CROP CIRCLES - ΑΓΡΟΓΛΥΦΙΚΑ & ΑΡΧΑΙΑ ΧΑΡΑΓΜΑΤΑ
Με τον όρο αγρογλυφικά (στσ.: ο όρος δεν αντιστοιχεί ακριβώς στον αγγλικό όρο "Crop Circles", μάλλον καλύτερα να μιλάμε για ένα υπερσύνολό στο οποίο ανήκουν και τα Crop Circles. Άλλος - ίσως πλέον δόκιμος - όρος μπορεί να είναι ο "εδαφογλυφές"), αναφερόμαστε σε τεραστίων διαστάσεων, για τα ανθρώπινα μέτρα, σχέδια, χαραγμένα σε μεγάλες εκτάσεις γής, μερικές φορές άγονες και ακατοίκητες.
Τα πιο γνωστά αρχαία αγρογλυφικά, βρίσκονται στο Περού τη χώρα των Ινκας, στη πεδιάδα της Νάζκα και στην Αγγλία των Κέλτικων παραδόσεων. Τα σχέδια της Νάζκα, ερευνήθηκαν, παρατηρήθηκαν και καθαρίστηκαν με επίπονες προσπάθειες απο την Μαρία Ράιχε, αρχαιολόγο ειδικευμένη στα μαθηματικά και τη γεωγραφία, που αφιέρωσε 36 χρόνια (1940-1976) στη μελέτη του πολιτισμού Νάζκα, μέρος του Ινκαικού πολιτισμού.
Τα μυστηριώδη σχέδια βρίσκονται στο άγονο και πετρώδες έδαφος του λεκανοπεδίου του Ρίο Γκράντε στις επαρχίες Νάζκα και Πάλκα, στις πλαγιές της Κορδιλλιέρας, της οροσειράς των Ανδεων. Η αρχαιολόγος αποδίδει τα σχέδια στην "κλασική" περίοδο του πολιτισμού αυτού, που αντιστοιχεί στην πρώτη χιλιετία μ.Χ. Πιθανολογεί, οτι τα σχέδια αυτά αποτελούσαν ένα ουσιαστικό στοιχείο για την ημερολογιακή και αστρονομική επιστήμη των σοφών και των ιερέων της εποχής εκείνης. Οι διαφορετικές νοοτροπίες των σχεδίων, μπορούν να ταυτιστούν χρονολογικά με τις διαφορετικές περιόδους της κεραμικής, στοιχείο που σχετίζεται με την ιστορία των πολιτισμών της περιοχής.
Τα σχέδια έχουν μήκη που ποικίλουν απο 46μ έως 188μ ή και 2 χιλιόμετρα. Είναι γεωμετρικά ή έχουν μορφές ζώων, όπως σκύλου, ερπετού, πιθήκου, ιγκουάνας ή ψαριού. Κάποια σημεία δείχνουν την ανατολή του ήλιου στο χειμερινό ή θερινό ηλιοστάσιο.
Τα σχέδια αυτά ειναι χαραγμένα επιφανειακά και θα έπρεπε λογικά να έχουν εξαφανιστεί κάτω απο το πέρασμα του χρόνου. Η περιοχή αυτή, όμως, χαρακτηρίζεται απο τη ξηρασία της και χαρακτηριστικά θα λέγαμε οτι βρέχει μισή ώρα κάθε δύο χρόνια. Οι άνεμοι τα κάλυψαν με σκόνη, αλλά έμειναν ανέπαφα. Από το 1968 βρίσκονται εκτεθειμένα στις επελάσεις των τουριστών, οι οποίοι χρησιμοποιώντας αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους κινδυνεύουν να αλλοιώσουν τις χαραγμένες γραμμές.
Ο ιστορικός Πώλ Κόσοκ χαρακτήρισε την περιοχή σαν "το
μεγαλύτερο βιβλίο αστρονομίας του κόσμου"
Ο Εριχ Φον Νταίνικεν έχει ασχοληθεί στις μελέτες του, με τα αγρογλυφικά της
περιοχής, αλλά αποδίδει την αιτία και προέλευση τους σε εξωγήινα όντα, όπως
συνηθίζει, κάτι που δεν συμφωνεί με τις αρχαιολογικές μελέτες, αλλά ούτε και με
αυτές των εσωτερικών παραδόσεων.
Αλλα γνωστά αγρογλυφικά, αυτά της Αγγλίας, αποδίδονται στην Κέλτικη λατρεία, των παιδιών της θεάς Ντανού ή Τουάθα ντε Ντανάν.
Γνωστά σχέδια ειναι, ο γίγαντας του Τσέρνι Αμπας, στο Ντόρσετ της Αγγλίας, που πιθανολογείται ότι δημιουργήθηκε στον 1ο αι. πΧ και το λευκό άλογο του Ούφφινγκτον, στο Οξφορντσάιρ της Αγγλίας, πιθανόν στον 1ο αι μ.Χ.
Ο γίγαντας έχει μήκος πάνω απο 55μ, κρατάει ρόπαλο, σαν τον Ηρακλή και έχει έντονα τα φαλλικά στοιχεία. Ειναι θεός γονιμότητας, συνδέεται με αγροτικές τελετές με ετήσια παιχνίδια (γαιτανάκι) και γλέντια. Καθαρίζεται κάθε επτά χρόνια, την ημέρα της πρωτομαγιάς και ζευγάρια κοιμούνται μέσα στο περίγραμμα του γίγαντα, για να θεραπεύσουν την στειρότητα. Ακόμα και σήμερα, οι παλιές λατρείες κρατούνται στις λαικές παραδόσεις.
Το λευκό άλογο χαρακτηρίζει ενα τόπο αφιερωμένο σε κέλτικη αλογόμορφη θεότητα και ίσως ως τοποθεσία κανονικών τελετουργικών αγώνων και συναθροίσεων της φυλής. Ειναι 111μ μήκος απο τη μύτη ως την ουρά. Πιθανολογείται οτι κατασκευάστηκε απο Βέλγους Κέλτες, οι οποίοι έφθασαν το 300π.Χ στην Νότια Βρετανία και Ιρλανδία. Κοντά στο άλογο, βρίσκεται ενα ανάχωμα, γνωστό σαν λόφος του Δράκοντα, που συνδέεται με απόκρυφες δυνάμεις της Γής. Το άλογο υπήρχε σαν μορφή και στα νομίσματα της εποχής.
Στην περιοχή της Αγγλίας έχουν παρατηρηθεί κι άλλα αγρογλυφικά, πολλά απο τα οποία σύμφωνα με τις επιστημονικές θεωρείες της αεροδυναμικής, οφείλονται στις κινήσεις των στροβίλων των ανέμων και σε άλλα φυσικά φαινόμενα. Απο το 1989 άρχισαν να πλυθαίνουν σε αριθμό και μετά το 1994 έγιναν ακόμα πολυπληθέστερα. Εκδόθηκαν βιβλία πάνω στο θέμα και διάφοροι ερευνητές, όπως ο Κόλιν Αντριους, ο Πάτ Ντελκάντο, ο Τζόν Μακνίς ασχολήθηκαν με το φαινόμενο. Λόγω του μυστηρίου που εγείρεται με τα αγρογλυφικά και τις εξωγήινες επισκέψεις, αποκαλύφθηκε οτι διάφοροι φιλόδοξοι, σχεδίαζαν με σύγχρονα μέσα, συμβολικά σχέδια στα χωράφια με τα σπαρτά. Πολλές φορές ειναι δύσκολο για τους ερευνητές να καταλάβουν πιο ειναι το πραγματικό και πιό το αντίγραφο.
Δύο καλλιτέχνες, οι Νταγκ Μπάουερ και Ντέιβ Τσόρλευ, ισχυρίστηκαν οτι ειχαν φτιάξει δεκάδες τέτοια σχέδια, αν και δεν αποκάλυψαν το γιατί.
Ο σωστός ερευνητής, θα πρέπει να καθαρίσει το νου απο τις
απάτες και τα εξωγήινα θαύματα και να κατευθύνει το νου στα θαυμάσια φαινόμενα
των νόμων της φύσης και στα θαυμαστά και σκόπιμα δημιουργήματα των προγόνων
μας, που τόσες φορές εχει αποδειχτεί οτι με καμμία έννοια δεν ήταν κατώτεροι
απο εμάς. Ηταν γνώστες των φυσικών νόμων και των κινήσεων των άστρων και των
θεμελιωδών νόμων της ύπαρξης και της ψυχής και πολύ πιθανόν πιο κοντά στον Θεό
απο όσο εμείς σήμερα και κατά βάθος πιο φυσικοί και πιο ανθρώπινοι.
Τα αγρογλυφικά μαζί με τα μεγάλα επιτεύγματα της αρχιτεκτονικής, παρέμειναν
μέσα στους αιώνες για να κρατήσουν τις μνήμες από ενα ένδοξο και λαμπρό
παρελθόν.