι, δεν είναι
γνωστό, αλλά οι ανασκαφές έδειξαν πως στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες
είχε μετατραπεί σε εκκλησία (ή σε βαπτιστήριο γειτονικής εκκλησίας) και
μετά σε μουσουλμανικό μοναστήρι (τεκέ) δερβίσηδων, οι οποίοι παρέμειναν
στο κτίριο έως και το 1821, προστατεύοντας το μνημείο από τις λεηλασίες
των ευρωπαίων αρχαιολατρών επισκεπτών. Τέλος, το 1843 έγινε χώρος
φύλαξης αρχαιοτήτων, τα οποία το 1847 μεταφέρθηκαν στο νεότευκτο τότε
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
http://www.archaiologia.gr/
http://filonoi.gr

ΠΗΓΗ: http://www.blog.minoas.info/2013....AA++%29http://www.blog.minoas.info/2013/10/blog-post_9916.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Ellas2012+%28%E2%82%AA%E2%82%AA%E2%82%AA++%CF%B6%CF%B5++%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%A3+2012++%CF%B6%CF%B5++%E2%82%AA%E2 %82%AA%E2%82%AA++%29


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search: