Παρασκευή, 17-ΜΑ-2024, 9:31 PM
Welcome Ξωτικό | RSS


[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum » Συνωμοσίες-Μυστικά Τάγματα » Συνωμοσίες-Μυστικά Τάγματα » Το τέρας μέσα μας: Το πείραμα του Μίλγκραμ
Το τέρας μέσα μας: Το πείραμα του Μίλγκραμ
ΑθηναίοςDate: Παρασκευή, 19-ΟΚΤ-2012, 11:51 PM | Message # 1
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Το τέρας μέσα μας: Το πείραμα του Μίλγκραμ

Το πείραμα του Μίλγκραμ είναι ένα από τα πιο γνωστά αντιδεοντολογικά πειράματα της ψυχολογίας, ουσιαστικά μια «φάρσα» που ξεγύμνωσε την ανθρώπινη ψυχή.

Το 1961, ο είκοσι εφτάχρονος Στάνλει Μίλγκραμ, επίκουρος καθηγητής ψυχολογίας στο Γέιλ, αποφάσισε να μελετήσει την υπακοή στην εξουσία. Είχαν περάσει λίγα μόνο χρόνια από τα φρικτά εγκλήματα των Ναζί και γινόταν μια προσπάθεια κατανόησης της συμπεριφοράς των απλών στρατιωτών και αξιωματικών των SS, οι οποίοι είχαν εξολοθρεύσει εκατομμύρια αμάχων. Η ευρέως αποδεκτή εξήγηση –πριν το πείραμα του Μίλγκραμ- ήταν η αυταρχική τευτονική διαπαιδαγώγηση και η καταπιεσμένη –κυρίως σεξουαλικά- παιδική ηλικία των Γερμανών.

Όμως ο Μίλγκραμ ήταν κοινωνικός ψυχολόγος και πίστευε ότι αυτού του είδους η υπακοή –που οδηγεί στο έγκλημα- δεν μπορεί να είναι αποτέλεσμα μόνο της προσωπικότητας, αλλά περισσότερο των πιεστικών συνθηκών. Και το απέδειξε κάνοντας τη «φάρσα» του.

Τα υποκείμενα του πειράματος ήταν εθελοντές, κυρίως φοιτητές, οι οποίοι καλούνταν έναντι αμοιβής να συμμετέχουν σε ένα ψυχολογικό πείραμα σχετικό με τη μνήμη.

Χώριζε τους φοιτητές σε ζεύγη και –μετά από μια εικονική κλήρωση- ο ένας έπαιρνε το ρόλο του «μαθητευομένου» και ο άλλος του «δασκάλου».

Ο έκπληκτος «μαθητευόμενος» δενόταν χειροπόδαρα σε μια ηλεκτρική καρέκλα και του περνούσαν ηλεκτρόδια σε όλο το σώμα. Έπειτα του έδιναν να μάθει δέκα ζεύγη λέξεων.

Ο «δάσκαλος», από την άλλη, καθόταν μπροστά σε μια κονσόλα ηλεκτρικής γεννήτριας. Μπροστά του δέκα κουμπιά με ενδείξεις: «15 βολτ, 30 βολτ, 50 βολτ κλπ.» Το τελευταίο κουμπί έγραφε: «450 βολτ. Προσοχή! Κίνδυνος!»

Πίσω από το «δάσκαλο» στεκόταν ο πειραματιστής, ο υπεύθυνος του πειράματος. (Και περνάμε σε ενεστώτα για να γίνουμε μέτοχοι της στιγμής.)

«Θα λέτε την πρώτη λέξη από τα ζεύγη στο μαθητευόμενο. Αν κάνει λάθος θα σηκώσετε το πρώτο μοχλό και θα υποστεί ένα ηλεκτροσόκ 15 βολτ. Σε κάθε λάθος θα σηκώνετε τον αμέσως επόμενο μοχλό», λέει ο πειραματιστής και ο «δάσκαλος» αισθάνεται ήδη καλά που δεν του έτυχε στην κλήρωση ο άλλος ρόλος.

Το πείραμα ξεκινάει. Ο «δάσκαλος» λέει τις λέξεις από το μικρόφωνο. Ο «μαθητευόμενος», ήδη τρομαγμένος, απαντάει σωστά, αλλά όχι για πολύ. Μόλις κάνει το πρώτο λάθος ο «δάσκαλος» γυρνάει να κοιτάξει τον πειραματιστή. Εκείνος του λέει να προχωρήσει στο πρώτο ηλεκτροσόκ. Ο «δάσκαλος» υπακούει. 15 βολτ δεν είναι πολλά, αλλά ο «μαθητευόμενος» έχει αλλάξει ήδη γνώμη. Παρ’ όλα αυτά απαντάει σωστά σε άλλη μια ερώτηση, αλλά στο επόμενο λάθος δέχεται 30 βολτ. «Αφήστε να φύγω», λέει ο «μαθητευόμενος» που δεν μπορεί να λυθεί. «Δε θέλω να συμμετάσχω σε αυτό το πείραμα.» Ο «δάσκαλος» κοιτάει τον πειραματιστή. Εκείνος του κάνει νόημα να συνεχίσει.

Τα βολτ αυξάνονται και τώρα πια ο πόνος είναι εμφανής στο πρόσωπο του «μαθητευόμενου», που εκλιπαρεί να τον αφήσουν ελεύθερο. Στα 200 βολτ ταρακουνιέται ολόκληρος. Ο «δάσκαλος» πριν κάθε ηλεκτροσόκ γυρνάει να κοιτάξει τον πειραματιστή. Εκείνος, με σταθερή φωνή, του λέει ότι το πείραμα πρέπει να συνεχιστεί. Ο «δάσκαλος» συνεχίζει να βασανίζει έναν άγνωστο, έναν απλό φοιτητή που κλαίει, ζητάει τη βοήθεια του Θεού και παρακαλεί να τον λυπηθούν. Δεν μπορεί πια να απαντήσει στις ερωτήσεις, αλλά ο πειραματιστής λέει στο «δάσκαλο»:

«Τη σιωπή την εκλαμβάνουμε ως αποτυχημένη απάντηση και συνεχίζουμε με την τιμωρία.»

Στα 345 βολτ ο «μαθητευόμενος» τραντάζεται ολόκληρος, ουρλιάζει και χάνει τις αισθήσεις του.

Ο «δάσκαλος», ιδρωμένος και με τα χέρια του να τρέμουν, κοιτάει τον πειραματιστή.

«Μην ανησυχείτε», λέει εκείνος, «το πείραμα είναι απολύτως ελεγχόμενο... Συνεχίστε με τον τελευταίο μοχλό.»

«Μα είναι λιπόθυμος», λέει ο «δάσκαλος».

«Δεν έχει καμιά σημασία. Το πείραμα πρέπει να ολοκληρωθεί. Συνεχίστε με τον τελευταίο μοχλό.»

Πόσοι από τους εθελοντές έφτασαν ως τον τελευταίο μοχλό;

Πριν ξεκινήσει το πείραμα του ο Μίλγκραμ είχε κάνει μια «δημοσκόπηση» ανάμεσα στους ψυχιάτρους και στους ψυχολόγους, ρωτώντας τους τι ποσοστό των εθελοντών θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό.

Σχεδόν όλοι απάντησαν ότι κανείς δε θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό, πέρα ίσως από κάποια άτομα με κρυπτοσαδιστικές τάσεις, καθαρά παθολογικές.

Δυστυχώς έκαναν λάθος.

Μόλις το 5% των «δασκάλων» αρνήθηκαν εξ’ αρχής να συμμετάσχουν σε ένα τέτοιο πείραμα και αποχώρησαν –συνήθως βρίζοντας τον πειραματιστή. Το υπόλοιπο 95% προχώρησε πολύ το πείραμα, πάνω από τα 150 βολτ. Και το 65%... Έφτασε μέχρι τον τελευταίο μοχλό, τα πιθανότατα θανατηφόρα 450 βολτ!

Που έγκειται η φάρσα;

Ο «μαθητευόμενος» δεν ήταν φοιτητής, αλλά ηθοποιός, που είχε προσληφθεί από το Μίλγκραμ για αυτόν ακριβώς το «ρόλο». Δεν υπήρχε ηλεκτρισμός ούτε ηλεκτροσόκ. Ο ηθοποιός υποκρινόταν. Το μοναδικό πειραματόζωο ήταν ο «δάσκαλος». Όμως τα αποτελέσματα ήταν αληθινά: Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων θα υπακούσει και θα βασανίσει –ίσως και θα σκοτώσει- έναν άγνωστο του, αρκεί να δέχεται εντολές από κάποιον με κύρος (στην προκειμένη περίπτωση επιστημονικό) και ταυτόχρονα να αισθάνεται ότι δεν τον βαρύνει η ευθύνη για ό,τι συμβεί –αφού εκείνος «απλά ακολουθούσε τις διαταγές». Και φυσικά οι περισσότεροι από εμάς θα σκεφτούν όταν μάθουν για αυτό το πείραμα: «Εγώ αποκλείεται να έφτανα ως τον τελευταίο μοχλό.»

Όμως δείτε τι συμβαίνει στην κοινωνία μας, κάθε μέρα.

Ο υπάλληλος της ΔΕΗ που δέχεται να κόψει το ρεύμα από έναν άνεργο ή άπορο, ξέροντας ότι έτσι τον ταπεινώνει, τον υποβάλει σε ένα διαρκές βασανιστήριο και πιθανότατα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του, ανήκει στο 65% του τελευταίου μοχλού. Και δεν είναι καθόλου κρυπτοσαδιστής. Απλά ακολουθάει τις εντολές που του έδωσαν.

Ο υπάλληλος του σούπερ-μάρκετ που σου δίνει το χαλασμένο ψάρι και σε διαβεβαιώνει ότι είναι φρέσκο δε σε μισεί, παρότι γνωρίζει ότι μπορεί να πάθεις και δηλητηρίαση. Απλώς ακολουθάει εντολές. Ο αστυνομικός ο οποίος ραντίζει με χημικά τους διαδηλωτές δεν είναι κρυπτοσαδιστής –αν και πολλοί θα διαφωνήσουν στο συγκεκριμένο παράδειγμα. Απλώς κάνει τη δουλειά του. Ο υπάλληλος της εφορίας ή της τράπεζας που υπογράφει την κατάσχεση κάποιου σπιτιού για 1.000 ευρώ χρέος, θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό στο πείραμα. Γιατί υπακούει.

Ο πολιτικός που υπογράφει το μνημόνιο το οποίο οδηγεί ένα ολόκληρο έθνος στην εξαθλίωση του νεοφιλελευθερισμού θα έφτανε μέχρι τον τελευταίο μοχλό. Και αυτός υπακούει, σε εντολές πολύ πιο ισχυρές από εκείνες του πειραματιστή με την άσπρη φόρμα. Αν όμως δούμε το πείραμα του Μίλγκραμ από την ανθρωπιστική-ηθική του πλευρά (από την πλευρά του 5% που αρνήθηκε να υπακούσει) θα καταλάβουμε ότι κανένας δεν είναι άμοιρος ευθυνών. Αν σε διατάζουν να κάνεις κάτι που προκαλεί κακό στον άλλον, στο συμπολίτη σου, σε έναν μετανάστη, σε έναν άνθρωπο (ή σε ένα ζώο, αλλά αυτό περιπλέκει πολύ τα πράγματα, εφόσον συνεχίζουμε να τρώμε κρέας), πρέπει να αρνηθείς να υπακούσεις. Ακόμα κι αν χάσεις το μπόνους παραγωγικότητας, την προαγωγή, την επανεκλογή, τη δουλειά σου.

Μόνο όταν θα είμαστε έτοιμοι να αρνηθούμε να υπακούσουμε στις «μικρές» και καθημερινές εντολές βίας –με τις οποίες οι περισσότεροι ασυνείδητα συμμορφωνόμαστε, μόνο όταν θα είμαστε έτοιμοι να προβούμε σε μια γενικευμένη και μέχρι τέλους πολιτική, κοινωνική, καταναλωτική ανυπακοή, μόνο όταν μάθουμε να συμπεριφερόμαστε ως αυτεξούσιοι άνθρωποι και όχι ως ανεύθυνοι υπάλληλοι, μόνο τότε θα μπορέσουμε να γκρεμίσουμε τη λαίλαπα του νεοφιλελευθερισμού που μας θέλει υπάνθρωπους, υπάκουους και υπόδουλους.

Και μια τελευταία παρατήρηση:

Τα υποκείμενα του πειράματος του Μίλγκραμ, οι εθελοντές φοιτητές, μάθαιναν από εκείνον ποιος ήταν ο στόχος του πειράματος. Μάθαιναν ότι ο «μαθητευόμενος» ήταν ηθοποιός και ότι δεν είχε ποτέ υποστεί ηλεκτροσόκ. Ο Μίλγκραμ το έκανε αυτό για να τους ανακουφίσει, αλλά πέτυχε το ακριβώς αντίθετο. Αυτοί οι άνθρωποι, ειδικά το 65% που είχε φτάσει ως τον τελευταίο μοχλό, πέρασαν την υπόλοιπη ζωή τους κυνηγημένοι από τις Ερινύες της πράξης τους. Γιατί συνειδητοποίησαν ότι δεν ήταν τόσο αθώοι και τόσο «καλοί» όσο ήθελαν να πιστεύουν για τον εαυτό τους.

ΠΗΓΗ http://www.topnewsgr.com


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
ΘνητοςDate: Σάββατο, 20-ΟΚΤ-2012, 0:43 AM | Message # 2
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
Δυστυχως !!
Ο εγωισμος και η δηθεν καλη κοινωνια , δηλητιριαζει τοσο πολυ που δεν ξερεις απο που θα βγει το δηλητηριο !!
sad sad sad

Added (2012-10-20, 0:43 AM)
---------------------------------------------
Δες και αυτα τα "τερατα"

7 ΦΡΙΚΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΟΥΝ ΠΟΛΛΑ!!!
Περίεργα?...μόνο στο periergaa.blogspot.gr

Όταν οι επιστήμονες παραβιάζουν θέματα ηθικής φύσεως, αναμένουμε τρομακτικές συνέπειες. Μεγαλύτερο παράδειγμα, αν και ...
αλληγορικό φυσικά, είναι η ιστορία του Frankenstein της Mary Shelley. Όσες καλές προθέσεις και να έχουν για την πρόοδο, αν αδιαφορούν για τα δεοντολογικά όρια, δεν θα κερδίσουν ένα αποθεωτικό άρθρο στο Science ή σε οποιοδήποτε άλλο επιστημονικό περιοδικό, αλλά πιθανώς να δημιουργήσουν μια νέα φυλή υπανθρώπων-δολοφόνων, μια μαύρη τρύπα ή κάποιον κακόβουλο ιό.Αυτά συνήθως συμβαίνουν στην λογοτεχνία και στις ταινίες. Στην πραγματική ζωή τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Οι περισσότεροι επιστήμονες διαβεβαιώνουν ότι ο κώδικας ηθικής δεν εμποδίζει την αληθινή έρευνα και ότι πάντα υπάρχει κάποιος ενάρετος δρόμος για να δοκιμαστεί οποιαδήποτε επιστημονική υπόθεση.
-->

Βέβαια σε off the record συζητήσεις δεν θα είναι λίγοι εκείνοι που θα ομολογήσουν ότι και η σκοτεινή πλευρά έχει την γοητεία της. Αν παραμερίζαμε τους κανόνες της φύσης, ίσως κάποια σημαντικά αινίγματα να λύνονταν, όμως θα μπαίναμε σε μεγάλους κινδύνους και περιπέτειες. Στο παρόν άρθρο θα διαβάσετε για 7 ανατριχιαστικά πειράματα που δείχνουν πως η επιστήμη μπορεί να πετάξει την ηθική πυξίδα που την καθοδηγεί και να εμπλακεί σε περίεργες ατραπούς.

1.Ο διαχωρισμός των διδύμων
Το Πείραμα: Διαχωρισμός των διδύμων μετά τη γέννηση-και στη συνέχεια έλεγχος σε κάθε πτυχή του περιβάλλοντός που κινούνται.
Η παραδοχή: Για να μελετήσουν την αλληλεπίδραση επίκτητων και έμφυτων χαρακτηριστικών, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δίδυμα, δηλαδή δύο άτομα των οποίων τα γονίδια είναι σχεδόν 100% όμοια. Τα περισσότερα δίδυμα μεγαλώνουν μαζί και δέχονται τα ίδια ερεθίσματα. Bέβαια είναι αδύνατον να ελέγξει κανείς αναδρομικά όλους τους τρόπους ζωής του καθενός. Αν οι επιστήμονες μπορούσαν να ελέγχουν τα αδέλφια από την αρχή τότε ίσως ήταν δυνατή μια σχολαστικά σχεδιασμένη μελέτη. Εδώ υπεισέρχεται ήδη ένα θέμα ηθικής, αλλά ίσως να ήταν ο μόνος τρόπος για να διερευνηθεί ο βαθμός που σχετίζονται η γενετική και η ανατροφή με την πορεία εξέλιξης ενός ατόμου.
Πώς λειτουργεί: Οι μέλλουσες μητέρες των διδύμων θα πρέπει να προσληφθούν εκ των προτέρων, ώστε το περιβάλλον του καθενός από τα δύο αδέρφια να μπορούσε να διαφέρει από τη στιγμή της γέννησης. Αφού γινόταν η επιλογή των επιμέρους παραγόντων προς διερεύνηση, οι ερευνητές θα μπορούσαν να κατασκευάσουν ξεχωριστά σπίτια για τα παιδιά, μετατρέποντας κάθε πτυχή της διαβίωσής τους, από την διατροφή ως το κλίμα σε ελεγχόμενη και μετρήσιμη.
Το αποτέλεσμα: Πολλοί επιστημονικοί κλάδοι θα ωφελούνταν, με πρώτη την ψυχολογία, η οποία μελετά τις ιδιαιτερότητες της ανατροφής. Αναπτυξιακοί ψυχολόγοι θα μπορούσαν να συγκεντρώσουν σημαντικά στοιχεία για την διαμόρφωση της προσωπικότητας, πολλώ δε μάλλον σε άτομα με ίδια γονίδια που εξελίχθηκαν σε τελείως διαφορετικούς ανθρώπους.
2. Δειγματοληψία εγκεφάλου
Το Πείραμα: Αφαίρεση κυττάρων του εγκεφάλου από ένα ζωντανό οργανισμό, ώστε να αναλυθούν ποια γονίδια είναι ενεργοποιημένα και τα ποια όχι.
Η παραδοχή: Μπορεί να δίνατε αίμα ή μαλλιά για μια επιστημονική έρευνα, αλλά τι θα λέγατε αν δίνατε ένα μικρό κομμάτι του εγκεφάλου σας, ενώ είστε ακόμα ζωντανός; Ακόμη και αν θέλατε, οι ιατροί δύσκολα θα έδιναν την συγκατάθεσή τους, γιατί μια τέτοια χειρουργική επέμβαση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους. Αλλά αν αρκετά άτομα συμφωνούσαν, τότε θα ανακαλύπταμε πόσο η καλλιέργεια επηρεάζει την φύση και το αντίστροφο. Αν και οι επιστήμονες αναγνωρίζουν κατ ‘αρχήν ότι το περιβάλλον μας μπορεί να αλλάξει το DNA μας, έχουν λίγα τεκμηριωμένα παραδείγματα για το πώς αυτές οι λεγόμενες επιγενετικές αλλαγές συμβαίνουν και με τι συνέπειες.
Μελέτες σε ζώα δείχνουν ότι οι συνέπειες θα μπορούσαν να είναι βαθιές. Μια εργαστηριακή μελέτη στο Πανεπιστήμιο McGill, πάνω σε αρουραίους, οδήγησε στο συμπέρασμα ότι ορισμένες συμπεριφορές της μητέρας μπορούν να λειτουργήσουν ανασταλτικά σε ένα γονίδιο στον “ιππόκαμπο” των νεογνών τους, αφήνοντάς τα σε πιο ευάλωτη θέση απέναντι στον χειρισμό των ορμονών του στρες. Το 2009, μια ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι κάτι παρόμοιο συνέβη σε εγκεφάλους νεκρών ανθρώπων που είχαν κακοποιηθεί σαν παιδιά και στη συνέχεια αυτοκτόνησαν, ότι δηλαδή το αντίστοιχο γονίδιο είχε σε μεγάλο βαθμό ανασταλεί. Αλλά τι γίνεται στον εγκέφαλο που ζουν; Όταν η αλλαγή συμβεί; Με τη δειγματοληψία του εγκεφάλου, μπορεί να έρθει να κατανοήσουν την πραγματική νευρολογική κατάσταση της παιδικής κακοποίησης και, ενδεχομένως, πολύ περισσότερα από αυτό.
Πώς λειτουργεί:
Οι ερευνητές λαμβάνουν εγκεφαλικά κύτταρα ακριβώς όπως ένας χειρουργός κάνει κατά τη διενέργεια βιοψίας. Μετά από τοπική αναισθησία στον ασθενή, με ένα δαχτυλίδι που θα φέρει κεφάλι με τέσσερις καρφίτσες, ένας χειρούργος θα κάνει μια τομή λίγων χιλιοστών στο τριχωτό της κεφαλής, ανοίγοντας μια μικρή τρύπα μέσα από το κρανίο, και θα εισάγει μια βελόνα βιοψίας για να αρπάξει ένα μικροσκοπικό κομμάτι του ιστού. Μια λεπτή φέτα θα ήταν αρκετή, αφού χρειάζονται μόνο μερικά μικρογραμμάρια του DNA. Βεβαιώνοντας ότι δεν έχει συμβεί λοίμωξη ή χειρουργικό λάθος, οι εγκεφαλικές βλάβες θα είναι ελάχιστες.
Το αποτέλεσμα: Ένα τέτοιο πείραμα θα μπορούσε να απαντήσει σε μερικές βαθιές ερωτήσεις για το πώς μαθαίνουμε. Ενεργοποιεί η ανάγνωση γονίδια στον προμετωπιαίο φλοιό, την περιοχή της γνωστικής λειτουργίας ανώτερης τάξης; Συσχετίζοντας εμπειρίες με το DNA στα κεφάλια μας, θα μπορούσαμε να κατανοήσουμε καλύτερα τον τρόπο της ζωής μας και να οδηγηθούμε σε σταδιακή βελτίωση με τα γονίδια που κληρονομήσαμε.
3. Χαρτογράφηση εμβρύων
Το Πείραμα: Εισαγωγή πράκτορα εντοπισμού σε ένα ανθρώπινο έμβρυο για την παρακολούθηση της ανάπτυξης του.
Η παραδοχή: Οι μέλλουσες μητέρες υποβάλλονται σε δοκιμές ώστε να εξασφαλιστεί έμβρυο τους είναι φυσιολογικό. Ας δεχτούμε ότι κάποια από αυτές επέτρεπε στους επιστήμονες να εκμεταλλευτούν το μέλλον των απογόνων τους ως ένα επιστημονικό έργο. Δεν είναι πιθανό. Αλλά χωρίς αυτό το είδος των ριζοσπαστικών πειραματισμών,στερούμαστε την κατανόηση του μεγάλου μυστηρίου της ανθρώπινης ανάπτυξης: πώς μια μικρή συστάδα κυττάρων μεταμορφώνεται σε ένα πλήρως διαμορφωμένο άνθρωπο. Σήμερα, οι ερευνητές έχουν τα εργαλεία για να δοθεί απάντηση στο ερώτημα, κατ ‘αρχήν, χάρη στη νέα τεχνολογία που επιτρέπει την παρακολούθηση της γενετικής δραστηριότητας των κυττάρων με την πάροδο του χρόνου. Εάν η ηθική δεν ήταν ένα ζήτημα, το μόνο που θα χρειαζόταν ήταν ένα πρόθυμο άτομο-μια μητέρα που θα τους άφηνε να χρησιμοποιούν έμβρυά της ως πειραματόζωα.
Πώς λειτουργεί:
Για να εντοπίσουν την δραστηριότητα των διαφορετικών γονιδίων μέσα σε ένα εμβρυϊκό κύτταρο, οι ερευνητές θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ένα συνθετικό ιό για να εισάγουν ένα «ρεπόρτερ» γονίδιο (πράσινη φθορίζουσα πρωτεΐνη, για παράδειγμα) που να είναι ορατή. Δεδομένου ότι τα κύτταρα διαιρούνται και διαφοροποιούνται, οι ερευνητές θα μπορούσαν πραγματικά να παρατηρούν πώς τα γονίδια ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται σε διάφορα σημεία στην ανάπτυξη. Αυτό θα τους διευκόλυναν να μελετήσουν ποιοι αναπτυξιακοί διακόπτες μετατρέπουν τα εμβρυϊκά βλαστικά κύτταρα σε εκατοντάδες είδη εξειδικευμένων ενήλικων εγκεφαλικών κυττάρων- πως σχηματίζονται οι πνεύμονες, το ήπαρ, την καρδιά, κοκ.
Το αποτέλεσμα: Ένα πλήρως χαρτογραφημένο έμβρυο θα μας δώσει, για πρώτη φορά, μια πρώτη ματιά για το τι συμβαίνει κατά την διαμόρφωση ενός ανθρώπου Οι πληροφορίες αυτές θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν άμεσα στην εξέλιξη των βλαστικών κυττάρων για την αποκατάσταση κυτταρικών βλαβών και τη θεραπεία της νόσου Parkinson. Συγκρίνοντας τα στοιχεία της ανθρώπινης εμβρυϊκής ανάπτυξης με εκείνη των άλλων ειδών-παρόμοια χαρτογράφηση έχει ήδη γίνει σε ποντίκια, για παράδειγμα-θα μπορούσε να αποκαλύψει επίσης τις διαφορές στη γενετική έκφραση που συμβάλλουν στις πολύπλοκες ανθρώπινες ιδιότητες, όπως η γλώσσα. Όμως, οι κίνδυνοι της χαρτογράφησης ανθρώπινων εμβρύων είναι πολύ μεγάλη για να εξετάσει ακόμη και την εκτέλεση του. Η ίδια η εγκυμοσύνη θα απειλούνταν με τερματισμό ενώ ο ιικός φορέα που χρησιμοποιείται για την εισαγωγή του γονιδίου θα μπορούσε να διαταράξει το DNA και να οδηγήσει του εμβρύου σε ανωμαλίες κατά την ανάπτυξη.
4. Optogenetics
Το Πείραμα: Χρήση ακτίνων φωτός για τον έλεγχο της δραστηριότητας των εγκεφαλικών κυττάρων σε συνειδητό άνθρωπο.
Η παραδοχή: Θα αφήνατε να κοπεί το κρανίο σας για να εμφυτευτεί μέσα του κάποιο ηλεκτρονικό κύκλωμα; Προτού να πείτε όχι, ακούστε αυτό που η επιστήμη θα μπορούσε να κερδίσει αν συμφωνούσατε. Ο εγκέφαλος είναι ένα σχεδόν άπειρο πλέγμα ηλεκτρικών συνδέσεων, και η εξακρίβωση της λειτουργίας του κάθε κυκλώματος είναι από μόνο του μια τεράστια πρόκληση. Πολλά από όσα γνωρίζουμε προέρχονται από τη μελέτη των εγκεφαλικών βλαβών, οι οποίες μας οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα σε σχέση με την λειτουργία ορισμένων τομέων, με βάση τα εμφανή αποτελέσματα των πληγών. Σε συμβατικές γενετικές προσεγγίσεις, συγκεκριμένα γονίδια γίνονται χημικά ανεπαρκή ή μεταλλάσσονται, αλλά αυτές οι τεχνικές απαιτούν ώρες ή μέρες για να επηρεάσουν την δραστηριότητα των κυττάρων, γεγονός που καθιστά δύσκολο να εντοπιστούν οι επιπτώσεις στην ψυχική διαδικασίες. Για την πραγματικά γρήγορη χαρτογράφηση του εγκεφάλου, οι επιστήμονες χρειάζονται ένα εργαλείο το οποίο είναι να ακριβές, αλλά και γρήγορο.
Πώς λειτουργεί: Η πειραματική μέθοδος των Optogenetics χρησιμοποιείται με μεγάλη επιτυχία σε ποντίκια. Οι ερευνητές έχουν κατασκευάσει ένα καλοήθη ιό που, που όταν εγχέεται στον εγκέφαλο, κάνει τα κανάλια ιόντων-τους διακόπτες που μετατρέπουν τα κύτταρα εντός και εκτός-να ανταποκρίνεται στο φως. Μέσω της χρήσης δεσμών φωτός, οι ερευνητές μπορούν επιλεκτικά να αυξήσουν ή να μειώσουν τον ρυθμό πυροδότησης των κυττάρων αυτών και να δουν πως επηρεάζονται. Αντίθετα από τις συμβατικές γενετικές πρακτικές, η optogenetic μπορεί να ενεργοποιήσει κύτταρα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Και με στόχο ειδικά κυκλώματα στον εγκέφαλο, είναι δυνατό να γίνει πεδίο δοκιμών για τις θεωρίες που απαιτούν μεγάλη ακρίβεια.
Το αποτέλεσμα: Ένας ανθρώπινος εγκέφαλος, αν ερχόταν σε επαφή με την μέθοδο optogenetic, θα αποτύπωνε με ακρίβεια μια εικόνα για την λειτουργία του νου. Φανταστείτε αν μπορούσαμε να “απενεργοποιήσουμε” μερικά κύτταρα στον προμετωπιαίο φλοιό και εξαφανίζαμε την αυτογνωσία. Ή αν φωτίζαμε με ένα φως τον οπτικό φλοιό και τον εμποδίζαμε να αναγνωρίσει το πρόσωπο ενός αγαπημένου προσώπου. Στην καλύτερη περίπτωση, οι επιπτώσεις θα ήταν μόνο προσωρινές, τη στιγμή που το φως ήταν απενεργοποιημένο, τα ελλείμματα θα εξαφανίζονταν. Πειράματα σαν κι αυτό θα μας έδιναν μια πρώτη λεπτομερή κατανόηση της αιτιότητας στον φλοιό, που αποκαλύπτει πώς 100 δισεκατομμύρια νευρώνες συνεργάζονται για να μας τροφοδοτούν με όλα τα εντυπωσιακά ταλέντα που θεωρούμε ως δεδομένα.
5. Aνταλλαγή μήτρας
Το Πείραμα: Ανταλλαγή εμβρύων των παχύσαρκων γυναικών με αυτά των αδύνατων γυναικών.
Η παραδοχή: Η εξωσωματική γονιμοποίηση είναι μια δαπανηρή και επικίνδυνη διαδικασία. Έτσι είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι κάθε μητέρα σε ένα πρόγραμμα εξωσωματικής γονιμοποίησης θα μπορούσε ποτέ να είναι πρόθυμη να ανταλλάξει τα έμβρυα, αναθέτοντας τους απογόνους της σε άλλη μήτρα, ενώ εγκυμονεί παιδί άλλης γυναίκας η ίδια. Όμως, μια τέτοια πράξη θα ήταν η κορωνίδα σημαντικών ανακαλύψεων. Γιατί; Για όλα αυτά που δεν καταλαβαίνουμε για την επιγενετική-με τον τρόπο που τα γονίδιά μας να μεταβάλλονται από το περιβάλλον μας, το δυσκολότερο πρόβλημα είναι το εξής: Πολλές από τις πιο σημαντικές επιγενετικές επιδράσεις συμβαίνουν ενώ είμαστε στη μήτρα.
Ένα κλασικό παράδειγμα είναι η παχυσαρκία. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι παχύσαρκες γυναίκες τείνουν να γεννούν υπέρβαρα παιδιά, ακόμη και πριν επιδράσουν οι διατροφικοί παράγοντες. Το πρόβλημα είναι, πως κανείς δεν ξέρει σε ποιο βαθμό είναι προϊόν των γονιδίων-έμφυτη, κληρονομική-ή επιγενετική.
Πώς λειτουργεί: Το πείραμα θα λειτουργεί όπως η κανονική εξωσωματική γονιμοποίηση, εκτός από το γονιμοποιημένο ωάριο της παχύσαρκης μητέρας που θα μεταφερθεί στη μήτρα μιας αδύνατης μητέρας και το αντίστροφο.
Το αποτέλεσμα: Θα ξέραμε με πολύ μεγαλύτερη βεβαιότητα αν οι ρίζες της παχυσαρκίας είναι προϊόν γενετικών ή επιγενετικών παραγόντων. Για παράδειγμα, μια καναδική ομάδα βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην διαδικασία έρευνας μεταξύ μητέρας-βρέφους ώστε να μελετήσουν τις περιβαλλοντικές χημικές ουσίες και να απομονώσουν τις επιπτώσεις από την έκθεση σε ενδομήτριες τοξίνες στα γονίδια ενός παιδιού. Τα συμπεράσματα θα ήταν άμεσα, χωρίς να χρειαστεί στατιστική μελέτη. Βέβαια οι κανόνες δεοντολογίας και ηθικής σε μια τέτοια περίπτωση θα οδηγούνταν σε πολύ σκοτεινά μονοπάτια.
6.Τοξικοί Ήρωες
Το Πείραμα: Δοκιμή νέων χημικών ουσιών σε ένα ευρύ φάσμα των εθελοντών πριν αυτές κυκλοφορήσουν στην αγορά.
Η παραδοχή: Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς των ΗΠΑ, είμαστε όλοι de facto πειραματόζωα για ένα ευρύ φάσμα πιθανών τοξινών. Γιατί λοιπόν να μην προσληφθούν εθελοντές για να δοκιμάσουν τις χημικές ουσίες για μας; Ακόμα και με τη συναίνεση, ιατροί ειδικοί σε θέματα ηθικής θα έφερναν αντίρρηση σε αυτή την ιδέα. Αλλά αυτή η πρακτική σίγουρα θα έσωζε ζωές σε βάθος χρόνου.
Για να συμμορφωθούν με τους νόμους περί τοξικών ουσιών των ΗΠΑ, οι κατασκευαστές απευθύνονται σε εργαστήρια δοκιμών, που εκθέτουν τα ζώα-συνήθως τρωκτικά-σε υψηλά επίπεδα της χημικής ουσίας για την οποία ενδιαφέρονται. Αλλά μόνο και μόνο επειδή ένα ποντίκι επιβιώνει ένα τεστ δεν σημαίνει ότι τα αποτελέσματα θα είναι ανάλογα θετικά και για έναν άνθρωπο. Οι μόνες μελέτες που μπορούν να δοκιμαστούν σε ανθρώπους είναι αυτές όπου γίνεται παρακολούθηση της συχνότητας εμφάνισης των ανεπιθύμητων ενεργειών, λόγω ουσιών στις οποίες ήδη έχουν εκτεθεί. Αλλά αυτές οι μελέτες είναι προβληματικές. Όταν οι ερευνητές μπορούν να βρουν υψηλά επίπεδα έκθεσης, για παράδειγμα, σε εργαζόμενους εργοστασίων που κάνουν χρήση της χημικής ουσίας-ο αριθμός των ατόμων είναι συχνά πολύ μικρός για να παρέχουν αξιόπιστα αποτελέσματα. Και σε μελέτες ευρύτερου φάσματος, καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο να δώσουμε έμφαση στα αποτελέσματα ενός μόνο χημικού, αφού είμαστε όλοι εκτεθειμένοι σε τόσες πολλές τοξίνες κάθε μέρα.
Πώς λειτουργεί: Εκτελούνται όλες οι τυποποιημένες δοκιμές ασφάλειας που απαιτούνται βάσει νόμου για την χρήση τοξικών ουσιών στον άνθρωπο και όχι τα ζώα. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να προσληφθούν εθελοντές διαφόρων φυλών και με διαφορετική κατάσταση υγείας-στην ιδανική περίπτωση εκατοντάδες για κάθε ουσία.
Το αποτέλεσμα: Η τοξικολογία είναι σήμερα ένα παιχνίδι εικασίας. Αρκεί να σκεφτούμε τη διαμάχη για την δισφαινόλη Α, για το οποίο οι μελέτες των επιπτώσεων στον άνθρωπο είναι απολύτως ασαφείς. Δοκιμές χημικών ουσιών σε μεγάλο βαθμό στις ομάδες των ανθρώπων θα μας παρείχαν μια πιο ακριβή εικόνα για το πώς μια συγκεκριμένη χημική ουσία μας επηρεάζει. Τα δεδομένα που θα προέκυπταν θα βοηθούσαν τις ρυθμιστικές αρχές να τα μοιραστούν με το κοινό, βοηθώντας τους ανθρώπους να κάνουν τις δικές τους αποφάσεις. Μια δευτερεύουσα νίκη: Λιγότερες αντικρουόμενες εκθέσεις ειδήσεων σχετικά με το τι είναι και δεν είναι καλό για σας.
7. Ape Man
Το Πείραμα: Διασταύρωση ανθρώπου με ένα χιμπατζή.
Η παραδοχή: Ο μεγάλος βιολόγος Stephen Jay Gould το αποκάλεσε «το πιο δυνητικά ενδιαφέρον και ηθικά απαράδεκτο πείραμα μπορώ να φανταστώ.” Η ιδέα; Το ζευγάρωμα ανθρώπινων γονιδίων με αυτών ενός χιμπατζή. Το ενδιαφέρον του για αυτό το τερατούργημα γεννήθηκε μέσα από την εργασία του με τα σαλιγκάρια, συγγενικών ειδών όπου εμφανίζονται μεγάλες διαφορές στην κατασκευή των κελυφών τους. Ο Gould απέδωσε αυτή την ποικιλομορφία σε λίγα κύρια γονίδια, τα οποία ενεργοποιούν και απενεργοποιούν τα κοινά γονίδια που είναι υπεύθυνα για την κατασκευή του κελύφους.
Ίσως, σκέφτηκε, οι μεγάλες ορατές διαφορές μεταξύ των ανθρώπων και πιθήκων να οφείλονται σε κάποιον παράγοντα που καθορίζει τον συγχρονισμό της ανάπτυξης. Επισήμανε ότι οι ενήλικοι άνθρωποι έχουν φυσικά γνωρίσματα, όπως μεγαλύτερα κρανία πιο πλατιά μάτια, που ταιριάζουν με μωρά χιμπατζήδων-ένα φαινόμενο γνωστό ως neoteny-η διατήρηση νεανικών γνωρισμάτων σε ενήλικες. Ο Gould θεωρούσε ότι κατά τη διάρκεια της εξέλιξης, μια τάση προς neoteny μπορεί να βοηθήσει στην εξέλιξη του ανθρώπου. Παρακολουθώντας την εξέλιξη του μισού ανθρώπου, κατά το ήμισυ-χιμπατζή, οι ερευνητές θα μπορούσαν να διερευνήσουν αυτή τη θεωρία από πρώτο χέρι (και με ανατριχιαστικό) τρόπο.
Πώς λειτουργεί: Θα ήταν μάλλον τρομακτικά εύκολη: Οι ίδιες τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την εξωσωματική γονιμοποίηση θα δημιουργούσαν -πιθανόν- ένα βιώσιμο έμβρυο\υβρίδιο ανθρώπου-χιμπατζή. (Οι ερευνητές έχουν ήδη προχωρήσει σε συγκρίσιμη γενετική διαφορά στην αναπαραγωγή ενός πιθήκου ρέζους με έναν μπαμπουίνο.) Οι χιμπατζήδες έχουν 24 ζεύγη χρωμοσωμάτων, ενώ οι άνθρωποι 23, αλλά αυτό δεν είναι απόλυτο εμπόδιο για την αναπαραγωγή. Οι απόγονοι πιθανόν να είχαν μονό αριθμό των χρωμοσωμάτων, όμως ίσως υπήρχε πρόβλημα όσο αφορά την αναπαραγωγή. Όσο για την κυοφορία και γέννηση, θα μπορούσαν να συμβούν με φυσικό τρόπο. Οι χιμπατζήδες γεννιούνται ελαφρώς μικρότεροι από ότι οι άνθρωποι, κατά μέσο όρο-περίπου 4 κιλά-και έτσι συγκριτικά η ανατομία δεν θα ήταν ανασταλτικός παράγοντας για ανάπτυξη του εμβρύου σε μια ανθρώπινη μήτρα.
Το αποτέλεσμα: Η ιδέα του Gould για την neoteny παραμένει αμφιλεγόμενη. «Χρειάστηκαν πολλά ελεγκτικά τεστ και έχει διαψευστεί από πολλές πλευρές», λέει ο Ντάνιελ Λίμπερμαν, καθηγητής της ανθρώπινης εξελικτικής βιολογίας στο Χάρβαρντ. Αλλά ο Alexander Harcourt, ομότιμος καθηγητής της ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο του Davis, θεωρεί ότι η neoteny είναι “ακόμα ένα βιώσιμο σχέδιο. « Το απαγορευμένο αυτό πείραμα, θα βοηθήσει στο να διαφωτιστεί το πώς δύο είδη με τέτοια παρόμοια γονιδιωμάτων είναι τόσο διαφορετικά. Χάρη σ’ αυτή την -τουλάχιστον τολμηρή- έρευνα θα δινόταν η ευκαιρία στους βιολόγους να εντρυφήσουν βαθιά στην καταγωγή των ειδών και κυρίως σ’ αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο: στον εαυτό μας. Ας ελπίσουμε να βρούμε μια λιγότερο ενοχλητική διαδρομή για να φτάσουμε ως εκεί.
To άρθρο μεταφράστηκε σε ελεύθερη απόδοση από το σχετικό που δημοσιεύτηκε στο “Wired“
http://strangejournal.wordpress.com
http://okloios.blogspot.gr
http://periergaa.blogspot.gr

ΠΗΓΗ : PERIERGAA: 7 ΦΡΙΚΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΟΥΝ ΠΟΛΛΑ!!!
Πηγη , http://periergaa.blogspot.gr/2012/10/7_19.html


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
ΑθηναίοςDate: Σάββατο, 20-ΟΚΤ-2012, 1:08 AM | Message # 3
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10386
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Τί να πεις;;;;;;; surprised

Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
aposperittisDate: Σάββατο, 20-ΟΚΤ-2012, 2:27 AM | Message # 4
Ο βασιλιάς των μελών
Group: Administrators
Messages: 4719
Awards: 16
Reputation: 39
Status: Offline




Καλύτερα να ανάψεις ένα κερί παρά να καταριέσαι το σκοτάδι!
 
ΘνητοςDate: Σάββατο, 20-ΟΚΤ-2012, 7:30 PM | Message # 5
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10708
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
sad

ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
Forum » Συνωμοσίες-Μυστικά Τάγματα » Συνωμοσίες-Μυστικά Τάγματα » Το τέρας μέσα μας: Το πείραμα του Μίλγκραμ
  • Page 1 of 1
  • 1
Search: