Παρασκευή, 03-ΜΑ-2024, 8:41 PM
Welcome Ξωτικό | RSS


[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Forum » Off Topic » Ιδέες » Ετοιμολογιες (!)
Ετοιμολογιες
ΘνητοςDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 1:18 AM | Message # 1
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
Σκεφτομουνα επειδη η Τροιζηνα και η Ελευσινα ειναι σε ευθεια βορρα νοτου και επειδη οπως εχουμε πει κι αλλου Ελευσινα = Ελευσις αναρωτιομουνα για την ετυμολογια του Τροιζηνα .
Να εχε σχεση με τριγμο ?
Και μετα λεω , "δεν ανοιγω ενα ποστ?"
cool
ΥΓ. Με τριγμους η ελευσις ?


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
aposperittisDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 1:47 AM | Message # 2
Ο βασιλιάς των μελών
Group: Administrators
Messages: 4719
Awards: 16
Reputation: 39
Status: Offline
Τροιζήνα

Στην Τροιζήνα, όπως διηγείται ο Παυσανίας, γεννήθηκε πρώτα ο Ώρος. Ο Παυσανίας λέει ότι το όνομα Ώρος ίσως είναι Αιγυπτιακό και όχι Ελληνικό. Αναφέρει ότι οι τοπικές παραδόσεις λένε ότι ο Ώρος βασίλεψε στον τόπο και πως από το όνομά του ονομάστηκε η χώρα Ωραία, και ο Άλπηθος, ο γιος του Ποσειδώνα και της Ληίδας, που ήταν κόρη του Ώρου και πήρε την εξουσία ύστερα από τον Ώρο, ονόμασε την χώρα αυτή Αλθηπία.

Ο Ώρος, ως γνωστό, είναι όνομα μιας από τις τρεις μεγαλύτερες Αιγυπτιακές θεότητες. Οι άλλες δύο είναι ο Όσιρις και η Ίσις. Ο Αιγύπτιος λοιπόν Ώρος ήρθε και βασίλεψε στην Τροιζήνα. Δεν πρέπει να ήρθε μόνος του, αλλά μάλλον επικεφαλής μιας μικρής ή μεγάλης ομάδας. Επίσης, στην Τροιζήνα υπήρχε και ναός της άλλης μεγάλης Αιγύπτιας θεότητας της Ίσιδας, καθώς και άγαλμα της θεάς αυτής. Για το λόγο αυτό υποστηρίχτηκε πως μάλλον οι πρώτοι κάτοικοι της περιοχής της Τροιζηνίας πρέπει να ήρθαν από την Αίγυπτο.

Ενίσχυση της άποψης αυτής είναι και τα μυστηριακά Τρίγωνα που σχηματίζουν οι τοποθεσίες που οι Αρχαίοι Τροιζήνιοι είχαν επιλέξει να κτίσουν τα κυριότερα ιερά τους. Έτσι ο Ναός της Απατουρίας Αθηνάς στη Σφαιρία βρισκόταν στην κορυφή ενός ισοσκελούς ορθογωνίου τριγώνου, ενώ στο ένα σκέλος του τριγώνου βρισκόταν ο Ναός του Ποσειδώνα στη Καλαυρία και στο άλλο σκέλος του τριγώνου βρισκόταν ο Ναός της Άρτεμης στην σημερινή Άρτιμο. Εντύπωση προκαλεί η μυστηριώδης γεωμετρική και γεωγραφική ακρίβεια του τριγώνου αυτού.

Κατά τις παραδόσεις πάντα των Τροιζηνίων και σύμφωνα με την περιγραφή του Παυσανία, μετά τον Άλθηπο βασίλεψε ο Σάρων. Ο Σάρων, που ήταν μανιακός κυνηγός, κυνηγώντας ένα ελάφι που του έφυγε, έπεσε μαζί του στη θάλασσα. Το ελάφι όμως κολυμπούσε και ξεμάκρυνε από τη στεριά, ενώ ο Σαρών, μη θέλοντας να το αφήσει να του ξεφύγει, βρέθηκε στην ανοιχτή θάλασσα όπου, εξαντλημένος και δαρμένος από τα κύματα, δεν μπόρεσε να βαστάξει και πνίγηκε. Από τότε ο κόλπος πήρε το όνομα του και λέγεται "Σαρωνικός Κόλπος."

Ποιοί βασίλεψαν ύστερα από τον Σάρωνα ως τα χρόνια του Υπέρητα και του Άνθη, των γιων του Ποσειδώνα και της Αλκυόνης, δεν ξέρουν οι Τροιζήνιοι. Κατά τις παραδόσεις λοιπόν των Τροιζηνίων αυτοί οι δύο έχτισαν τις πόλεις Υπέρεια και Άνθεια (Άνθεια πρέπει να ήταν η Καλαυρία). Ο Αέτιος όμως, γιος του Άνθη, που διαδέχτηκε τον πατέρα του και το θείο του, μετονόμασε τη μια από τις πόλεις αυτές, Ποσειδωνιάδα. Ποσειδωνιάδα λεγόταν τα πρώτα χρόνια η Τροιζήνα γιατί πολιούχος θεός της ήταν ο Ποσειδώνας. Τον καιρό εκείνο ήρθαν κοντά στον Αέτιο ο Τροιζήν και ο Πιτθεύς, οι γιοι του Πέλοπα. Οι Αχαιοί, (ο Πέλοπας φαίνεται ήταν αρχηγός τους) ήρθαν από τη Μικρά Ασία και τα νησιά της Ν.Α. Μεσογείου, πρώτα στη Δυτική Πελοπόννησο και ύστερα κατάκτησαν την Αργολίδα και τη Ναυπλία.

Όταν πέθανε ο Τροιζήν, ο Πιτθεύς μάζεψε τους κατοίκους από τις δύο πόλεις και τους έφερε στη σημερινή, και αφού ένωσε την Άνθεια και την Υπέρεια, ονόμασε την νέα πόλη Τροιζήνα, από το όνομα του αδερφού του.

Γιοι του Πιτθέα ήταν ο Ανάφλυστος και ο Σφήττος, που μετοίκησαν στην Αττική και ίδρυσαν τους Δήμους Σφηττό και Ανάφλυτο, ενώ ένας τρίτος Δήμος της Αττικής είχε πάρει το όνομά του από τον Πιτθέα (Δήμος Πιθάης). Εγγονός του Πιτθέα από την κόρη του Αίθρα είναι ο Θησέας, ο γιος του Αιγέα, του βασιλιά της Αθήνας.

Στα τελευταία Μυκηναϊκά χρόνια η Τροιζήνα αναφέρεται από τα ομηρικά έπη μαζί με την Επίδαυρο, την Ερμιόνη, την Αίγινα, την Ασίνη και το Άργος σαν τμήμα του κράτους του Διομήδη.


Καλύτερα να ανάψεις ένα κερί παρά να καταριέσαι το σκοτάδι!
 
ΘνητοςDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 1:56 AM | Message # 3
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
http://www.koutouzis.gr/ifestia+sismoi.htm

ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
margaritaDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 9:48 PM | Message # 4
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
ΤΡΟΙΖΗΝΑ -ΤΡΟΙ -ΖΗΝΑ
ΤΡΟΙΑ-ΖΗΝΑ
Δηλαδή ο ζευς δημιουργησε την τροια!!!!
τι λές?????


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΘνητοςDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 9:54 PM | Message # 5
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
ζηνα = Ζευς ?

Added (2012-03-22, 9:54 PM)
---------------------------------------------
ζωνη της Τροιας ?


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
aposperittisDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 10:00 PM | Message # 6
Ο βασιλιάς των μελών
Group: Administrators
Messages: 4719
Awards: 16
Reputation: 39
Status: Offline
«Ο Δίας νίκησε τον πατέρα του Κρόνο και τους Τιτάνες και γενικά επέδειξε μεγάλο ζήλο στο να τιμωρεί τους ασεβείς και τους πονηρούς, αλλά και στο να ευεργετεί τα πλήθη. Για όλα αυτά μετά τη μετάσταση του από τους ανθρώπους ονομάστηκε Ζην, διότι θεωρήθηκε αιτία του καλώς ζειν των ανθρώπων, ενώ εκείνοι που είχαν ευεργετηθεί του έκαναν την τιμή να το εγκαταστήσουν στον ουρανό και όλοι πρόθυμα τον αγόρευσαν θεό και κύριο του σύμπαντος κόσμου στον αιώνα το άπαντα….>>. (Διόδωρος Σικελιώτης, βίβλος 3, 61, 4-6)

Ο Διόδωρος, σχετικά με την επίγεια ζωή του Δία, αναφέρει ότι οι Κρήτες ισχυρίζονται τα εξής: «Τούτος ο θεός (ο Δίας), λοιπόν, ξεπέρασε όλους τους άλλους σε ανδρεία, σύνεση και δικαιοσύνη, αλλά και σ’ όλες τις υπόλοιπες αρετές, γι αυτό και παραλαμβάνοντας τη βασιλεία από τον Κρόνο, πρόσφερε πολλές και μεγάλες ευεργεσίες στους ανθρώπους. Διότι πρώτα απ όλα δίδαξε στους ανθρώπους την απονομή της δικαιοσύνης….. ο ίδιος γύρισε κι ολόκληρη σχεδόν την οικουμένη, σκοτώνοντας τους ληστές και τους ασεβείς και εισάγοντας την ισότητα και δημοκρατία. Καταρχήν, ο Δίας, αναμετρήθηκε και νίκησε τους Τιτάνες της γενέτειράς του Κρήτης, το Μύλινο και την παρέα του και στη Φρυγία τον Τυφώνα και τους δικούς του, μετά της Μακεδονίας, της Ιταλίας…. Για το Δία, λοιπόν, λένε πως όχι μόνο αφάνισε άρδην από τους ανθρώπους τους ασεβείς και πονηρούς, αλλά και πως απένειμε τιμές στους άριστους θεούς και των ηρώων ακόμη και των ανθρώπων. Από το μέγεθος της ευεργεσίας και την υπεροχή της δύναμης του, συμφώνησαν όλοι οι άνθρωποι να του παραχωρήσουν την αιώνια βασιλεία και την παραμονή στον Όλυμπο. Καθιερώθηκε, επίσης, να του προσφέρονται περισσότερες θυσίες απ΄ όλους τους άλλους τους θεούς, και, μετά τη μετάστασή του από τη γη στον ουρανό, είχε γεννηθεί στις ψυχές εκείνων που είχαν ευεργετηθεί από αυτόν η δίκαιη πίστη ότι εκείνος ήταν ο κύριος όλων όσων γίνονται στον ουρανό και εννοώ τις βροχές, τους κεραυνούς κι όλα τα παρόμοια. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, τον ονόμαζαν Ζήνα, επειδή οι άνθρωποι πιστεύουν πως εκείνος είναι το αίτιο του ζην («προσαγορευθήναι Ζήνα μεν από του δοκείν τοις ανθρώποις αίτιον είναι του ζην»), καθώς κάνει τους καρπούς να ωριμάζουν φτιάχνοντας τις κατάλληλες κλιματολογικές συνθήκες. Τον ονομάζουν, επίσης, πατέρα (λατινικά Jupiter) για τη φροντίδα και την εύνοια που δείχνει προς όλους τους ανθρώπους, αλλά και γιατί θεωρείται ως πρώτη αρχή του γένους των ανθρώπων, καθώς και ύπατο βασιλιά, από την αρχή της εξουσίας του, αλλά και Ευβουλέα και Πάνσοφο από τη σοφία που έχουν οι σωστές συμβουλές του……….>> (Διόδωρος Σικελιώτης, βίβλος 5, 71 - 72)

Άρα λοιπόν ΤΡΟΙΖΗΝΑ -ΤΡΟΙ -ΖΗΝΑ μας κάνει τριπλή ανάσταση? Τριπλό καλό Ζειν?


Καλύτερα να ανάψεις ένα κερί παρά να καταριέσαι το σκοτάδι!
 
margaritaDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 10:05 PM | Message # 7
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
η τροιζηνα πηρε το ονομά της απο τον τροιζήνα γιο του πέλωπα ο οποίος ηταν γιος του ταντάλου που ηταν γιος του δια ,ζευς ζηνα
αρα ο τροιζήνας ειναι εγγονος του δια

Added (2012-03-22, 10:04 PM)
---------------------------------------------
δεν λέγετε ζηνας?

Added (2012-03-22, 10:05 PM)
---------------------------------------------

Quote (aposperittis)
Για το λόγο αυτό, άλλωστε, τον ονόμαζαν Ζήνα,


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΘνητοςDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 10:08 PM | Message # 8
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
!
cool


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
margaritaDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 10:12 PM | Message # 9
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
wink

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΘνητοςDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 10:18 PM | Message # 10
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
Για το δεντρο- δεντρι - tree
Τι λετε ? κολαει ?
biggrin biggrin biggrin


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
margaritaDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 10:25 PM | Message # 11
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
κολάει

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΑθηναίοςDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 11:19 PM | Message # 12
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Για την ετυμολογία της λέξης Τροιζήνα δεν έχω κάτι να πω! Έχω όμως ένα ωραίο κειμενάκι για τους Τροιζήνιους:

Οι αρχαίοι είχαν την πλάκα τους

Η μη θεραπεία των Τροιζηνίων

Εμείς οι παλαιότεροι, ταλαιπωρημένοι από τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών, όπως γινόταν στις μέρες μας, δηλαδή γραμματική, συντακτικό, “τεχνολογία” και ουσία μηδέν (σ’ όλα τα γυμνασιακά μας χρόνια ζήτημα είναι αν κάναμε δέκα σελίδες Όμηρο και είκοσι Ξενοφώντα ή Ηρόδοτο) μισήσαμε εφόρου ζωής την αρχαία ελληνική γραμματεία γενικώς και τους Όμηρό, Θουκυδίδη, Ηρόδοτο, Ξενοφώντα, Λυσία, Δημοσθένη και λοιπούς, ειδικότερα, γιατί στο όνομά τους είχαμε τυραννιστεί. Ποτέ μας δεν υποπτευθήκαμε τους θησαυρούς, που κρύβονται στα βιβλία των μισητών αυτών προσώπων.

Οι περισσότεροι σχηματίσαμε τη γνώμη ότι οι αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς ήταν κάποιοι σκουριασμένοι δάσκαλοι, αγέλαστοι και σκουντούφληδες και η αρχαία Ελλάδα ένας πληκτικός τόπος γεμάτος ρητά και γενικές απόλυτες.
Στην πραγματικότητα ολόκληρη την αρχαία ελληνική γραμματεία τη διαπερνά και τη γεμίζει ένα ιλαρό φως. Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν άνθρωποι εύθυμοι και γλεντζέδες και χαίρονταν τη ζωή, σα γνήσια παιδιά της φύσης με την οποία ήταν στενά δεμένοι. Εκτιμούσαν πολύ τα αστεία, που τα θεωρούσαν ένδειξη πολιτισμού. Αυτό το μαρτυρεί και η ετυμολογία της ίδιας της λέξης. Το αστείο προέρχεται από το άστυ, την πόλη και δηλώνει ότι αστεία κάναν οι πολιτισμένοι κάτοικοι των πόλεων και όχι οι χωριάτες των αγρών που γιαυτό ήταν αγροίκοι. (Η διάκριση αυτή πέρασε και στη νέα ελληνική όπου έχουμε το χωρατό, το πολιτισμένο αστείο των κατοίκων της χώρας, δηλαδή της πόλης σε αντιπαράθεση με τη χωριατιά, των αγροίκων κατοίκων του χωριού).

Οι ευθυμότεροι χωρίς άλλο από τους αρχαίους Έλληνες ήταν οι γείτονές μας Τροιζήνιοι, που τους έλεγαν φιλογέλωτες, γιατί δεν σταματούσαν να χωρατεύουν και να αστειεύονται ακόμα και την ώρα των συνελεύσεων της Εκκλησίας του Δήμου. Και ναι μεν τα αστεία και τα πειράγματα προκαλούσαν άφθονα γέλια, εμπόδιζαν όμως την ομαλή λειτουργία των συνελεύσεων, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να παίρνουν αποφάσεις σε σοβαρά ζητήματα.

Τελικά καταφύγαν στο Μαντείο των Δελφών, μήπως ο Απόλλων τους βρει κάποια λύση. Η Πυθία τους συμβούλεψε πως τότε μόνο θα θεραπευθούν αν καταφέρουν να θυσιάσουν στον Ποσειδώνα έναν ταύρο, χωρίς καθ΄όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας και της θυσίας να γελάσει έστω και ένας από τους συμμετέχοντες.

Συμμορφώθηκαν με την εντολή του θεού αλλά καλού κακού κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών της θυσίας διώξαν από το χώρο όλα τα παιδιά, μήπως με τις αναπόφευκτες σκανταλιές τους δώσουν αφορμή στους μεγάλους να γελάσουν. Έτσι και έγινε αλλά την ώρα ακριβώς της θυσίας οι ιεροθύτες ανακάλυψαν έναν πιτσιρικά, που παρακολουθούσε κρυμμένος τη διαδικασία.
-- Φύγε από δω μικρέ, του βάλαν τις φωνές
-- Γιατί, φοβάστε μη σας φάω τον ταύρο;
απάντησε αυτός θαρρετά, προκαλώντας ακράτητα γέλια..

Όπως ήταν επόμενο η θυσία ματαιώθηκε, γιατί οι Τροιζήνιοι κατάλαβαν πως ο θεός ήθελε να τους δείξει ότι η περίπτωσή τους ήταν ανίατη.

Του Δημ. Γερμιώτη


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.


Message edited by Αθηναίος - Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 11:20 PM
 
margaritaDate: Πέμπτη, 22-ΜΑΡ-2012, 11:26 PM | Message # 13
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
ωραιότατο!!! ελπίζω να γελάνε ακόμα και να μήν τους εκοψε το γέλιο το πολιτικό μα σύστημα!!!!!1

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΘνητοςDate: Δευτέρα, 28-ΜΑ-2012, 11:29 PM | Message # 14
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
Η λεξη δαιμων - δαιμωνας , εχει καποια ετυμολογια ?
wacko


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
ΑθηναίοςDate: Τρίτη, 29-ΜΑ-2012, 0:30 AM | Message # 15
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Παράγεται από το ρήμα δαίω = μοιράζω στον καθένα την τύχη του
Λυσίας, επιτάφιος, 78, «ο δαίμων ο την ημητέραν μοίραν ειληχώς απαραίτητος»

Υπάρχει και η άλλη εκδοχή που δεν διαφέρει πολύ στην ουσία, δηλαδή από τη λέξη δαήμων = αυτός που τα ξέρει όλα, αυτός που ξέρει όλα όσα πρέπει να γίνουν!


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
Forum » Off Topic » Ιδέες » Ετοιμολογιες (!)
Search: