Κυριακή, 19-ΜΑ-2024, 3:52 PM
Welcome Ξωτικό | RSS


[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum » Γενική συζήτηση για ανθρώπους και γεγονότα » Αρχαιότητα » ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗΝ (ΤΟ ΓΛΩΣΣΟΠΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥ)
ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗΝ
ΘνητοςDate: Κυριακή, 25-ΝΟΕ-2012, 9:40 PM | Message # 1
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗΝ
ΤΟ ΓΛΩΣΣΟΠΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥ
Πρώτη του φορά ο Αμερικάνος αυτός αντίκρισε Έλληνα, κάτω των πενήντα ετών, που να μη γνωρίζει γρυ από Εγγλέζικα. Και είχε ανάγκη να συζητήσει με τον Στράτο για τα παραδοσιακά ελληνικά μουσικά όργανα. Του είχαν πει ότι τα γνώριζε καλά επειδή τα δίδασκε σε πολύ κόσμο. Βρίσκονταν στην Ελλάδα για να διδαχθεί παραδοσιακούς χορούς της Μακεδονίας! Τώρα πώς του προέκυψε το μεράκι αυτό είναι ν’ απορεί κανείς.
Κι ακόμα περισσότερο διότι μαζί του συμμαθαίνανε κι ένας Γιαπωνέζος, πεντέξι ακόμα Αμερικανοί, δυο Βέλγοι, τρεις Γερμανοί και δυο Γάλλοι. Ηλικιωμένοι οι πιό πολλοί και των δυο φύλλων.
Ήταν κι ένας Ελληνοαμερικάνος ο Δημήτρης. Ο μοναδικός μ’ ελληνική φλέβα. Η δασκάλα τους ήταν Αμερικανίδα κι αυτή. Καμμιά σχέση μ’ ελληνική ρίζα. Ήταν κάποτε δασκάλα σε Αμερικάνικο σχολείο. Έτυχε λοιπόν να δει, σε κάποια εκδήλωση των ομογενών μας της Αμερικής, παραδοσιακούς ελληνικούς χορούς και κάτι έπαθε η κυρία αυτή. Από την στιγμή εκείνη παράτησε το δασκαλίκι κι έπεσε με τα μούτρα να μαθαίνει τους χορούς αυτούς.
Αυτά τα είχε εκμυστηρευτεί, χαρτί και καλαμάρι, στον Στράτο. Είχε τον χρόνο να του τα διηγηθεί, αφού, μόλις αυτός πληροφορήθηκε περί τίνος πρόκειται, εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ, που για δυο μήνες κάθε χρόνο, για μιά πενταετία, όχι μόνο την φιλοξενούσε στο σπίτι του, αλλά και την γύριζε σ’ όλα τα χωριά του νομού Σερρών, στα οποία από κοινού, πραγματοποιούσαν λαογραφικές έρευνες. Εκείνος στα μουσικά κυρίως θέματα, για τα οποία έτρεχε έτσι κι αλλιώς και πριν κι εκείνη στα χορευτικά.
Στο μυαλό του Στράτου δεν χωρούσε με τίποτε να βλέπει την Αμερικάνα να ενδιαφέρεται με τόσο πάθος για την Ελληνική παράδοση, τη στιγμή που οι συμπατριώτες του έδειχναν οι περισσότεροι καταστροφική αδιαφορία. Αυτό το τελευταίο τον βασάνιζε αφόρητα.
Τέλος πάντων η «λωλή» αυτή Αμερικάνα από την μεγάλη της τρέλα για τους ελληνικούς χορούς έφτασε σε τέτοιο σημείο τη γνώση και την καλλιτεχνία της πάνω στο θέμα αυτό, μέχρι που οι ομογενείς μας της πόλης της, του Σιάτλ, την προσέλαβαν ως αρχιδασκάλα του χορού!! Περίεργα πράματα όπως και να το κάνουμε.
Κάθε χρόνο λοιπόν μέσα στον Ιούλιο, τσιμπούσε η κυρία καμμιά δεκαπενταριά αλλοδαπούς, τους έφερνε στην Ελλάδα και τους δίδασκε χορούς. Τελευταία μάλιστα Μακεδονικούς. Για τον λόγο αυτόν τους έφερνε στη Μακεδονία, για να τους δείξει και στο ζωντανό, όπως τους χορεύουν οι ηλικιωμένοι. Λόξα κι αυτή. Μέχρι εκεί έφτανε το πάθος και η υπευθυνότητά της!
Και της ανέβαινε το αίμα στο κεφάλι, κάθε φορά που έβλεπε τους Έλληνες δασκάλους, συναδέλφους της να το πούμε, να διδάσκουν τους χορούς κακουργώντας τους ανελέητα. Γνώριζε η κακομοίρα καλά ότι τους είχαν διδαχθεί από καθηγητές στις Γυμναστικές Ακαδημίες οι οποίοι δεν είχαν πατήσει ποτέ το ποδάρι τους σε χωριό. Τι να πει κανείς.
Σ’ ένα τέτοιο σεμινάριο λοιπόν ήταν που ο εν λόγω Αμερικάνος ρώτησε τον Δημήτρη τον Ελληνοαμερικάνο: γιατί ο Στράτος δεν μιλάει καθόλου Εγγλέζικα. Ο Δημήτρης αναγκαστικά ο άνθρωπος έπαιζε τον ρόλο του διερμηνέα κάθε που χρειαζόταν.
Ο Στράτος απάντησε ότι του χρειάζονταν άλλα πενήντα χρόνια για να μάθει ικανοποιητικά την Ελληνική γλώσσα. Έδειχνε δε σαραντάρης πάνω – κάτω. Ποιός να ήταν και να μην απορούσε με το δίκιο του. Κι εκεί που ετοιμάζονταν μάλλον να ζητήσει διευκρινίσεις, έπεσε η ερώτηση του Στράτου: για ρώτα τον βρε Δημήτρη γνωρίζει ο κύριος ότι η γλώσσα του είναι μια από τις πολλές παραφθορές της Ελληνικής γλώσσας.
Ο Αμερικάνος, μόλις του μεταφράστηκε το ερώτημα έγινε πυρ και μανία. Άρχισε να διαμαρτύρεται με στόμα και με χέρια. Μάταια ο καημένος ο Δημήτρης προσπαθούσε να τον καλμάρει.
Αυτό δε συνέβαινε μέχρι που ο Στράτος έριξε την δεύτερη ερώτηση: ρώτησέ τον σε παρακαλώ Δημήτρη πώς λένε στη γλώσσα του την μουσική. Music. Γνωρίζει ότι είναι ελληνική; Ναι το γνωρίζει. Ο Αμερικάνος άρχισε να καλμάρει. Πώς λένε τον ρυθμό. Rhythm. Τι λέξη είναι; Ελληνική.
Ο άνθρωπος άρχισε να υποψιάζεται ότι κάτι κακό θα του συμβεί. Αμηχανία ζυμωμένη με περιέργεια άρχισε να διαφαίνεται στο πρόσωπό του. Πώς λέγεται η μελωδία στα Αμερικάνικα; Melody, η αρμονία; Harmony. Πες του Δημήτρη ότι το αρχικό h προέρχεται από την δασεία που φέρει η λέξη αρμονία, δηλαδή ότι ο Αμερικανός διαβάζει ακόμη και τις δασείες των ελληνικών του λέξεων!
Πώς λένε τον χορό, που ήρθε να μάθει στην Ελλάδα; Danse. Γνωρίζει ο φίλος μας ότι είναι ελληνική λέξη; Ε! όχι κι αυτή ελληνική. Αυτή είναι Εγγλέζικη. Έδειχνε ο άνθρωπος σίγουρος ότι μ’ έπιασε αδιάβαστο. Όμως άλλα του φύλαγε η ελληνική γλώσσα.
Από το δόνηση - δονς - δανς - danse. Ορίστε και το ντοκουμέντο: «χοροί παρθένων λυράν τε βοαί καναχαί τ’ αυλών δονέονται». Αλλά για στάσου λιγάκι. Οι Αμερικάνοι δεν λένε τον χορό και chorus και choir; Ναι το λένε, παραδέχτηκε ο Αμερικάνος.
Ήδη όμως έφθασε η ώρα της χαριστικής βολής. Με το συμπάθιο φίλε. Αν αποβάλλεις από το λεξιλόγιό σου τις ελληνικές λέξεις, music, rhythm, melody, harmony, και chorus γίνεται να μιλήσεις για χορό και μουσική, που ήρθες να μάθεις εδώ; Εμ, δε γίνεται.
Σ’ όλη τη διάρκεια αυτού του διαλόγου κάποια κυρία κρυφογελούσε συνεχώς. Ήταν η δασκάλα του στο χορό, η Αμερικάνα. Αυτή είχε φορέσει τα γυαλιά αυτά πολύ πριν από τον συμπατριώτη της.
Μάλιστα από τότε που τα φόρεσε της βγήκαν και σε καλό της τσέπης της, αφού, πλην των χορών άρχισε από τότε να διδάσκει στα αμερικανάκια και την νεοελληνική γλώσσα, πείθοντάς τα ότι το πράγμα δεν είναι και τόσο δύσκολο, αφού με λίγη προσοχή θα μπορούσαν να διακρίνουν ότι οι κυριότερες λέξεις της αμερικανικής γλώσσας είναι ατόφιες ελληνικές. Αυτό το ποίημα το είχε μάθη πολύ άριστα.
Αμέσως δε μετά το τέλος της συνομιλίας έβγαλε από την τσάντα της ένα βιβλιαράκι και είπε στον Αμερικάνο. Άκουσε Γιώργο, ό,τι συμβαίνει με την ορολογία του χορού και τις μουσικής το ίδιο και περισσότερο ισχύει και για τους άλλους τομείς των τεχνών και προπαντός των επιστημών. Μα τι λένε οι δικοί μας κι όχι οι Έλληνες: «οποιαδήποτε άλλη γλώσσα δεν είναι τίποτε άλλο παρά μιά υποδιάλεκτος της ελληνικής» A. JACOBS. «Φαίνεται υπέροχο το να γνωρίσει κανείς αυτήν την μυθική γλώσσα που γέννησε όλες τις άλλες» ΓΚΑΕΛ ΡΕΚΟΥΡΣΕ.
Πρόσεξε τι λέει ο FEDERICO SAGREDO: «Το να μιλάει κανείς για ενωμένη Ευρώπη χωρίς την ελληνική γλώσσα είναι σαν να μιλούν με έναν τυφλό για χρώματα. Δεν μπορεί να επέλθει μια νέα αναγέννηση εάν δεν πάμε στις πηγές. Εννοούμε σαφώς την ελληνική γλώσσα, την οποία ευρίσκουμε μερικώς σε όλες τις γλώσσες του κόσμου με την μορφή των επιστημονικών και τεχνικών όρων αλλά και λέξεων της πνευματικής ζωής, ακόμη και της καθημερινής ομιλίας. Αποτελεί την γλώσσα γεννήτορα των Ευρωπαϊκών γλωσσών».
Εν τω μεταξύ είχαν αρχίσει τα όργανα κι έτρεξαν όλοι μαζί να χορέψουν τον ζωναράδικο χορό της Θράκης. Στο κεφάλι του χορού βρέθηκε ο Γιαπωνέζος. Παράξενα πράγματα. Πολύ παράξενα! ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…
Σταύρος Βασδέκης http://athriskos.gr/web/
________________________________

Δείτε τα παιδιά του Διονύσου, του Ορφέα, του Διομήδη των Θρακών, του Τηρέα, του Λυκούργου των Θρακών, του Φινέα, του Εύμολπου, του Πολυμνήστωρος, του Οιάγρου (πατέρας του Ορφέα), του Δημόκριτου, του Πρωταγόρα, με τον χορό τους, λες και νικούν τον νόμο της βαρύτητος!!!


Πηγη , http://enneaetifotos.blogspot.gr/2012/11/blog-post_25.html


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
ΑθηναίοςDate: Κυριακή, 25-ΝΟΕ-2012, 11:54 PM | Message # 2
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
surprised surprised surprised surprised surprised surprised surprised

Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
margaritaDate: Δευτέρα, 26-ΝΟΕ-2012, 1:12 AM | Message # 3
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
με αυτο το βιντεο θυμηθηκα ποσαο καιρό εχω να χορέψω ...

Added (2012-11-26, 1:12 AM)
---------------------------------------------
πολυ καλό το αρθρο σου θνητέ μου και περα για πέρα αληθινο !!!!


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΘνητοςDate: Παρασκευή, 25-ΙΑΝ-2013, 1:06 PM | Message # 4
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
Ιάπωνες επιστήμονες προσπαθούν να ακούσουν τους αρχαίους Έλληνες!

H σκέψη ήταν απλή:Εφόσον οι ανθρώπινες φωνές ,η μουσική και τα μουσικά
όργανα ,οι ήχοι και οι θόρυβοί μπορούν να εγγραφούν με χάραξη  σε
περιστρεφόμενους δίσκους και να αναπαραχθούν ,θα
έπρεπε να ανιχνευθεί τι ήταν αυτό στον αρχαίο ελληνικό κόσμο,που είχε
παραχθεί σε περιστρεφόμενο άξονα και το οποίο είχε τέτοια δομή χάραξης
που να μπορέσει να κατακρατήσει-και συνεπώς να εγγράψει-ήχους,φωνές και
μουσικές από την αρχαιότητα.Φυσικά ,εκείνο που θα μπορούσε να
προσομοιάζει στο "πικ-απ" εγγραφής και στον δίσκο βινυλλίου δεν ήταν
άλλο από τον αγγειοπλαστικό τροχό και τα αγγεία που έφτιαχναν οι αρχαίοι
Έλληνες αγγειοπλάστες!
Μία ομάδα Ιαπώνων ελληνολατρών επιστημόνων έχει παθιαστεί με την πιθανότητα
να "ακουσει" αληθινούς αρχαίους Έλληνες να μιλάνε αρχαία ελληνικά ή να
σιγοψιθυρίζουν κάποιο αρχαίο ελληνικό τραγούδι,την ώρα που μηχανικά
δουλεύουν στον τροχό.Οι πιθανότητες βέβαια είναι πραγματικά λίγες και
επειδή δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί ο τέλειος ηλεκτρονικός τρόπος να
"ακουστούν" καθαρά οι ήχοι που δεσμεύτηκαν  στο κεραμεικό "βινύλλιο" και
επειδή δεν είναι καθόλου βέβαιο αν οι αγγειοπλάστες μιλούσαν και
τραγούδαγαν την ώρα της δουλειάς ή αν παρέμεναν εντελώς σιωπηλοί.Ακόμα
όμως και αν κάποιοι μιλούσαν ή τραγουδούσαν,θα είναι σαν να ψάχνει
κανείς για ψύλλο στα άχυρα για να βρει το,σε άριστη κατάσταση,αγγείο το
οποίο κατά την ώρα που ο αγγειοπλάστης του το δημιουργούσε κάποιος
μιλούσε ή τραγουδούσε.Επίσης δενμπορούσε να είναι βέβαιο αν ο ήχος που
καταγραφόταν στο κεραμεικό υλικό,δεν θα αλλοιωνόταν εντελώς είτε από
εξωγενείς παράγοντες που θα επιδρούσαν κατά την ώρα της δουλειάς στον
τροχό είτε από της φύσης του κεραμεικού υλικού είτε από την συνεχόμενη
ενυδάτωση του υλικού κατά την παραμονή του αγγείου μέσα στο χώμα ή στον
τάφο όπου συνήθως ανακαλύπτονται τα αγγεία.Αλλά το σημαντικότερο
πρόβλημα της ομάδας είναι το να αποκτήση πρόσβαση σε κάποια μεγάλη
"αποθήκη" αρχαίων ελληνικών αγγείων τα οποία θα πρέπει να βρίσκονται σε
άριστη κατάσταση.Παρόλα αυτά ,η ομάδα έχει παθιαστεί με την έρευνα.Το
εντυπωσιακό ωστόσο είναι ότι μέχρι τώρα και με την βοήθεια υψηλής
τεχνολογίας κατάφεραν να "ακούσουν" κάποια βάζα.Δεν ακούγεται βέβαια
κάποια φωνή άλλα.. ακούγεται καθαρά κάποιο επαναλαμβανόμενο τρίξιμο που
θυμίζει αμυδρά την κίνηση του τροχού ενός αγγειοπλάστη!-Αναδημοσιέυση
από το περιοδικό "Τρίτο Μάτι"-
σσ.Βισάλτης:Υπάρχει μια θεωρία που με κάθε επιφύλαξη μεταφέρουμε και ίσως να είχαν υπ' όψιν
οι Ιάπωνες επιστήμονες,σύμφωνα με την οποία οι άνθρωποι της εποχής
είχαν αντιληφθεί την δυνατότητα αποτύπωσης της φωνής επάνω στον πηλό.Και
έτσι με αυτόν τον τρόπο "ηχογραφούσαν"  απόρρητα μηνύματα σε αγγεία και
τα στέλναν στις αποικίες  τους, όπου το εκεί ιερατείο τα "άκουγε" με
κάποιου είδους συσκευή(αρχαίος φωνόγραφoς;!!) και τα μετέφερε στους
κυβερνώντες.Όσο τρελή-αν και όχι παράξενη- ακούγεται όλη αυτή η ιστορία ,εντούτοις μεταδόθηκε σε πολλά ΜΜΕ της Ιαπωνίας και
δημοσιεύθηκε σε αρκετά ευρωπαϊκά περιοδικά έρευνας.Το μόνο σίγουρο
πάντως της υπόθεσης είναι ότι σε καμιά περίπτωση δεν είναι τρελοί οι
Ιάπωνες επιστήμονες, που όλο και κάτι παραπάνω θα ξέρουν.....

...και επειδή  εφευρέτης του φωνόγραφου δεν είναι σε καμιά περίπτωση ο Έντισον
όπως διδάσκει η επίσημη ιστορία ,και απλά όλοι αυτοί αντιγράφαν
συσκευες από προγενέστερους,οι οποίοι αντιγράφαν και αυτοί με την σειρά
τους  εφευρέσεις από προγενέστερους φτάνοντας έτσι για μια εφεύρεση
ακόμα και σε βάθος χιλιετιών(!!!)



Ηχογράφηση που χρονολογείται πριν τον φωνογράφο ακούγεται για πρώτη φορά
Ο φωναυτογράφος δημιουργούσε γραφικές απεικονίσεις του ήχου πάνω σε φύλλα καπνισμένου χαρτιού  

http://ephilologos.blogspot.gr/2010_07_01_archive.html
Πηγη , http://aromaellada.blogspot.gr/2012/11/blog-post_17.html#more


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
ΑθηναίοςDate: Παρασκευή, 25-ΙΑΝ-2013, 8:05 PM | Message # 5
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Κάτι παρόμοιο έλεγε και στα βιβλία του ο συγχωρεμένος Ανέστης Κεραμυδάς στα βιβλία του για την ομάδα Ε. Αν θυμάμαι καλά έγραφε ότι η ομάδα Έψιλονυπήρχε από τα αρχαία χρόνια. Οι ιερείς των αρχαίων ιερών κέντρων δημιουργούσαν τις ελληνικές αποικίες με καθορισμό των τόπων στους οποίους θα δημιουργούνταν και μετά αναλάμβαναν την εποπτεία των αποικιών και την καθοδήγηση  με συμβουλές και επικοινωνούσαν με αυτές μέσω κωδικοποιημένων μηνυμάτων πουζωγραφίζονταν ή χάρασσαν σε αγγεία (όπως στις παλιές πλάκες γραμμοφώνου), ώστε να είναι ακατανόητα για τους ξένους λαούς. Το έργο αυτό ανέλαβε ο αγγειοπλάστης και ζωγράφος Εξηκίας, ο οποίος υπέγραφε αυτά τα μηνύματα στα αγγεία με το όνομα της ομάδας (ΟΜΑΣ Ε). Τέτοια αγγεία υπάρχουν στο μουσείοτου Βερολίνου. Οι αντίθετοι με την θεωρία/ιστορία/μύθο/παραμύθι των Έψιλον, υποστηρίζουν πως απλώς η επιγραφή ΟΜΑΣ Ε ήταν η ονομασία του εργαστηρίου του Εξηκία.

Τώρα κατά πόσο οι Ιάπωνες διάβασαν τα βιβλία του Ανέστη Κεραμυδά, τα πίστεψαν και άρχισαν την έρευνα.... τί να πω!!! Δεν ξέρω. Εντυπωσιάζει πάντως το γεγονός του ταυτόσημου των "παραμυθιών" του Κεραμυδά με τις έρευνες των Ιαπώνων επιστημόνων!!!


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.


Message edited by Αθηναίος - Παρασκευή, 25-ΙΑΝ-2013, 8:06 PM
 
ΘνητοςDate: Παρασκευή, 25-ΙΑΝ-2013, 8:22 PM | Message # 6
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
Quote (Αθηναίος)
του ταυτόσημου των "παραμυθιών" του Κεραμυδά
Moυααα χαχαχαχαχ

Added (25-ΙΑΝ-2013, 8:22 PM)
---------------------------------------------
wink


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
margaritaDate: Παρασκευή, 25-ΙΑΝ-2013, 9:05 PM | Message # 7
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
φοβερό αν ισχύει !!!!

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
Forum » Γενική συζήτηση για ανθρώπους και γεγονότα » Αρχαιότητα » ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗΝ (ΤΟ ΓΛΩΣΣΟΠΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥ)
  • Page 1 of 1
  • 1
Search: