Σάββατο, 18-ΜΑ-2024, 10:26 AM
Welcome Ξωτικό | RSS


[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Forum » Ελληνική Μυθολογία-Ιστορία » Ιστορίες Ελληνικής μυθολογίας και όχι μόνο » Οδυσσέας
Οδυσσέας
aposperittisDate: Σάββατο, 03-ΔΕΚ-2011, 1:18 AM | Message # 1
Ο βασιλιάς των μελών
Group: Administrators
Messages: 4719
Awards: 16
Reputation: 39
Status: Offline
Ο Οδυσσέας, μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης,είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο άλλο έπος του Ομήρου, την Ιλιάδα. Είναι ευρέως γνωστός για την πονηριά και εφευρετικότητά του, και διάσημος για τα δέκα χρόνια που του πήρε η επιστροφή στο σπίτι του, μετά τον Τρωικό Πόλεμο όπως αλληγορικά του απέδωσε ο Όμηρος.

Ήταν γιος του Λαέρτη και της Αντίκλειας, σύζυγος της Πηνελόπης και πατέρας του Τηλεμάχου.
Το γενεαλογικό δέντρο του Οδυσσέα, ενός από τους καλύτερους υπαρχηγούς του Αγαμέμνονα και ήρωα που διακρίθηκε όσο λίγοι στην Ιλιάδα, παραμένει σκοτεινό και δυσνόητο. Ο πατέρας (ή πατριός) του Λαέρτη είναι ο Αρκέσιος, γιος του Κέφαλου (γνωστού ιδρυτή της Κεφαλλονιάς), και εγγονός του Αιόλου. Στην τραγωδία «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη ο μυθικός Σίσυφος αναφέρεται ως ο πατέρας του, ενώ πιστεύεται ότι απέκτησε και ένα γιο με την Κίρκη, τον Τηλέγονο.
Η Ιθάκη ήταν ένα από τα πολλά νησιά που περιλαμβάνονταν στο βασίλειο του Οδυσσέα, μεταξύ των Ιόνιων νήσων της Αρχαίας Ελλάδας. Το βασίλειό του φαίνεται πως είχε και ένα μικρό προπύργιο στην ηπειρωτική Ελλάδα, κοντά στον ποταμό Αχελώο. Τα ακριβή στοιχεία και όρια του βασιλείου δεν είναι γνωστά, καθώς οι πληροφορίες που παρέχει ο Όμηρος είναι ασαφείς.

Το όνομά Οδυσσέας έχει αρκετές εκδοχές: Ολυσσεύς, Ουλιξεύς, Ουλίξης, στα Λατινικά είναι γνωστός ως Ulysses ενώ στη Ρωμαϊκή μυθολογία έχει το όνομα Ulixes.
Το όνομα «Οδυσσεύς», που προέρχεται από το ρήμα «οδύσσομαι» (οργίζομαι, μισώ κάποιον) και σημαίνει εξοργισμένος, αλλά και ο μισούμενος από τους θεούς, αυτός που έδωσε αφορμές δυσαρέσκειας, πιστεύεται ότι του το έδωσε ο παππούς του (από την πλευρά της μητέρας του), ο Αυτόλυκος. Αυτή η εκδοχή στηρίζεται στο γεγονός ότι ο Οδυσσέας μισεί τους Θεούς και οι Θεοί μισούν τον Οδυσσέα.
Σύμφωνα με τον Όμηρο το όνομα σημαίνει «γιος της πέτρας», αλλά πιο πιθανό είναι να συγγενεύει ετυμολογικά με την λέξη «οδηγός». Μπορεί επίσης να σημαίνει «πόνος» με την έννοια «αυτός που προκαλεί και αισθάνεται πόνο». Ο Οδυσσέας εξάλλου αισθάνεται έναν διαρκή πόνο πνευματικό ή/και σωματικό - προκαλεί δηλαδή πόνο σε κάποιον άλλο και παράλληλα κάποιος άλλος σ΄αυτόν.
Στον Οδυσσέα αποδίδεται μερικές φορές και το πατρωνυμικό ουσιαστικό Λαερτιάδης, δηλαδή «γιος του Λαέρτη».

Νεανικά χρόνια
Λίγα είναι γνωστά για τα παιδικά και εφηβικά χρόνια του Οδυσσέα. Από τις λιγοστές αναφορές στην Οδύσσεια μαθαίνουμε για το κυνήγι του κάπρου στο σπίτι του Αυτόλυκου, στον Παρνασσό. Σε αυτό το κυνήγι ο Οδυσσέας τραυματίστηκε και απέκτησε μια ουλή πάνω από το γόνατο (σημάδι που ήταν αρκετό για να τον αναγνωρίσει η υπηρέτρια του, Ευρύκλεια, όταν επέστρεψε στην Ιθάκη). Σε άλλο σημείο μαθαίνουμε για το ταξίδι του στη Μεσσήνη (?) και την γνωριμία του με τον Ίφιτο, γιο του Ευρυκλέα, που του χάρισε το βαρύ τόξο με το οποίο φόνευσε αργότερα τους μνηστήρες.

Ελένη και Πηνελόπη
Ο Οδυσσέας ήταν ένας από τους υποψήφιους μνηστήρες της Ελένης, κόρης του Τυνδάρεω. Ο Τυνδάρεως όμως, φοβούμενος ότι θα προσβάλει τους ισχυρούς και διάσημους μνηστήρες που είχαν συγκεντρωθεί, καθυστερούσε την διαδικασία επιλογής. Τότε ο Οδυσσέας, που είχε υποσχεθεί να λύσει το πρόβλημα, πρότεινε όλοι οι μνηστήρες να ορκιστούν ότι θα υποστηρίζουν και θα βοηθάνε όποιον διάλεγε η Ελένη για σύζυγό της. Οι μνηστήρες, μεταξύ των οποίων και ο Οδυσσέας, πήραν τον όρκο και έτσι η Ελένη διάλεξε τον Μενέλαο, τον πιο ισχυρό από αυτούς.
Δύο εκδοχές υπάρχουν για το γάμο του Οδυσσέα με την Πηνελόπη. Η πρώτη εκδοχή, που περιγράφει και ο Όμηρος, θέλει τον Οδυσσέα να νικά τους αντίζηλούς του σε αγώνα δρόμου που είχε προκηρύξει ο Ικάριος, πατέρας της Πηνελόπης. Σύμφωνα με την δεύτερη εκδοχή, ο Οδυσσέας για την βοήθεια που προσέφερε στον Τυνδάρεω στο γάμο της Ελένης, πήρε ως αντάλλαγμα την κόρη του αδερφού του, Ικαρίου.

Επιστράτευση
Όταν η Ελένη απήχθη από τον Πάρη της Τροίας (γεγονός που προκάλεσε τον Τρωικό πόλεμο), οι μνηστήρες κλήθηκαν να τιμήσουν τον όρκο τους και να βοηθήσουν τον Μενέλαο να πάρει πίσω την Ελένη. Σύμφωνα με τον Όμηρο, ο Οδυσσέας γνώριζε από χρησμό ότι θα επέστρεφε μετά από 20 χρόνια και γι' αυτό δεν ήθελε να συμμετάσχει στην εκστρατεία. Για να απαλλαγεί από την επιστράτευση παρίστανε τον τρελό, η απάτη του όμως έγινε αντιληπτή και αποκαλύφθηκε από τον Παλαμήδη και έκτοτε ο Οδυσσέας αφιερώθηκε στην επιτυχία της εκστρατείας. Κατ' άλλους, ο αδερφός του Μενέλαου, Αγαμέμνων, επισκέφτηκε τον Οδυσσέα στην Ιθάκη και έπειτα από μεγάλο κόπο τον έπεισε να συμμετάσχει στην Τρωική εκστρατεία.

Με τον Οδυσσέα πλέον μέλος του εκστρατευτικού σώματος, ο Αγαμέμνων στράφηκε προς τον Αχιλλέα (που δεν ήταν μνηστήρας της Ελένης), επειδή είχε ειπωθεί ότι η Τροία δεν θα έπεφτε χωρίς αυτόν. Ο Οδυσσέας στάλθηκε στη Σκύρο, στην Αυλή του Λυκομήδη, για να εξασφαλίσει την συμμετοχή του Αχιλλέα. Η μητέρα όμως του Αχιλλέα, η Θεά Θέτις, τον συμβούλευσε να ντυθεί με γυναικεία ρούχα και να κρυφτεί ανάμεσα στις γυναίκες της αυλής, ώστε να μην υποχρεωθεί να συμμετάσχει στον πόλεμο. Η Θέτις οδηγήθηκε σε αυτήν την πράξη από την προφητεία που έλεγε ότι ο γιος της είτε θα ζούσε μια μακρά και ανιαρή ζωή είτε θα πέθαινε νέος επιτυγχάνοντας αιώνια δόξα, και φοβόταν τις συνέπειες αν έφευγε για την Τρωική εκστρατεία. Ο Οδυσσέας αδυνατώντας να εντοπίσει τον Αχιλλέα ζήτησε, πριν επιστρέψει, να του επιτραπεί να κάνει δώρα στις γυναίκες της αυλής. Έβγαλε κάποια χρυσαφικά καθώς επίσης και ένα σπαθί, ένα κοντάρι και μια ασπίδα. Όλες οι γυναίκες ενδιαφέρθηκαν για τα κοσμήματα εκτός από μια, της οποίας το ενδιαφέρον τράβηξε ο στρατιωτικός εξοπλισμός. Ο Οδυσσέας υποψιάστηκε την απάτη και σήμανε μια πολεμική σάλπιγγα, με το άκουσμα της οποίας η «γυναίκα» ενστικτωδώς άρπαξε τα όπλα. «Αυτή» τελικά αποδείχθηκε πως ήταν ο Αχιλλέας και έτσι ο Οδυσσέας με την πονηριά του κατάφερε να τον ανακαλύψει. Τότε η Θέτις επέτρεψε στον Αχιλλέα να πολεμήσει, αφού πρώτα του έδωσε την πανοπλία του πατέρα του, του Πηλέα, που είχε σφυρηλατηθεί από τον ίδιο τον Θεό Ήφαιστο, για να τον προστατεύει στη μάχη.
Λίγο πριν ξεκινήσει ουσιαστικά ο πόλεμος, ο Οδυσσέας μαζί με τον Μενέλαο σχημάτισαν μια διπλωματική αποστολή με σκοπό να φέρουν πίσω την Ελένη ειρηνικά. Και ενώ τα επιχειρήματα του Μενέλαου ήταν συναισθηματικά και μη πειστικά, ο Οδυσσέας παραλίγο να πείσει την τρωική γερουσία να επιστρέψουν την Ελένη, αλλά τελικά απέτυχε.
Κατά τη διάρκεια του πολέμου

Ο Οδυσσέας ήταν από τους βασικούς Αχαιούς ήρωες στον Τρωικό Πόλεμο. Οι άλλοι ήταν ο «θεϊκός» Αχιλλέας, ο «αρχοντικός» Αγαμέμνων, ο Μενέλαος, ο σοφός Νέστωρ, ο Αίας ο Τελαμώνιος και ο Διομήδης.

Στην Ιλιάδα ο Οδυσσέας παρουσιάζεται από τον όμηρο ως ένας ανδρείος πολεμιστής, συνετός βασιλιάς και πολυμήχανος αρχηγός. Η άποψή του πάνω σε πολλά θέματα υιοθετείται από τους άλλους αρχηγούς καθώς όλοι τον σέβονταν. Εξάλλου η τριάδα Νέστωρ, Οδυσσέας και Ιδομενέας αναγνωρίζονταν ως οι πιο αξιόπιστοι σύμβουλοι. Κατά την διάρκεια του πολέμου ο Οδυσσέας αναδεικνύεται σε συμφιλιωτική και ενωτική δύναμη μεταξύ των Ελλήνων. Προσπαθεί να συμφιλιώσει τον Αχιλλέα με τον Αγαμέμνων, μετά την διαμάχη για την Βρισηίδα, και μεταπείθει τον Αγαμέμνων όταν απογοητευμένος από τις στρατιωτικές ήττες σκέφτεται να εγκαταλείψει την Τροία. Καταφέρνει ακόμη να συγκρατήσει τον μαινόμενο Αχιλλέα όταν μετά τον θάνατο του Πατρόκλου θέλει να επιτεθεί στους Τρώες άμεσα και απροετοίμαστα.
Η γενναιότητα και η πολεμική του ικανότητα εξυμνούνται πολλές φορές από τον Όμηρο στην Ιλιάδα, πιο πολύ όμως στις νυχτερινές του εκστρατείες. Με τον Διομήδη κατάφεραν να εισχωρήσουν στην Τροία και να κλέψουν το παλλάδιο, ενώ σε άλλο χρονικό σημείο πήγαν στο στρατόπεδο των Θρακών, σκότωσαν πολλούς από αυτούς στον ύπνο τους και έκλεψαν τα άλογα του βασιλιά τους. Κατά τους νεκρικούς αγώνες προς τιμή του Πάτροκλου κατάφερε με την βοήθεια της Αθηνάς να νικήσει στον αγώνα δρόμου. Στη συνέχεια νίκησε τον Αίαντα τον Τελαμώνιο (στους νεκρικούς αγώνες προς τιμή του Αχιλλέα) κερδίζοντας την πανοπλία του νεκρού Αχιλλέα και προκαλώντας την αυτοκτονία του Αίαντα με το σπαθί που του είχε χαρίσει ο Έκτορας.


Καλύτερα να ανάψεις ένα κερί παρά να καταριέσαι το σκοτάδι!
 
aposperittisDate: Σάββατο, 03-ΔΕΚ-2011, 1:18 AM | Message # 2
Ο βασιλιάς των μελών
Group: Administrators
Messages: 4719
Awards: 16
Reputation: 39
Status: Offline
Η πιο καταλυτική συνεισφορά του Οδυσσέα στο Τρωικό Πόλεμο όμως ήταν έμπνευση του Δούρειου Ίππου. Το ξύλινο αυτό κατασκεύασμα, δείγμα στρατηγικής ευφυίας, κατασκευάστηκε από τον Eπειό σύμφωνα με τις οδηγίες του Οδυσσέα. Όταν ολοκληρώθηκε, ο Οδυσσέας οδήγησε στο εσωτερικό του Ίππου δεκάδες Αχαιούς και περίμεναν καρτερικά τους «θριαμβευτές» Τρώες. Οι Τρώες, αφού πίστεψαν ότι οι Αχαιοί εγκατέλειψαν της ακτές της Τροίας και τους άφησαν ως δώρο τον Δούρειο Ίππο, τον οδήγησαν στο εσωτερικό της πόλης και άρχισαν ξέφρενα γλέντια. Με το πέσιμο της νύχτας όμως, οι κρυμμένοι στο εσωτερικό του Ίππου Αχαιοί, εξόρμησαν και κατάφεραν να καταλάβουν την απροστάτευτη πόλη σχετικά εύκολα. Αυτό σήμανε και το τέλος του Τρωικού Πολέμου.

Όταν η πόλη της Τροίας κυριεύθηκε από τους Αχαιούς, μετά από δεκάχρονο πόλεμο, πολλοί από τους νικητές προέβησαν σε ακρότητες. Σκότωσαν πολλούς αμάχους, γυναίκες και παιδιά, αλλά και αιχμάλωτους στρατιώτες. Σκότωσαν ακόμη και αυτούς που ζητούσαν άσυλο μέσα στους ιερούς ναούς των Θεών. Οι λιγοστοί επιζώντες, γυναίκες επί το πλείστον, μεταφέρθηκαν στα καράβια για να χρησιμοποιηθούν ως σκλάβες μετά την επιστροφή στην πατρίδα του καθενός. Στο τέλος της Ιλιάδας αναφέρεται η ολοκληρωτική λεηλασία, καταστροφή και ισοπέδωση της πόλης, δεν άφησαν όρθιους ούτε τους ιερούς ναούς των θεών.

Μετά την λήξη του πολέμου, ο Οδυσσέας, όπως όλοι, πήρε το δρόμο της επιστροφής για την Ιθάκη. Για τις προσβολές κατά των Θεών όμως που διέπραξε στην Τροία (ύβρις) επήλθε η τιμωρία του (νέμεσις), δεκάχρονη περιπλάνηση πριν φτάσει στην Ιθάκη. Αρχικά, για τον Οδυσσέα, οι Θεοί δεν είχαν αποφασίσει για μια τόσο μεγάλη τιμωρία αλλά όταν ο Οδυσσέας τύφλωσε τον Πολύφημο, εξόργισε τον Ποσειδώνα, ο οποίος ορκίστηκε να μην τον αφήσει ποτέ να επιστρέψει στην Ιθάκη. Όλες οι περιπέτειες και περιπλανήσεις περιγράφονται λεπτομερώς από τον Όμηρο στην Οδύσσεια.
Ξεκινώντας από την Τροία ο Οδυσσέας είχε στην διάθεσή του 12 καράβια, μέσα στα οποία επέβαιναν οι Ιθακήσιοι συμπολεμιστές του. Οι περιπλανήσεις τους αρχίζουν με την πλεύση και την μάχη στην χώρα των Κικόνων, την περιπέτεια στη χώρα των Λωτοφάγων και στην συνέχεια στη χώρα των Κυκλώπων, όπου παγιδεύτηκαν στη σπηλιά του Πολύφημου και ο Οδυσσέας τον τύφλωσε, επισύροντας το μένος του Ποσειδώνα. Έπειτα έφτασαν στο νησί του Αιόλου, όπου ο ομώνυμος Θεός του παρέδωσε έναν ασκό που περιείχε όλους τους ανέμους εκτός από τους ευνοϊκούς, για να επιστρέψει αμέσως στην Ιθάκη. Πλησιάζοντας όμως στην Ιθάκη, οι σύντροφοι του Οδυσσέα ανοίγουν τον ασκό, προκαλώντας καταιγίδα που καταστρέφει 11 καράβια και παρασέρνει αυτό του Οδυσσέα μέχρι το νησί των Λαιστρυγόνων. Από εκεί πάνε στο νησί της Κίρκης, μια μάγισσα που μεταμόρφωσε πολλούς από το πλήρωμα σε ζώα. Ένα χρόνο αργότερα, και αφού έχει κατέβει στον Άδη για να συναντήσει τον Τειρεσία, φεύγοντας από το νησί της Κίρκης, περνάνε από το στενό των Σειρήνων, το στενό της Σκύλας και της Χάρυβδης και φτάνουν αποδεκατισμένοι στον νησί του Θεού Ήλιου.

Στο νησί του Ήλιου, οι εναπομείναντες σύντροφοί του βρίσκουν το θάνατο και αυτός παρασυρόμενος από τα κύματα φτάνει μόνος του στο νησί της Καλυψούς. Με την Καλυψώ μένει για 7 χρόνια πριν αποχωρίσει με μια σχεδία και, μετά την τρικυμία που προκαλεί ο Ποσειδώνας, καταλήγει στο νησί των Φαιάκων. Εκεί περιμαζεύεται από την Ναυσικά και βρίσκει καταφύγιο στην Αυλή του βασιλιά Αλκίνοου, όπου τελικά αποκαλύπτει την πραγματική του ταυτότητα και συγκινεί όλους με την αφήγηση των περιπλανήσεων του (σημείο όπου ξεκινάει η Οδύσσεια). Με την βοήθεια του Αλκίνοου και έπειτα από νέα τρικυμία ο Οδυσσέας καταφέρνει τελικά, μετά από 10 χρόνια, να φτάσει στην Ιθάκη.
Στην επιστροφή αναγκάζεται αρχικά να κρυφθεί (αφού ήταν μόνος του) πριν τελικά εξοντώσει με τη βοήθεια του Τηλέμαχου και του Εύμαιου τους 40 μνηστήρες, δηλαδή αριστοκρατικούς γόνους του βασιλείου του, που θεωρώντας πως είναι νεκρός πολιορκούσαν επί 10 χρόνια την πιστή βασίλισσα Πηνελόπη, με κύριο σκοπό να καταλάβει κάποιος από αυτούς τον άδειο (όπως πίστευαν) θρόνο του Οδυσσέα.
Τελικά εξόντωσε και τις βασιλικές παλλακίδες που τον πρόδωσαν όλο αυτό το διάστημα.

Οδυσσέας και Ναυσικά.
Κατά καιρούς, πολλοί συγγραφείς εμπνεύστηκαν από την ιστορία του Οδυσσέα και την τροποποίησαν λιγότερο ή περισσότερο. Οι κλασικοί Έλληνες συγγραφείς που ασχολήθηκαν με τον Οδυσσέα (Ευριπίδης, Πίνδαρος και Σοφοκλής) τον σέβονταν για την πονηριά και την εξυπνάδα του και τον παρουσίαζαν ως ένα τίμιο πολεμιστή και βασιλιά. Οι Ρωμαίοι συγγραφείς ήταν διχασμένοι, καθώς κάποιοι τον κατέκριναν (Βιργίλιος, Στάτιος) και κάποιοι τον τιμούσαν (Οράτιος, Οβίδιος). Ακόμη πιο μεταγενέστεροι συγγραφείς που ασχολήθηκαν μαζί του είναι οι Καλντερόν, Δάντης, Τζοβάνι Πάσκολι, Τένισον, Νίκος Καζαντζάκης και Τζέιμς Τζόις.

Κατά κανόνα, στα μετά-ομηρικά έπη ο Οδυσσέας παρουσιάζεται ως ένας δολοπλόκος χαρακτήρας που δεν έχει αρετές και ηθικούς φραγμούς. Στο έργο «Κύπρια έπη» αναφέρεται ότι παρίστανε τον τρελό, οργώνοντας και σπέρνοντας τα χωράφια του με αλάτι αντί για σπόρους, με σκοπό να μη λάβει μέρος στην εκστρατεία. Όταν μάλιστα ο Παλαμήδης αποκάλυψε την αλήθεια αναγκάζοντάς τον να εκστρατεύσει, ο Οδυσσέας τον σκότωσε με την βοήθεια του Διομήδη. Στη «Μικρή Ιλιάδα» πάλι, ο Οδυσσέας προσπαθεί χωρίς αποτέλεσμα να δολοφονήσει τον Διομήδη για να οικειοποιηθεί τη δόξα από την κλοπή του παλλαδίου, ενώ αργότερα σκοτώνει και τον μικρό γιο του Έκτορα, Αστυάνακτα. Λέγεται ακόμη ότι ο Οδυσσέας ήταν αυτός που σχεδίασε τον ερχομό της Ιφιγένειας, με το πρόσχημα ότι θα παντρευτεί τον Αχιλλέα, για να θυσιαστεί επειδή δεν είχαν ούριο άνεμο.


Καλύτερα να ανάψεις ένα κερί παρά να καταριέσαι το σκοτάδι!
 
ΘνητοςDate: Δευτέρα, 03-ΔΕΚ-2012, 3:54 PM | Message # 3
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
Quote (aposperittis)
ο Αίας ο Τελαμώνιος

O Αγαπημενος μου !

Added (2012-12-03, 3:54 PM)
---------------------------------------------
ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ!!ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΤΟ ΕΚΡΥΨΑΝ!!!

http://ellas2012.blogspot.gr/2012/12/blog-post_5387.html


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
ΑθηναίοςDate: Δευτέρα, 03-ΔΕΚ-2012, 9:33 PM | Message # 4
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Πολύ καλό βιβλίο το "Οίνωψ Πόντος"

Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
margaritaDate: Πέμπτη, 06-ΔΕΚ-2012, 9:37 PM | Message # 5
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
Quote (aposperittis)
Τηλέμαχου και του Εύμαιου

ΤΗΛΕ -ΜΑΧΟΣ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΜΑΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΑ
ΕΥ-ΜΑΙΟΣ ΑΡΙΣΤΟς ΣΤΗΝ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ????


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΑθηναίοςDate: Πέμπτη, 06-ΔΕΚ-2012, 10:49 PM | Message # 6
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Quote (margarita)
ΕΥ-ΜΑΙΟΣ ΑΡΙΣΤΟς ΣΤΗΝ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ????

Ήταν ο έμπιστος αρχιβοσκός (αδόκιμος όρος αλλά παραστατικός) του Οδυσσέα και σήμαινε "αυτός που ξεγεννούσε καλά (τα ζώα)! surprised


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
margaritaDate: Πέμπτη, 06-ΔΕΚ-2012, 11:34 PM | Message # 7
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
και εγω αυτο είπα με αλλα λόγια !!!!! biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΘνητοςDate: Τετάρτη, 26-ΜΑΡ-2014, 10:48 AM | Message # 8
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
Ανακαλύφθηκε ο τάφος του Βασιλιά Οδυσσέα!!! Απίστευτο αρχαιολογικό εύρημα από ερευνητές!!!Δημοσιεύθηκε: 23/03/2014 19:07 MakelarisaComments: 25

Πόρος, Νησί της Κεφαλονιάς, Ελλάδα. Ο τάφος του Οδυσσέα βρέθηκε και η τοποθεσία της θρυλικής πρωτεύουσας
της Ιθάκης ανακαλύφθηκε εδώ σε αυτό το μεγάλο νησί που βρίσκεται κατά
μήκος ενός καναλιού ενός μιλίου από το ξερό νησάκι το οποίο οι σύγχρονοι
χάρτες αποκαλούν Ιθάκη.Αυτό θα μπορούσε να είναι οι πιο σημαντική αρχαιολογική ανακάλυψη των τελευταίων 40 ετών, ένα εύρημα το οποίο θα ήταν ισάξιο με την ανακάλυψη
της Τροίας από τον Γερμανό αρχαιολόγο Heinrich Schliemann τον 19ο
αιώνα. Αλλά ιδιόμορφοι άνθρωποι και η πολιτική αναμίχθηκαν σε αυτή την
ανακάλυψη και καθυστέρησαν για αρκετά χρόνια την διαδικασία της
γνωστοποίησης της στον κόσμο.Επίσης οι επισκέπτες της Κεφαλονιάς, ένα νησί το οποίο μοιάζει με χταπόδι στη δυτική ακτή της Ελλάδας, μπορούν να δουν τις αποδείξεις
χωρίς κανένα κόστος. Η ανακάλυψη αυτού του τάφου που κατά πάσα
πιθανότητα ανήκει στον Οδυσσέα, αποκαλύπτει πως ο άνθρωπος που είναι
γνωστός σε πολλές Αγγλικές μεταφράσεις του Ομήρου σαν Ulysses δεν είναι
ήταν ένα μυθικό αλλά ένα πραγματικό πρόσωπο. Επιπλέον εδάφια από την
ίδια την Οδύσσεια αποκαλύπτουν πως η σύγχρονη Ιθάκη και η πρωτεύουσα της
το Βαθύ πιθανόν δεν ήταν η πόλη και το νησί που περιέγραψε ο Όμηρος.Μάλλον, αυτό το μικρό χωριό του Πόρου στη νοτιοανατολική ακτή της Κεφαλονιάς, τώρα καταλαμβάνει μέρος της τοποθεσίας η οποία φαίνεται να
ήταν μια πολύ μεγαλύτερη πόλη η οποία ήταν η πρωτεύουσα του
πολυνησιωτικού βασιλείου που κυβερνούσε ο Οδυσσέας και ο πατέρας του ο
Λαέρτης. Οι αρχαιολόγοι εδώ και πολύ καιρό ψάχνουν για αποδείξεις του
Οδυσσέα στη σύγχρονη Ιθάκη αλλά ποτέ δεν βρέθηκε κάποιο σημαντικό εύρημα
από την εποχή του Χαλκού. Αυτό έχει οδηγήσει τους ερευνητές να
υποθέσουν πως η γεωγραφία του νησιού που αναφέρει ο Όμηρος είναι μια
ξεκάθαρη φανταστική δημιουργία.Αλλά δύο κομμάτια σύγχρονων αποδείξεων μας λένε πως οι αρχαιολόγοι ψάχνουν σε λάθος μέρος. Το 1991, ένας τάφος του τύπου που συνήθιζαν οι
αρχαίοι Έλληνες να θάβουν βασιλιάδες βρέθηκε κοντά στο μικρό χωριουδάκι
Τζανάτα στους λόφους έξω από τον Πόρο. Είναι ο μεγαλύτερος τάφος της
Βορειοδυτικής Ελλάδας με υπολείμματα τουλάχιστον 72 ατόμων που βρέθηκαν
στις κόγχες του.Ένα συγκεκριμένο εύρημα είναι αποκαλυπτικό. Στο Κεφάλαιο ΧΙΧ της Οδύσσειας ο νεοαφιχθείς και μεταμφιεσμένος Οδυσσέας λέει στη γυναίκα του
(η οποία ίσως και να είχε καταλάβει σε ποιον μιλούσε, ο Όμηρος
εσκεμμένα δεν μας το ξεκαθαρίζει) ότι συνάντησε τον Οδυσσέα πριν πολλά
χρόνια στο νησί της Κρήτης. Περιγράφει λεπτομερώς μία χρυσή πόρπη την
οποία ο βασιλιάς φορούσε σε εκείνη τη περίπτωση. Μία χρυσή πόρπη η οποία
έχει την ίδια ακριβώς περιγραφή βρίσκεται στο αρχαιολογικό μουσείο του
Αργοστολίου, την πρωτεύουσα του νησιού, 30 μίλια από τον Πόρο. Άλλα
χρυσά κοσμήματα και σφραγίδες σκαλισμένες σε πολύτιμες πέτρες βρέθηκαν
στην ανασκαφή του τάφου αποδεικνύοντας ότι ο τάφος έξω από τον Πόρο
χρησιμοποιούνταν για να θάβονται βασιλιάδες.Έλληνες αρχαιολόγοι επίσης βρήκαν τμήματα από τα τείχη της αρχαίας πόλης τα εκτείνονταν για μίλια μέσα από τους λόφους, γύρω από τον Πόρο.
Αυτά περικύκλωναν και τη πόλη αλλά και έναν απόκρημνο γειτονικό λόφο ο
οποίος μάλλον εξυπηρετούσε σαν ακρόπολη όπως συνηθιζόταν στις
περισσότερες από τις μεγαλύτερες Ελληνικές αρχαίες πόλεις. Οι πέτρες που
αποτελούν το τείχος χρονολογούνται γύρω στο 1300 π.Χ. μία ημερομηνία
που ταιριάζει με τα γεγονότα που περιγράφονται στην Ιλιάδα και την
Οδύσσεια. Επίσης η βασιλική πρωτεύουσα της Ιθάκης ήταν μια πόλη πολύ
μεγαλύτερη από τον Πόρο ή οποιαδήποτε άλλη πόλη στην Κεφαλονιά ή στην
Ιθάκη.Θα χρειαζόταν μια μεγάλη πηγή νερού. Δεν υπάρχει καμία τέτοια πηγή στη σύγχρονη Ιθάκη, αντιθέτως υπάρχουν ρέματα κοντά στο Πόρο όπου
υπάρχει επίσης και μια μικρή τεχνητή λίμνη. Αυτή η περιοχή έχει το
απαιτούμενο νερό. Το νησί που σήμερα λέγεται Ιθάκη δεν έχει. Επίσης ο
Όμηρος περιγράφει δύο μεγάλα ορόσημα κοντά στην αρχαία Ιθάκη. Λέει πως
βρισκόταν κάτω από ένα εντυπωσιακό βουνό «το πυκνόφυτο βουνό Νέριτον»,
το οποίο φαίνεται από την «σκούρη σαν κρασί θάλασσα» από πολλά μίλα
μακριά. Αυτή η περιγραφή ταιριάζει με το βουνό Αίνος που βρίσκεται πάνω
από τον Πόρο, την ψηλότερη κορυφή των Ιονίων νήσων. Ο Όμηρος επίσης
περιγράφει τη θρυλική σπηλιά των νυμφών η οποία βρίσκεται μία ή δύο
μέρες περπάτημα από την πόλη της Ιθάκης. Μία μεγάλη σκοτεινή σπηλιά με
μεγάλους σταλακτίτες και βαθυγάλανο νερό ταιριάζει με την περιγραφή του
Ομήρου.Η σπηλιά αυτή σήμερα αποτελεί πόλο έλξης για τους τουρίστες και βρίσκεται 15 μίλια βορειοδυτικά του Πόρου. Γιατί όλα αυτά δεν έχουν
αναφερθεί πρωτύτερα; Λόγω τοπικής πολιτικής και τοπικής οικονομίας. Ο
πιο δραστήριος υποστηρικτής της άποψης ότι ο Πόρος είναι η ομηρική Ιθάκη
είναι ο τωρινός δήμαρχος και παλαιότερα νομάρχης της Νομαρχία που
περιλαμβάνει την Ιθάκη και την Κεφαλονιά.Ο Γεράσιμος Μεταξάς, συγγραφέας και ερασιτέχνης αρχαιολόγος ο οποίος με χαρά δείχνει τα υπολείμματα της αρχαίας πόλης και τα ενδότερα του
τάφου νικήθηκε στην προσπάθεια του για επανεκλογή σαν νομάρχης όταν
άρχισε να προωθεί την ιδέα Πόρος – Ιθάκη σε διάφορα περιοδικά και
εφημερίδες. Γιατί; Εάν ο Πόρος ήταν η Ιθάκη ποιος θα πήγαινε στο γυμνό
νησί που τώρα χρησιμοποιεί αυτό το όνομα; Και αν ο μικρός Πόρος γινόταν
ένας τεράστιος πόλος έλξης τουριστών και τα κρουαζιερόπλοια πλημμύριζαν
τη περιοχή, τι θα συνέβαινε στο λιμάνι του Αργοστολίου που τώρα είναι το
εμπορικό κέντρο της Κεφαλονιάς; Σαν αποτέλεσμα ολόκληρο το εύρημα δεν
αναφέρθηκε ποτέ στον ξένο τύπο.Και σαν επακόλουθο τα μεγάλα παγκόσμια ΜΜΕ έδειξαν μικρό ή ελάχιστο ενδιαφέρον για την ιστορία αυτή. Αλλά για τους εραστές των Ομηρικών επών
δεν υπάρχει πιο συγκινητικό μέρος από τη Κεφαλονιά.paranormap.net


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
margaritaDate: Τετάρτη, 26-ΜΑΡ-2014, 7:45 PM | Message # 9
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
μπράβο θνητέ !!!!

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
xrysanthiDate: Παρασκευή, 28-ΜΑΡ-2014, 9:27 PM | Message # 10
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 2422
Awards: 1
Reputation: 6
Status: Offline
πολύ καλό μπράβο Θνητέ
>:)


Η διαδρομη που ξεκινησες, μακρινη και μοναχική....
Λένε ομως οτι εκει που πας εχουν παει και αλλοι οποτε θα βρεις γνωστους.....
Καλό ταξίδι.
 
ΘνητοςDate: Δευτέρα, 31-ΑΥΓ-2015, 9:54 PM | Message # 11
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
Μαλιστα !
Ενδιαφερον


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
petroszafeirouDate: Δευτέρα, 31-ΑΥΓ-2015, 9:54 PM | Message # 12
Ενεργό μέλος
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 123
Awards: 0
Reputation: 0
Status: Offline
της κολασεως δηλαδη
βρε την πηνελοπη την έρμη
 
xrysanthiDate: Τρίτη, 01-ΣΕΠ-2015, 10:06 PM | Message # 13
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 2422
Awards: 1
Reputation: 6
Status: Offline
Quote margarita ()
Ο Τειρεσίας, τον είχε επίσης συμβουλεύσει ότι για να εξευμενίσει τον Ποσειδώνα έπρεπε, όταν θα γύριζε στην Ιθάκη, να πάρει ένα κουπί στον ώμο και να ταξιδέψει στη στεριά μέχρι να βρει κάποιον που να μην γνωρίζει τη θάλασσα και τι είναι το κουπί.
αυτή είναι η ιστορία του προφήτη Ηλία νομίζω


Η διαδρομη που ξεκινησες, μακρινη και μοναχική....
Λένε ομως οτι εκει που πας εχουν παει και αλλοι οποτε θα βρεις γνωστους.....
Καλό ταξίδι.
 
xrysanthiDate: Τρίτη, 01-ΣΕΠ-2015, 10:10 PM | Message # 14
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 2422
Awards: 1
Reputation: 6
Status: Offline
Quote margarita ()
Η Κίρκη τους έκανε αθάνατους και παντρεύτηκε τον Τηλέμαχο, ενώ ο Τηλέγονος πήρε την Πηνελόπη ως σύζυγό του, με την οποίαν απέκτησαν έναν γιό, τον Ιταλό
B) B) B)


Η διαδρομη που ξεκινησες, μακρινη και μοναχική....
Λένε ομως οτι εκει που πας εχουν παει και αλλοι οποτε θα βρεις γνωστους.....
Καλό ταξίδι.
 
petroszafeirouDate: Τρίτη, 01-ΣΕΠ-2015, 10:21 PM | Message # 15
Ενεργό μέλος
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 123
Awards: 0
Reputation: 0
Status: Offline
ειδες χρυσανθη μου σοδομα και γομορα
 
Forum » Ελληνική Μυθολογία-Ιστορία » Ιστορίες Ελληνικής μυθολογίας και όχι μόνο » Οδυσσέας
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search: