Ποιος ο λόγος που ο Ηρακλής μυθοποιήθηκε με παραδοξότητες;
|
|
aposperittis | Date: Σάββατο, 19-ΙΑΝ-2013, 11:39 AM | Message # 1 |
![aposperittis](/avatar/07/3874-780470.jpg) Ο βασιλιάς των μελών
Group: Administrators
Messages: 4719
Status: Offline
| Διαβάστε τι λέει επ’ αυτού ένας πανεπιστημιακός δάσκαλος, ο Ι. Θ. Κακριδής, ο οποίος αναλύει το «φαινόμενο Ηρακλής» μέσα από την δική του οπτική γωνία, απομυθοποιώντας τον μύθο και βάζοντας τα πράγματα στη σωστή τους θέση.
Ο Ηρακλής είναι ηρωική μορφή, κυρίαρχη στην ελληνική μυθολογία. Η παράδοση τον συνδέει με το Άργος και τη Θήβα, όπου γεννήθηκε, χώροι στους οποίους θα πρέπει να δημιουργήθηκε κάποτε ως τοπικός ήρωας. Ωστόσο με τους άθλους και τις πράξεις του ξεπέρασε τα όρια της τοπικής του παράδοσης και αναδείχθηκε ήρωας πανελλήνιος. 'Ετσι, δεν μπορεί να περιοριστεί σε έναν συγκεκριμένο μυθολογικό κύκλο. Παράλληλα με τους άθλους που εξετέλεσε μόνος του, επιχείρησε και μεγάλες εκστρατείες, κυρίευσε μάλιστα πρώτος αυτός την Τροία. Είναι ο μόνος ήρωας που όταν πεθαίνει αξιώνεται να ανεβεί στον 'Ολυμπο και να παντρευτεί μια θεά, την 'Ηβη, για να ζήσει αθάνατος και αγέραστος ανάμεσα στους Ολύμπιους. Οι άλλοι μεγάλοι, αγαπημένοι των θεών ήρωες, όπως ο Ορφέας, ο Κάδμος, ο Αχιλλέας, ο Διομήδης, ζουν στα Ηλύσια Πεδία, και αυτοί αθάνατοι και αγέραστοι, όχι όμως άξιοι να πατήσουν το κατώφλι του Ολύμπου. Είναι εύλογο λοιπόν που οι παραδόσεις για τη ζωή και το έργο του Ηρακλή παίρνουν μια ιδιαίτερη θέση στο έργο αυτό, χωριστά από τις τοπικές παραδόσεις των άλλων ηρώων και πριν από τις πανελλήνιες εκστρατείες. Στον Ηρακλή αντιμετωπίζουμε ένα κάπως παράξενο πρόβλημα σχετικά με το όνομα του: Ηρακλής είναι της Ήρας το κλέος, η δόξα. Αν όμως είναι ένας ήρωας που μίσησε η 'Ηρα, αυτός είναι ο Ηρακλής• τον κυνήγησε πριν ακόμη γεννηθεί, τον κυνήγησε μωρό, τον κυνήγησε σε όλη του τη ζωή ως το θάνατό του. Ποιος το σκέφτηκε να δώσει αυτό το αταίριαστο όνομα στον Θηβαίο ήρωα; ' Η, αν το όνομά του είναι πιο παλιό από την έχθρα που του είχε η Ηρα, γιατί να μη βάλουν κάποιον άλλο θεό να τον καταδιώκει, ώστε να μη δημιουργηθεί η αντινομία αυτή; Και μια δεύτερη αντινομία στη ζωή του Ηρακλή: Από τη μια είναι ο μεγάλος, δωρικός στην αρχή, εθνικός έπειτα ήρωας, από τους Έλληνες όλους τιμημένος για την παλικαριά του' που γύρισε τον κόσμο όλο, για να τον εξημερώσει, λυτρώνοντάς τον από αγριανθρώπους, θεριά, αγρίμια και τέρατα• που με λιγοστούς συντρόφους πάτησε δυο μεγάλες πολιτείες, την Πύλο και την Τροία, σε λίγες μέσα μέρες• που τόλμησε να τα βάλει με θεούς, την 'Ηρα, τον Απόλλωνα και τον Πλούτωνα που το βάσταξε η καρδιά του να κατεβεί στον Κάτω Κόσμο.
Έναν τέτοιον ήρωα ήταν φυσικό να τον οικειοποιηθεί η φιλοσοφία: ο σοφιστής Πρόδικος τον έβαλε να προτιμάει τον ανηφορικό δρόμο της αρετής από τον εύκολο της κακίας, οι Πυθαγόρειοι τον πρόβαλαν ως το πρότυπο της αρετής και της καρτερίας, οι Κυνικοί τον έκαμαν αρχηγέτη τους. «Ο ασκητικός ήρωας, που έκαμε τους άθλους για να δουλέψει τη βαριά σάρκα του και ν' αλαφρώσει από την ύλη και να γίνει Θεός. Η εσωτερική αυτή σημασία του μύθου με κατέχει όλον και στέκεται μπροστά μου ως ανώτατον υπόδειγμα αρετής.» (Νίκος Καζαντζάκης). Σωστά! Πώς όμως συμβιβάζεται ο Ηρακλής αυτός με τον Ηρακλή της κωμωδίας; Ο Ηρακλής εδώ είναι μια έντονα κωμική μορφή, με μεγάλη σωματική δύναμη, όχι πολύ έξυπνος, φαγάς αχόρταγος, πότης αξεδίψαστος, γυναικάς... Ποιος είναι ο πρωταρχικός Ηρακλής; Το κωμικό πρόσωπο που μας δίνει η κωμωδία ή ο τρανός ήρωας της υπόλοιπης παράδοσης; Και είναι σωστή η γνώμη πως ο πυρήνας του μύθου είναι ινδοευρωπαϊκός και σέρνει από πανάρχαια χρόνια; «Τις Πλαγκτές Πέτρες, τους Ταξιδόβραχους, ένα μόνο καράβι μπόρεσε να τους περάσει, η Αργώ, που την έχουμε όλοι στο στόμα μας» — ποντοπόρος νηϋς Αργώ πάσι μέλουσα. Οι λίγες αυτές λέξεις του Ομήρου αποτελούν τη μοναδική μαρτυρία για μια εποποιία που ανήκε στο ρεπερτόριο των αοιδών γύρω στα 700 π.Χ. και ιστορούσε το ταξίδι των Αργοναυτών στην Κολχίδα. Σύμφωνα με το γενεαλογικό διάγραμμα που είχαν καταρτίσει οι αοιδοί της Ιωνίας, για να βάλουν τάξη στον μυθικό κόσμο των Ελλήνων, οι ήρωες που ταξιδεύουν με την Αργώ είναι μια γενιά προγενέστεροι από αυτούς που εκστρατεύουν στην Τροία. ' Ετσι, του Αχιλλέα ο πατέρας, ο Πηλέας, ανήκει στους Αργοναύτες, το ίδιο του Οδυσσέα ο Λαέρτης, του Αίαντα ο Τελαμώνας, του Εύμήλου ο Αδμητος. Ο μύθος των Αργοναυτών δεν υπάρχει αμφιβολία πως απηχεί την εξόρμηση των Ελλήνων στους προηγούμενους αιώνες να αποικίσουν τα παράλια της Μαύρης Θάλασσας ως το μυχό της. Όποιος όμως θα δοκίμαζε από τις περιγραφές του Πινδάρου και του Απολλώνιου να βγάλει εξακριβωμένα ιστορικά στοιχεία, θα έπαιρνε κακό δρόμο• γιατί τον ιστορικό πυρήνα της εκστρατείας ήρθαν από την αρχή να τον αλλοιώσουν και να τον πλουτίσουν με φανταστικά επεισόδια οι επίνοιες των ποιητών. Άφθονες αφορμές γι' αυτές, τους έδιναν οι περιγραφές των ναυτικών και των εμπόρων από τα μακρινά τους ταξίδια, όπου ήταν φυσικό οι κίνδυνοι να μεγαλοποιούνται και το μυστήριο της θάλασσας, μέσα στην άφεγγη ή και στην κακοφωτισμένη από το φεγγάρι νύχτα, να γεννά βράχους θεόρατους που ταξιδεύουν ή που χτυπιούνται μεταξύ τους, ακόμα θεριά και τέρατα. Στις περιγραφές αυτές πρέπει να χρωστά ο αργοναυτικός μύθος τις Συμπληγάδες, τις Πλαγκτές Πέτρες, τη Σκύλλα και τη Χάρυβδη, τις Σειρήνες. Και μια δεύτερη πηγή πλούτισε το υλικό της Αργοναυτικής Εκστρατείας: το παραμύθι. Από παραμύθια είναι δανεισμένο το θέμα της αναζήτησης στα μακρινά ξένα ενός θησαυρού που τον φυλάει ένας δράκος. Και ένα άλλο παραμυθικό θέμα λανθάνει στην παράδοση της Αργοναυτικής Εκστρατείας: Είναι μια παραλλαγή απλωμένη σε όλο τον κόσμο, γνωστή και στην Ελλάδα: 'Ενα παλικάρι κινάει να καταχτήσει ένα θησαυρό, ή και την Πεντάμορφη του κόσμου• τον συνοδεύουν πιστοί σύντροφοι με θαυμαστές ικανότητες1 ο ένας μπορεί και βλέπει, χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, στο καμπαναριό ψηλά μιας εκκλησίας, έναν ψύλλο που χασμουριέται, διαπιστώνει μάλιστα πως ένα από τα δόντια του είναι κούφιο' ο άλλος βάζει το αυτί του στη γη και ακούει τι γίνεται στην άλλη άκρη του κόσμου1 ο άλλος τρέχει πάνω από τη θάλασσα, χωρίς να βουλιάζει1 ο άλλος άλλα. Με τη βοήθεια των συντρόφων του το παλικάρι καταφέρνει να ξεπεράσει τους κινδύνους που τους απειλούν και να βγει νικητής στους άθλους που του επιβάλλει ο κύριος του θησαυρού. Ας δούμε τώρα τι ιστορούν οι πηγές μας για μερικούς από τους Αργοναύτες: Ο Λυγκέας είχε τόσο δυνατά μάτια, ώστε να μπορεί να βλέπει διά λίθων και διά γης' ο Περικλύμενος είχε το χάρισμα να μεταμορφώνεται σε όποιο ζώο ήθελε1 ο Εύφημος έτρεχε πάνω από τη θάλασσα τόσο ανάλαφρα, ώστε μόνο τις πατούσες του να νοτίζει1 ο Ζήτης και ο Κάλαϊς είχαν στα πόδια φτερά και μπορούσαν να πετούν. Τη χτυπητή ομοιότητα ανάμεσα στους συντρόφους του Ιάσονα στην Αργοναυτική Εκστρατεία και στους συντρόφους του παλικαριού στο παραμύθι, την πρόσεξε πριν από χρόνια ένας Ελβετός φιλόλογος, για να καταλήξει στο πολύ πιθανό συμπέρασμα πως η παράδοση της Αργοναυτικής Εκστρατείας ξεκίνησε αρχικά από ένα παραμύθι, όπου ο ήρωας αν τα έβγαζε πέρα, αυτό το χρωστούσε στους συντρόφους του και μόνο. Το κακό είναι πως με τη μορφή που πήρε αργότερα η παράδοση οι ήρωες με τις θαυμαστές ικανότητες αχρηστεύονται, γιατί δεν είναι πια αυτοί που βοηθούν τον αρχηγό τους στην Κολχίδα να ξεπεράσει τις παγίδες που του στήνει ο Αιήτης-τώρα είναι η Μήδεια, η κόρη του Αιήτη, που τον παραστέκει. Το θέμα της βασιλοπούλας που ερωτεύεται τον εχθρό και προδίδει και πατέρα και πατρίδα είναι πολύ αγαπητό στην αρχαία μυθολογία1 δεν έχουμε παρά να θυμηθούμε τον έρωτα της Αριάδνης για τον Θησέα στην Κρήτη και της Σκύλλας για τον Μίνωα στα Μέγαρα. Βέβαια, για μια τόσο μεγάλη εκστρατεία ήταν φυσική η απαίτηση να επιστρατευτεί όλος ο ηρωικός κόσμος των χρόνων εκείνων, στην πραγματικότητα όμως οι πολλοί ήρωες είχαν καταντήσει βάρος περιττό στον ποιητή που ιστορούσε την εκστρατεία, την ώρα που τώρα πια έφτανε ένα παλικάρι με καρδιά μόνο και τόσο όμορφο, ώστε να το αγαπήσει η βασιλοπούλα και να το βοηθήσει να πετύχει το σκοπό που το είχε φέρει στη μακρινή Κολχίδα. Η εκστρατεία των Επτά αργείων βασιλιάδων στη Θήβα δεν έχει βέβαια τη σπουδαιότητα της τρωικής1 εδώ έχουμε να κάνουμε με μια περιορισμένη τοπική σύρραξη, που δεν βαστάει πολύν καιρό1 και οι ήρωες που παίρνουν μέρος σ' αυτή δεν είναι πολλοί. Ακόμα μικρότερη σημασία παρουσιάζεται να έχει η εκστρατεία των Επιγόνων, των γιων των Αργείων βασιλιάδων, δέκα χρόνια αργότερα. Οπωσδήποτε, οι γιοι μπορούσαν να υπερηφανεύονται πως είχαν κατορθώσει αυτό που δεν είχαν κατορθώσει οι πατεράδες τους: Εμείς, καυκιόμαστε, στον πόλεμο περνούμε τους γονιούς μας, εμείς τη Θήβα την εφτάπορτη πατήσαμε, κι ας ήταν πιο λίγος ο στρατός που εφέραμε μπρος στα τρανά τειχιά της, γιατί είχαμε στο Δία τα θάρρη μας και στα θεϊκά σημάδια΄ όμως εκείνοι από την ίδια τους κακογνωμιά εχάθηκαν (Δ 405 κ.ε).
ΣΤΟ ψευδο-ιστορικό χρονοδιάγραμμα του μυθικού κόσμου, η εκστρατεία των Επτά παρουσιάζεται να γίνεται μια γενιά πριν από τον Τρωικό πόλεμο και η εκστρατεία των Επιγόνων λίγα χρόνια πριν από αυτόν. 'Ετσι, ο Τυδέας, ο Καπανέας και ο Μηκιστέας πολεμούν κάτω από τα τείχη της Θήβας, οι γιοι τους, ο Διομήδης, ο Σθένελος και ο Ευρύαλος, παίρνουν μέρος και στην εκστρατεία των Επιγόνων και στην Τρωική. Μια και η Αργολίδα και η Βοιωτία γειτονεύουν, ήταν για τους παλαιότερους ερευνητές το συμπέρασμα αυτονόητο πως στην παράδοση της εκστρατείας των Επτά λανθάνει η ανάμνηση από έναν πραγματικό πόλεμο ανάμεσα στις δύο πολιτείες. Σήμερα στεκόμαστε πιο επιφυλακτικοί μπροστά στη γνώμη αυτή. Οπωσδήποτε, ακόμα και αν η μυθοπλασία έχει για πυρήνα ιστορικά περιστατικά, μια φορά η σύνδεση τους με το μύθο του Οιδίποδα και των παιδιών του, τα περισσότερα από τα ονόματα των επτά βασιλιάδων και των γιων τους και όλες γενικά οι λεπτομέρειες της εκστρατείας είναι βέβαιο πως διαμορφώθηκαν ελεύθερα στη Μικρά Ασία από τους προ-ομηρικούς επικούς ποιητές. Ι. Θ.ΚΑΚΡΙΔΗΣ
Καλύτερα να ανάψεις ένα κερί παρά να καταριέσαι το σκοτάδι!
|
|
| |
Πανδαιμονιον | Date: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 5:03 AM | Message # 2 |
![Πανδαιμονιον](/avatar/01/155056.jpeg) Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Status: Offline
| ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ-Τα μικρά Ηλιακά μυστήρια.
O Ήρωας Ηρακλής ,ημίθεος γιος του Δία και της Αλκμήνης αντιπροσωπεύει ,την πορεία ,ενός μαθητή που εξελίσσεται σε Μύστη με τις εντολές του γκουρού-δασκάλου του Ευρυσθέας,δηλ. αυτού που έχει μεγάλη-πλατιά θέα στον αόρατο κόσμο,άρα ικανός να κατευθύνει τον μαθητή στην ατραπό του προς την πνευματική κορύφωση.Οι άθλοι του Ηρακλή δεν είναι παρά οι δοκιμασίες της ψυχής του μαθητή που θα ενεργοποιήσουν τα αόρατα ενεργειακά ψυχικά κέντρα του και θα τον οδηγήσουν στην κατάσταση του Μύστη.Έχουν γραφτεί αρκετά για τους άθλους,και θα αναφερθούμε εδώ με την βαθύτερη,εσωτερική σημασία τους.
Η γέννηση του Ηρακλή συνοδεύεται με το "πνίξιμο" 2 φιδιών.Δεν είναι παρά η συμβολική απόκτηση της ικανότητας ενεργοποίησης της Κουνταλίνι,της ζωτικής ενέργειας που συμβολίζεται με κουλουριασμένο ερπετό στο ιερόν οστό και ανυψώνεται προς την κορυφή του κρανίου!Ανεβαίνει δια των 2 ενεργειακών καναλιών δεξιά(inta) και αριστερά(pimgala) της σπονδυλικής στήλης που διασταυρώνονται στο κεντρικό κανάλι(sussumna) 3,5 φορές.Η αντανάκλαση τους στο υλικό επίπεδο είναι οι σπείρες του DNA ενώ σαν σύμβολο το βλέπουμε στην ποιμαντορική ράβδο των δεσποτάδων που προήλθε από το κηρύκειο του Ερμή. Πριν ξεκινήσει ο Ηρακλής τη μύηση, αναφέρεται η ένθεη κατάσταση-μανία του ως υποψήφιου μύστη που τον οδηγεί στην απάρνηση και τη "δολοφονία των παιδιών του" δηλ.όλων των φυσικών έργων της προσωπικής του εργασίας και ότι είχε τότε ως προσωπική ζωή.Κάτι ανάλογο με την προσταγή του Ιησού για εγκατάλειψη των πάντων που συνδέουν κάποιον με τη συνηθισμένη-καθημερινή ζωή.Ακολουθεί μετά, η απόκτηση του ροπάλου , που δείχνει την απόκτηση του Λόγου,της θείας λογικής με την οποία θα ξεπεράσει τις δοκιμασίες. ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Ο ΛΟΓΟΣ ,χωρίς αυτόν δεν ξεκινάς το δρόμο προς τη μύηση.Ρόπαλο-Ρομφαία-η Ράβδος-ο Φαλλός όλα συμβολικά του Λόγου,του θείου Λόγου και όχι του έντεχνου( που έφερε ο Προμηθέας.
Έτσι λοιπόν ο Ηρακλής- η δόξα της Ήρας ,της Μεγάλης Μητέρας που τράφηκε από το γάλα της θα σκοτώσει το λιοντάρι,δηλαδή το θηρίο του φόβου-ανασφάλειας που πρωτοαντικρύζει στον αστρικό χώρο και είναι από τα πρώτα που κάνει ο μαθητής για να προχωρήσει.Το λιοντάρι,το φίδι,ο αετός και ο άνθρωπος είναι τα αστρικά σύμβολα των ομαδικών ανθρωπίνων ψυχών,σε καθένα από τα οποία,ανήκουμε όλοι οι άνθρωποι,χωριζόμενοι έτσι σε 4 κατηγορίες,σε αναλογία με τα 4 στοιχεία της Φύσης.Ανάλογα με αυτά τα ζώα είναι και η Σφίγγα που πρωτοαντίκρυσε ο άλλος μύστης Οιδίπους στη Θήβα.Η Σφίγγα έχει κεφάλι ανθρώπου,πόδια λιονταριού,πτερά αετού και ουρά σαν φίδι ή δράκου.Παρόμοια είναι τα 4 ζώα στην Αποκάλυψη και αυτά που αντιστοιχούν στους 4 ευαγγελιστές.Μπορεί ίσως να αλλάξει το φίδι με Ταύρο αντιστοιχιζόμενο στη Γη. Το σκοτώνει λοιπόν το λιοντάρι και το φορά ως ένδυμα,θέτοντας το δηλαδή υπό τη Θέληση του!Αποκτά έτσι μια φοβερή προστασία,ανάλογη της πανοπλίας που περιγράφει ο Απόστολος Πάυλος, στον αστρικό χώρο,όπου βρίθει από κακοποιές οντότητες.Την ιδέα-αρετή της τόλμης-αφοβίας και κάτι περισσότερο. Θα πιάσει λοιπόν το ελάφι-ΑΗΡ -τον γρήγορο, ανήσυχο Νου που δεν στέκει πουθενά και θα τον ηρεμήσει,ώστε να βαδίσει προς τα ανώτερα νοητικά πεδία. Θα πιάσει τον ανήμερο Ταύρο-δηλωτικό του στοιχείου ΓΗ,κάτι ανάλογο με το ελάφι προσδίδοντας σταθερότητα-θεμέλιο στο Μεγάλο Έργο.Πρόκειται για την παρόμοια ρήση του Χριστού για τον ακρογωνιαίο λίθο που θα χτίσει πάνω του την Εκκλησία.
Θα σκοτώσει τη Λερναία Ύδρα με το ΠΥΡ,τον ανώτερο νου-μανας-διάνοια.Αυτό είναι το τέρας των Παθών με τα πολλά κεφάλια που βγαίνουν συνέχεια.Ανάλογο του 7κέφαλου θηρίου της Αποκάλυψης που ρίχνεται τελικά στο αιώνιο πύρ και το θειάφι!. Θα καθαρίσει τους στάβλους του Αυγεία με το ΥΔΩΡ ,τη ζωτική ενέργεια -πράνα που οδηγεί στην κάθαρση του λεπτού -αιθερικού σώματος με τεχνικές που είναι γνωστές στη yoga ως πραναγιάμα. Εδώ να σημειώσουμε τα 3000 βόδια του Αυγεία,ως πληθώρα παρωχημένων γνώσεων και τεχνικών,ως ξεπερασμένα μυστήρια και λειτουργίες που μόνο βρωμιά πλέον εκπέμπουν(η αναφορά σε κερατινοποιημένα ενεργειακά κέντρα-τσάκρας,του ενεργειακού σώματος είναι πιθανή)! Θυμίζει τη συκιά που δεν κάνει καρπούς του Χριστού και το παρωχημένο των τελετών στις συναγωγές της εποχής του. Η σύλληψη του ερυμάνθιου Κάπρου,ανάλογο του δεσίματος που κάνει Ο Θώρ στον Λύκο Φενρίρ και του δεσίματος του θηρίου στην Αποκάλυψη που ήδη έχουμε περιγράψει αναλυτικά σε ανάλογο άρθρο: ( βλhttp://kokkinokoupi.blogspot.gr/2012/05/blog-post_26.html).Είναι τόσο σημαντικός ο άθλος που θα εκπλαγεί και ο δάσκαλος του Ευρυσθέας,ώστε να κρυφτεί σε πιθάρι! Η απόκτηση της ζώνης της αμαζόνας Ιππολύτη.Άθλος που οδηγεί στην πλήρη (απόλυτη-Ιππολύτη) κυριαρχία επί των αλόγων παθών (λυτοί ίπποι) και στην ευχέρεια να θέσει υπό τον έλεγχο του τον αστρικό παράγοντα ή ουροφόρο όφι OD,που συμβολίζεται με τη ζώνη της πολεμικής αμαζόνας. Θα συμμετέχει με αυταπάρνηση στο κτίσιμο των τειχών της πόλης της Τροίας και θα τεθεί ,υπό τις διαταγές της βασίλισσας Ομφάλης της Λυδίας.Εδώ έχουμε τη μύηση-ενεργοποίηση του ηλιακού κέντρου του αφαλού,του Μανιπούρα-της πόλης των πετραδιών που τόσο ωραία περιγράφει ο Απ.Ιωάννης στην Αποκάλυψη ,ως Νέα Ιερουσαλήμ.
Η εξόντωση των στυμφαλίδων όρνιθων,είναι μια φοβερή μάχη στον ανώτερο αστρικό και κατώτερο νοητικό χώρο,στην περιοχή του 2ου ουρανού του Απ.Ιωάννη και του Απ.Παύλου,με δαίμονες ανάλογους των σατανάδων που περιγράφει η χριστιανική θρησκεία με τους οποίους μάχονται οι άγγελοι ή ανάλογη με την τιτανομαχία της αρχαίας θρησκείας μας.Η ελώδης λίμνη-Στυμφαλία- της στασιμότητος,σήψης είναι δηλωτική της φύσης των δαιμόνων αυτών,όπως και τα χάλκινα ράμφη τους. Η εξόντωση του Διομήδη και η εξημέρωση των ανθρωποφάγων αλόγων του δεν είναι παρά η κυριαρχία στον κατώτερο εαυτό του.Ο Διομήδης είναι ο σκοτεινός Ηρακλής ο Mr.Hayde . Η εξημέρωση των σκέψεων που τρώγουν την ανθρώπινη φύση,ανάλογος ο άθλος με αυτόν της Λερναίας ύδρας που αφορά εδώ όμως τις προσωπικές σκέψεις και ορμές που φέρει μαζί του ο άνθρωπος σε όλες τις ενσαρκώσεις του.Η εξόντωση της δεύτερης φύσης του ,ίσως αυτή,τελικά να του στοιχίσει την πρόωρη αποθέωση!Ο μύθος αυτός είναι ο 8ος με το 8 ως σύμβολο του απείρου και του Ιησού!Να σημειώσουμε ότι ο ιεροφάντης Ευρυσθέας αφήνει τις ήρεμες-γαλήνιες -πια,αυτές σκέψεις ελεύθερες στον Όλυμπο,όπου καταναλίσκονται από τα άγρια θηρία!
Τα βόδια του τρικέφαλου γίγαντα Γηρυόνη.Πιθανά η προσωποποίηση των 3 κυρίων καναλιών (νάντις) της ενέργειας Κουνταλίνι(γυριστή ενέργεια-σαν κουλουριασμένο ερπετό).Είναι ενωμένα στη βάση τους και διαχωρίζονται στην πορεία τους προς τα άνω στο σουσούμνα κεντρικά,ίντα αριστερά και πίνγκαλα δεξιά.Ο δικέφαλος σκύλος Όρθρος(μικρός φύλακας) δηλώνει τη διαφοροποίηση της αρχικής ενιαίας συνειδητότητας σε καλό και κακό.Αυτό πρέπει να νικήσει ο ήρωας και να ορθωθεί μετά η Κουνταλίνι προς τα τσάκρας του λεπτού σώματος.Η απόκτηση των βοδιών είναι η ενεργοποίηση των τσάκρας και η κατοχή πλέον εκείνων των ανωτέρων λειτουργιών (σίντις) που θα τον αποθεώσουν.Να πούμε ότι η λέξη Βους είναι δηλωτική της Βοής και ο ήχος των βοδιών ΜΟΥ των "μάντρα" ΟΜ κ.λ.π που ενεργοποιούν τα τσάκρας.Είναι φανερή η πλέον η πανάρχαια εσωτερική διδασκαλία της ηπείρου Μου στον Ειρηνικό και πως διαδόθηκε στην Ινδική και στην Ελληνική μυθολογία και απόκρυφη ιερουργία! Η κατάκτηση της Κουνταλίνι-Γηρυόνη θα οδηγήσει τον Ηρακλή στον κήπο των θεών στην μακρινή Ατλαντίδα στη μέση του Ειρηνικού.Η απόκτηση και της μυστικής γνώσης των αστρικών ζωτικών εκπομπών θα τον βοηθήσει ακόμη πιο πολύ.Ο τιτάνας Άτλας θα του προσφέρει εκτός από τις αστρολογικές γνώσεις και τις απόκρυφες ψυχικές γνώσεις των ενοποιημένων ενεργειών του παντός-τα μήλα των εσπερίδων.
Ο τελευταίος 12ος άθλος είναι η κορύφωση της μύησης στη γνώση των πάντων.Ο Α(ΕΙ)ΔΗΣ όπως λέει ο Σωκράτης στον Κρατύλο σημαίνει τον ΑΕΙ-ΕΙΔΕΝΑΙ τον θεό που γνωρίζει τα πάντα,τον Κλειδοκράτορα όλων των κλειδιών(The Keeper of all the Keys). Ο τρομερός φύλακας στο κατώφλι του Άδη,είναι ο τρικέφαλος Κέρβερος.Οι 3 πρωταρχικές ενέργειες,από τις οποίες παράγονται όλες οι υπόλοιπες μορφές ενέργειας και κατά συνέπεια και τα αντίστοιχα σώματα.Γι΄αυτό και ο υψηλός μύστης Ησίοδος αναφέρει:«Κέρβερος ωμηστής Αΐδεω κύων χαλκεόφωνος πεντηκοντακέφαλος», (= Κέρβερος άγριος σκύλος του Άδη, με ηχηρή φωνή και 50 κεφάλια).
Να πούμε ότι ο Ήχος με τη μορφή του Άκασα της πρώτης μορφής του ήχου είναι η πρώτη συμπαντική-κοσμική ενέργεια.Τα 50 κεφάλια δηλώνουν όλες τις επακόλουθες κοσμικές μορφές ενέργειας. Αυτές παράγονται από τις 3 πρωταρχικές ενέργειες τις γκούνας των Ινδών.Την ράντζα-κίνηση,την τάμας-αδράνεια και την σάτβα-ισορροπία ή Μέτρον.
Ο Μεγάλος φύλακας Κέρβερος που θυμίζει την σκοτεινή τριμερή Εκάτη (Τριμούρτι στα ινδικά) είναι ο αδελφός του μικρού φύλακα του δικέφαλου Όρθρου που πρωτοσυναντά ο μαθητής στην ατραπό του όταν ετοιμάζεται για την ενεργοποίηση της Κουνταλίνι.Ο Ηρακλής οδηγεί ,νοητικά,τον μεγάλο φύλακα -Κέρβερο στον δάσκαλο του Ευρυσθέα και αποδεικνύει το τέλος των δοκιμασιών εκείνων των μυστηρίων που γελοιοποίησε αργότερα ο ρωμαίος αυτοκράτορας Κόμμοδος,φορώντας λεοντή και κρατώντας ρόπαλο και εξαναγκάζοντας με τη βία τους ιερείς του Ηρακλή να του αποκαλύψουν τα ιερά μυστικά. Πως τελειώνουν λοιπόν αυτά τα μυστήρια?Με το φυσικό θάνατο του μύστη πλέον Ηρακλή και την εγκατάλειψη αυτού του γήινου -πυκνού-υλικού κόσμου.Θα εγκαταλείψει Ιδέες-Όνειρα (Διηάνειρα) και τον "τραχύ νου" (Τραχίνα) και θα φορέσει (κατά ανάγκη και παρά τη θέληση του) τον αστρικό χιτώνα του κένταυρου Νέσσου.Δηλώνεται ο αστρικός ή δεύτερος θάνατος που ακολουθεί αυτόν του φυσικού σώματος.Ο Απ.Ιωάννης μιλά γι'αυτόν στην Αποκάλυψη:
14Kι ο θάνατος κι ο 'Αδης ρίχτηκαν στη λίμνη της φωτιάς. Aυτός είναι ο δεύτερος θάνατος. 15Kαι όποιος δε βρέθηκε γραμμένος στο Bιβλίο της Zωής, ρίχτηκε στη λίμνη της φωτιάς.
Γι'αυτόν έγραψε και ο Ποσειδώνιος και ανέλυσαν και άλλοι μύστες.Είναι ο καθαρτήριος θάνατος των παθών του ανθρώπου που φέρνει η ψυχή του στο ταξίδι της μετά το φυσικό θάνατο.Ο Ηρακλής είναι φανερό πως απέκτησε γνώσεις και υπερφυσικές ικανότητες,όμως δε νίκησε όλα τα πάθη.Έτσι θα υποστεί τον βασανιστικό-αργό θάνατο του συναισθηματικού σώματος,των παθών του. Ο σωτήρας Δίας θα συντομεύσει τον μετά-θάνατο καθαρμό του με τη βροχή που στέλνει στο όρος ΟΙΤΗ .Ο Ηρακλής θα απαλλαγεί από το συναισθηματικό του σώμα (αστρικό) και θα ενσαρκωθεί σε ένα νέο (γάμος με Ήβη-θεά της νεότητος) αιώνιο-σχεδόν λάμπον('Ολυμπος) σώμα που δεν είναι παρά αυτό ενός νέου Ήλιου!ΟΙΤΗ=388=Ο ΗΛΙΟΣ και ΗΡΑΚΛΗΣ=367 ΕΣΤΙ=388=Ο ΗΛΙΟΣ=ΟΙΤΗ.
O Ηρακλής ήταν αντιπροσωπευτική ψυχή και νούς της Ηρωικής εποχής και της ύστερης Ατλαντικής ,μιας εποχής γεμάτης πάθος που ήταν κάτι το φυσιολογικό-σύμφυτο με την τότε ζωή.Απ' αυτό έμειναν και το εθιμικό δίκαιο και τα εγκλήματα τιμής μέχρι και στις μέρες μας.Δύσκολα λοιπόν θα μπορούσε να αποφύγει την μετά θάνατο κάθαρση κάτι που αργότερα θα αρχίσουν να πετυχαίνουν οι νέοι μύστες της νέας μεταατλαντικής φυλής της άρυας (όχι άρειας-αρειανής) όπως δηλώνει ο Απόστολος Ιωάννης: 4Eίδα και θρόνους, πάνω στους οποίους κάθισαν εκείνοι που τους δόθηκε η εξουσία να κρίνουν, καθώς και τις ψυχές εκείνων που αποκεφαλίστηκαν χάρη στη μαρτυρία τους για τον Iησού και χάρη στην υπακοή τους στο λόγο του Θεού, και οι οποίοι δεν προσκύνησαν το θηρίο ούτε την εικόνα του, και δε δέχτηκαν το χάραγμά του πάνω στο μέτωπο και πάνω στο χέρι τους. Έζησαν, λοιπόν, αυτοί και βασίλεψαν μαζί με το Xριστό χίλια χρόνια. 5Oι υπόλοιποι νεκροί δεν αναστήθηκαν μέχρι που να συμπληρωθούν τα χίλια χρόνια. Aυτή είναι η πρώτη ανάσταση. 6Mακάριος και άγιος όποιος έχει μερτικό στην πρώτη ανάσταση. Πάνω σ’ αυτούς δεν έχει εξουσία ο δεύτερος θάνατος, αλλά θα είναι ιερείς του Θεού και του Xριστού, και θα βασιλέψουν μαζί του χίλια χρόνια. Αυτά είναι λοιπόν τα μυστήρια του Ηρακλή ή μικρά Ηλιακά μυστήρια που τόση μεγάλη σημασία είχαν στην αρχαιότητα και στην Πλατωνική και νεοπλατωνική θεολογία.Βεβαίως τούτα έδωσαν τη θέση τους σε υψηλότερα μυστήρια που από ανάγκη εμφανίστηκαν,σύμφωνα με τις ανάγκες εξέλιξης της ανθρώπινης ψυχής και νού και συμπλήρωσαν,χωρίς να καταργήσουν τα παλαιά μυστήρια. Αυτά είναι τα χριστιανικά μυστήρια που και αυτά δυστυχώς ήδη έχασαν την αρχική λαμπρότητα τους και αναμένεται η αποκατάσταση τους σε ανώτερο-ολιστικό-πλανητικό επίπεδο!
κωπηλάτηςπαραπομπές:1]http://el.wikipedia.org/wiki....B%CE%AE 2]http://www.jesuslovesyou.gr/Bible_G.....htm#20 3]http://elikonio.blogspot.gr/2009/05/blog-post_05.html
http://kokkinokoupi.blogspot.nl
Elke gek zijn gebrek
Message edited by Πανδαιμονιον - Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 5:06 AM |
|
| |
margarita | Date: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 3:19 PM | Message # 3 |
![margarita](/avatar/32/591086.jpg) Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Status: Offline
| το άρθρο είναι τέλειο κατά το ημισυ !!!ο παραληλισμός με τα χριστιανικά μυστήρια μου τσίτωσε τα νεύρα διότι η κλοπή των υπέρτατων νοημάτων και γνώσεων της αρχαιότητας είναι πάρα πολύ ξεκάθαρη απο το χριστιανικό ιερατείο !!!!Απύθμενο το θράσος τους !Θεώρησαν βατό και το κατόρθωσαν την γνώση που προσφέρει ελευθερία και επιλογή να την μετατρέψουν σε οπλο υποδούλωσης του ανθρώπου και δη των Ελλήνων !Απο ελευθερους μας έκαναν δούλους ενός αναπόδειχτου θεού δυνάστη !
"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
|
|
| |
Πανδαιμονιον | Date: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 8:21 PM | Message # 4 |
![Πανδαιμονιον](/avatar/01/155056.jpeg) Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Status: Offline
| Quote (margarita) το άρθρο είναι τέλειο κατά το ημισυ Εξοχα, εισαι οντως ετοιμοπολεμη αμα και μαχιμη... Χαλαρωσε, ομως, Βαλκυρια, η μαχη επεται...
Elke gek zijn gebrek
|
|
| |
margarita | Date: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 8:59 PM | Message # 5 |
![margarita](/avatar/32/591086.jpg) Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12902
Status: Offline
| κάνω αυτοσυγκέντωση για να είμαι ετοιμη !!!!
"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
|
|
| |
Πανδαιμονιον | Date: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 9:11 PM | Message # 6 |
![Πανδαιμονιον](/avatar/01/155056.jpeg) Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Status: Offline
| Quote (margarita) κάνω αυτοσυγκέντωση για να είμαι ετοιμη !!!! Δεν ειχα καμια αμφιβολια... Ημιανασ... Χαχααχχα Ημι, λεμε, οχι πληρη... Μην την παθουμε οπως οι Συβαριτες...
Elke gek zijn gebrek
|
|
| |